کد خبر: ۶۳۵۰۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
 

وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به وزیر صنعت گفت: بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندی‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تخلف اصناف در فروش مرغ قطعه‌بندی‌شده با وجود ممنوعیت گفت: بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندی‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می‌شود.

به گزارش تسنیم، برخی از اصناف متخلف برای دور زدن فروش مرغ به‌قیمت مصوب 24900تومانی آن را قطعه‌بندی کرده و به‌قیمت آزاد به فروش می‌رسانند.

قیمت مصوب هرکیلوگرم مرغ به‌تازگی از 20400 تومان به 24900 تومان افزایش یافته اما صف‌های خرید مرغ در بازار جمع نشده است و این محصول با وجود داشتن قیمت مصوب به‌قیمت‌های مختلف تا 40 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

متن این نامه به‌شرح زیر است؛

جناب آقای رزم‌حسینی

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

سلام علیکم

پیرو نامه شماره 020/67/م مورخ 1400/1/11 به‌عنوان معاون اول محترم رئیس جمهور و تصمیمات اتخاذشده در اولین جلسه قرارگاهی ساماندهی مرغ کشور و بازدیدهای به‌عمل‌آمده در روز پنجشنبه مورخ 1400/1/12 ضرورت دارد تا موارد زیر به سازمان‌های صمت استان و سایر واحدهای ذی‌ربط تحت امر آن وزارتخانه ابلاغ گردد:

1 ـ حضور نمایندگان محترم وزارت صمت در کلیه کشتارگاه‌های کشور از ساعت شروع تا پایان فعالیت کشتارگاه‌ها الزامی بوده و متناسب با میزان مرغ آماده طبخ خروجی، نمایندگان محترم وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت متناسب با تصمیمات اتخاذشده در قرارگاه استانی متناظر قرارگاه اصلی نسبت به ارسال مرغ به مقاصد مورد نظر اقدام نمایند. در استان‌های بزرگ، حمل مرغ به نقاط دوردست و در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و قم حمل مرغ به استان تهران در اولویت می‌باشد.

نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت مستقر در کشتارگاه‌ها، موظف به رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها از نظر میزان همکاری در راستای سیاست‌های ابلاغی قرارگاه بوده و می‌بایستی واحدهای متخلف را به قرارگاه معرفی نمایند.

2 ـ تا اطلاع ثانوی از هرگونه قطعه‌بندی در سطح اصناف (به‌ویژه در استان تهران) جلوگیری به‌عمل آید. همچنین واحدهای بسته‌بندی بزرگ (به‌ویژه در استان تهران) پایش و حجم تولید آنها به‌طور پیوسته رصد شود تا از سقف مصوب قرارگاه استانی تجاوز نکند. ضرورت دارد  مراتب طی روز جاری و فردا به اصناف اطلاع‌رسانی شود و از شنبه با واحدهای متخلف برخوردهای لازم قانونی صورت گیرد. مزید استحضار سازمان دامپزشکی کشور نیز آمادگی دارد تا در کنار همکاران آن وزارتخانه با استفاده از اختیارات قانونی خود با متخلفین معرفی‌شده در قالب هشدارهای بهداشتی برخورد نماید.

بنا به بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صبح روز جاری از سطح شهر، مرغ تحویلی اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندی‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از فروش مرغ کامل خودداری می‌شود.

3 ـ همکاران محترم سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به رعایت دقیق قیمت‌های مصوب اقدامات لازم را مبذول نمایند.

قبلاً از زحمات حضرتعالی و همکاران سپاسگزاری می‌نماید.

کاظم خاوازی

وزیر جهاد کشاورزی

 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
6
تو نامه اشاره شده كه كاركنان دامپزشكي برابر اختيارات قانوني با قطعه بندي طيور برخورد ميكنند، در اين خصوص هيچ اختيارات و قوانيني ما نداريم پس قطعا شبكه ها ورود نخواهند كرد ....................
ناشناس
|
Australia
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
1
0
....................... باعث هزینه های زیاد مرغ و...میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
1
3
بهترین کار حذف ابدی قطعه بندی در کشتارگاه ها هست.اینجوری قیمت مرغ خیلی متعادل تر میشه.قطعه بندی عامل اصلی بدبختیه مرغ هست.هرچی موارد غیر بهداشتی داریم میره برای قطعه بندی.قطعه بندی باید صنف جدا باشه که صرفا کارشون قطعه بندی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
کو قدرت دامپزشکی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
2
در آنالیز قیمت ها جوجه زیز ۳۰۰۰تومن آمده اما الان به من تولید کننده جوجه ۶۰۰۰تومنی هم به زور و رزرو قبلی میدن.
مگر نباید مرغ دولتی در عوض جوجه و نهاده به نرخ دولتی باشه؟ فقط تولید رو دارند ریشه کن میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
2
به دامپزشکی چه ربطی داره، کارمندای خودت بفرست جلوش بگیرن، ......... همه کارها مال دامپزشکی خیلی هم حقوق میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
1
کار دامپزشکی نظارت بهداشتی است، وظیفه تعزیرات را عهده دامپزشکی نگذارید. بهداشت مواد غذائی مغفول نماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
ممنوعیت قطعه بندی مساوی افزایش قطعه بندی های غیر مجاز در شرایط افتضاح بهداشتی و در نتیجه آسیب به سلامت مردم
نظر شما
ادامه