کد خبر: ۶۳۴۱۳
تعداد نظرات: ۱۰۹ نظر
در واکنش به دستورالعمل ابلاغی جدید تبصره ۲ ماده ۲ قانون افزایش بهره‌وری:
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در نامه‌ای با ادعای فقدان علم و دانش کافی فارغ‌التحصیلان دامپزشکی، خواستار ملغی شدن این دستورالعمل شده است ...
 

حکیم مهر: در آخرین روزهای اسفند، خبر رسید که پس از سال‌ها پیگیری، سرانجام عملیات تلقیح مصنوعی به حیطه وظایف خانواده دامپزشکی بازگشت.

به گزارش حکیم مهر، بر این اساس، رییس سازمان نظام دامپزشکی طی نامه‌ای دستورالعمل تبصره ۲ ماده ۲ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی را که پیشتر توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شده بود و در آن عملیات تلقیح مصنوعی به حیطه وظایف خانواده دامپزشکی بازگشته بود را جهت اجرا به شوراهای نظام دامپزشکی در سراسر کشور ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل، تخصص، تعداد و ترکیب نیروهای انسانی مورد نیاز مراکز تلقیح مصنوعی به شرح زیر تعیین گردیده است:

 

به دنبال ابلاغ این دستورالعمل، همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، مهندسین علوم دامی که پیش از این برخلاف قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و قانون سازمان دامپزشکی کشور، عملیات تلقیح مصنوعی را از آن خود کرده بودند، شروع به کارشکنی در اجرای این دستورالعمل نمودند.

در جدیدترین مورد، «ناصر صداقت» رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی در نامه‌ای به رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، ضمن ابراز نگرانی از تعریف کاردان و دکترای حرفه‌ای دامپزشکی به عنوان نیروهای انسانی مورد نیاز مراکز تلقیح مصنوعی، با ادعای فقدان علم و دانش کافی فارغ‌التحصیلان دامپزشکی، خواستار پیگیری لازم جهت ملغی شدن این دستورالعمل شده است.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح زیر است:

 

در پی ارسال این نامه، «دکتر بهروز کبیری» رئیس انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان اصفهان که از همکاران مسلط به قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حرفه دامپزشکی محسوب می‌شوند، طی یادداشتی به پاسخ به این نامه پرداخت.

متن یادداشت دکتر کبیری (با اندکی ویرایش) به شرح زیر است:

 «باید به ایشان و دوستان همراه آن چند نکته را متذکر شد:

 ۱- قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب سال ۱۳۸۹ و قانون سازمان دامپزشکی کشور مصوب سال ۱۳۵۰ است.

 ۲- در تبصره ۲ ماده ۲ قانون افزایش بهره‌وری، تلقیح مصنوعی متعلق به حرفه دامپزشکی می‌باشد.

 ۳- در بند «ز» ماده ۳، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ قانون سازمان دامپزشکی کشور، از تهیه اسپرم تا تلقیح آن و شرکت‌های زیرمجموعه در حیطه وظایف سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

 ۴- در دروس تدریس شده در دانشکده‌های دامپزشکی، بیماری‌های تولید مثل، مامایی، آناتومی تولید مثل و تلقیح مصنوعی جزو موارد درمانگاهی و در حیطه وظایف درمانگران دامپزشکی می‌باشد.

 ۵- نگاهی به تاسیس سازمان نظام دامپروری بیندازید و خود را با حرفه دامپزشکی یکی ندانید.

 ۶- برخی از درمانگران غیرمجاز افرادی هستند که مدرک سوم راهنمایی دارند، دیپلم دارند و در گاوداری‌های صنعتی فعالیت دارند و با یک آموزش مقطعی از سازمان نظام مهندسی، مدرک تلقیح مصنوعی می‌گیرند و علاوه بر این موضوع، اقدام به درمان و تشخیص بیماری‌ها و تست آبستنی نیز می‌کنند. شما یک درمانگر دکتر دامپزشکی را با چند فرد تجربی و لیسانس مقایسه می‌کنید؟!

نگاهی به مجموعه تحت فرمان خود بیاندازید که نه تنها قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی برای ورود به این حیطه ندارید، بلکه به یک حرفه و صنف دیگر دست‌درازی کرده‌اید و حتی اقدام به تخلف حرفه‌ای در آن حرفه نیز نموده‌اید. امروز از حق‌خواهی چه موضوعی دم می‌زنید؟!

اگر مدیران قبلی دامپزشکی کشور مثل بعضی از مدیران کنونی، متعصب حرفه‌ای بودند و نگران میز و جایگاه خود نبودند، تاکنون اکثر فعالین غیرقانونی زیرمجموعه شما طبق مواد ۱۱ و ۱۲ قانون سازمان دامپزشکی کشور به حداقل سه تا شش ماه حبس محکوم می‌شدند و دارای سابقه محکومیت و مجرمیت بودند.

یادآوری می‌کنیم چه کسانی تلقیح مصنوعی و سازمان انتقال اسپرم و انتقال جنین را در ایران و اسپرم تولید داخل را به اضافه گسترش گاوداری صنعتی در کشور را راه‌اندازی کردند؟ به تاریخچه انتقال اسپرم در کشور مراجعه نمایید تا متوجه شوید که آیا مهندسین دامپرور پایه‌گذار آن بوده‌اند یا دامپزشکان خدوم بی‌منت این کشور.»

 

انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۹
عطایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
32
13
با سلام خدمت شما ..تا آنجایی که بنده میدونم مهندسین علوم دامی این کار رو بهتر انجام میدن و خودم چندین دامپزشک رو آوردم و نتونستن درست کارشون رو انجام بدن ...هرجای کشور برید متوجه میشید که مهندسین علوم دامی در کارهایی مثل تلقیح مصنوعی واکسیناسیون تشخیص آبستنی و کارهای مدیریتی موفق تر هستند ..از نظر من این کار بیشتر از مهندسین علوم دامی برمیاد تا دامپزشکان
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
عنوان مهندس برای کارشناس کشاورزی خود یک عنوان ........ هست کارشناس کشاورزی چه کار هندسی انجام میده که عنوانش میشه مهندس
.................................
تلقیح مصنوعی و تشخیص آبستنی چه ربطی به کارشناس کشاورزی داره
همین الان مرغدار بیچاره مجبوره هزینه زیادی سالیانه برای تمدید پروانه مرغداری خود به کارشناس کشاورزی مرغداری ندیده بده به کسانی که فرق ............ و .......... نمیدونند
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
ناشناس شما علامه دهری .....از فتق نافی گوساله تا داروی ایدز و طراحی ایستگاه فضایی رو بدن به جنابعالی شش سال اندازه شش قرن علم بهتون یاد میدن انگاری
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
شما هم مثل ایشان دفاعی دارید مستند باشه. تجربه شخصی دلیلی برای فرافکنی و رفتار غیرقانونی نیست.
اگر قرار بر اعمال نظر شخصی باشه که مطمئنا هر صنفی بخاطر منافع مالی هم که شده به نفع خودش نظر میده!!!
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
دوست عزیز کارشناسی کشاورزی دوره اش تموم شد شما بهتره در دوره های باز اموزی یه نگاه به تعریف مهندس هم بندازید، مهندس کسی هست که با استفاده از تکنولوژی و فناوری و ریاضیات مسائل پیش رو رو حل میکند که بالطبع وظیفه ی مدیریت در تغذیه و تولید مثل و ژنتیک و اصلاح نژاد این عنوان را برازنده و زیبنده ی نام ان ها کرده!
شما یه نگاهی به همون مرغدار بنده خدا بندازی متوجه میشی به خاطر نبود دارو و ...... برخی دوستان دامپزشک .............. به چنین روزی گرفتار شده و همونطور که در نامه ی بالا آمده تلقیح مصنوعی یک مهارت نیست یک علم که به دلایل ذکر شده در اختیار مهندسین علوم دامی میباشد نه کشاورزی!!!!
ناشناس
| Germany |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
از کجا آوردی چرا الکی حرفی میزنی که نه رضای خدا دران انست نه انصافی
ناشناس
| Germany |
۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
دوست عزیز جناب عطایی:
سوالاتی داشتم که خوشحال می شوم ابتدا به آنها پاسخ مستدلی دهید و سپس نظر خود را در زمینه مقایسه بین دامپزشک و مهندس علوم دامی بقرمایید. استدلالاتی هم دارم که خوشحال می شوم پاسخ و نقیض آنها را هم به بنده ارائه کنید. (ضمن اینکه توصیه می کنم قبل از همه یک بار دیگر نکات یادداشت دکتر بهروز کبیری را هم مرور بفرمایید):
اولا احتمالا دامی که دچار آنستروس باشد یا تخمدان های غیرفعال داشته باشد، سالپنژیت، التهاب خفیف اندومتر و...، یا مثلا گاوی که به قول شما بوقه نمی آید، گاو آبستن در سنین پایین آبستنی و الی آخر، اگر یک چنین گاوی را به هر دلیلی از روی نا آگاهی، اشتباه و یا ... بسپارند به دست یک، بقول شما، مهندس علوم دامی که تلقیحش کند تکلیف کار چیست؟ بنظرتان مشکل دام را تشخیص داده، درمان مناسب نموده و سپس تلقیح انجام می دهد؟ اگر پاسخ بله است که این کار غیر قانونی و غیر علمی و غیر شرعی است و اگر خیر است پس چه توجیهی برای عرایض خود دارید و از بالاتر بودن کیفیت کار آنها چگونه می توانید دفاع کنید؟
آیا علمش را دارند یا تجربه عملیات درمانی را؟ بنظر میاید خیر. ضمن اینکه چه کسی می داند که اگر این جماعت هورمون های مصذفی در دامپزشکی را بدست بگیرند و شروع به درمان کنند، چقدر اشتباهات جبران ناپذیر داشته باشند که بدلیل دستمزد پایین مالک دام سنتی از اشکالات کارشان ممکن است صرفنظر کند و یا با هزار زبان چرب؛ عدم نتیجه مطلوب را بخواهند توجیه کنند. چه دامهایی را بدلیل دو یا سه بار عدم نتیجه، بجای درمان روانه کشتار کنند، چه بسیار عوارض ناشی از سوء مصرف هورمون ها و آنتی بیوتیک های مختلف سازگار و ناسازگار، مجاز و غیر مجاز و ... در حین اشتغال به امور مهندسی!!! علوم دام!!!!؟؟ را (از طریق انتقال به شیر) به صورت تهدید سلامت عمومی به جامعه انسانی تحمیل کنند و ... .
بعلاوه اینکه اگر و تنها اگر بتوانید فقط ادعا کنید که این مهندسین بطور تجربی در کار تلقیح تبحر یافته اند، پس در این صورت؛ هر که بصورت تجربی ممارست و تمرین کند و دستمزد کمتر از نرخ مصوب بگیرد، قطعا و حتما می تواند در این کار متبحر گردد ولی فرقش این است که یک کاردان دامپزشکی یا دامپزشک حداقل آناتومی می داند، مقداری داروشناسی و موارد ارجاع موارد لازم به دامپزشک، تشخیص آبستنی و ... می داند. اصلا من همیشه در دوره دانشجویی که در درس بیماری های تولید مثل دام مشغول آموزش بودم همیشه به این نکته فکر می کردم که چرا نباید قبل از تلقیح یک کعاینه مطلوب از دستگاه تناسلی دام انجام شود و صرفا پس از اجازه تلقیح توسط دامپزشک، این اقدام انجامم شود؟
پرسشی که هنوز به پاسخی درخور از آن نرسیده ام و حتی اوضاع کنونی مرا بیشتر متعجب و حیرت زده می کند که مهندس علوم دامی ادعایی عجیب مطرح نموده و بر خلاف جهت عقل سلیم فکر می کند، دست به قلم می شود و خواستار اقدام قانونی در جهت رسیدن به اهداف غیر قانونی مس شود. همه ما حتما افرادی را می شناسیم که همین الان خیلی آنها که از جمله کاردان ها و دامپزشکان همکار خودمان هستند در این رابطه عالی عمل می کنند. یقینا همه می دانیم که شهادت شما (آقای عطایی) جنبه صدور حکم عمومی به استناد صرفا تجربه یک نفر از بین یک میلون ها انسان را دارد.
من هم خیلی ها را سراغ دارم از دامپزشکان و کاردان های محترم دامپزشکی که دامدارها بدنبالشان صف می کشند ولی فرصت پاسخ به برخی را نمیابند.
در پایان خواستم بپرسم که از نظر شما آقای عطایی، این کار اگر به عقیده شما از مهندسان علوم دامی بهتر بر می آید، بفرمایید که طبق چه استدلالی و فهمی این حرف خلاف قانون و عقل سلیم را می فرمایید؟ همینطور دلی فرمایش می کنید یا بر مبنای جهت ستارگان در افق به چنین نتیجه ای رسیده اید؟
بنده دلایلم را در بالا عرضه نمودم و حالا نوبت شماست. بفرمایید.
(حکیم مهر محترم خواهشمندم در صورت لزوم نوشتارم ویرایش شود.)
با تشکر
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
صددرصد چون مهندیسن علوم دامی تخصص این کار را دارند.دامپزشک فقط باید به تشخیص بیماری و درمان اون بپردازه...چون مهندسین علوم دام درسهایی مثل مهندسی فناوری مولکولی در علوم دام،ژنتیک حیوانی،اصلول اصلاح نژاد،اصلاح نژاد کاربردی،فیزیولوژی تولید مثل و....میگذرونند.اصلا دامپزشک نباید توی حیطه اصلاح نژاد وارد بشه چون تخصصی ندارند
همکار پیرادامپزشک
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
22
10
فقط دامپزشکین خدوم هستند؟ این توهم چیه که هرکس دکترای حرفه ای دامپزشکی داره فکر میکنه فقط خودش درس خونده و زحمت کشیده.. اقای دکتر قوانین مربوط به زمان جنگ جهانی دوم هست که فقط کاردان و دکترای حرفه ای وجود داشت ... الان کارشناس علوم ازمایشگاهی دامپزشکی و ارشدهای علوم ازمایشگاهی دامپزشکی(بیوشیمی یا بافت یا انگل یا ایمنی یا باکتری یا ویروس)و پی اچ دی های دامپزشکی رشته اوردین دانشجو تربیت کردین بعد شغلشو از قبل دادین به دامپزشک ؟کجای دنیا پیرادامپزشکا مثل ایران هستن و حیطه شغلی ندارن؟ چرا پیرادامپزشکی و علوم پایه دامپزشکی هیچ حامی و نماینده اقای دکتر؟؟؟فکر اونا هم هستین؟
یه درس به دوره دکترای دامپزشکی اضافه کنین تحت عنوان همه مشاغل محترم هستن و همه زحمت میکشن... جوری فرمودن خدوم که انگار بقیه جامعه زحمت نمیکشن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
درود برشما احسنت
یه نگاه به مراکز مایه کوبی وپیرادامپزشکان شاغلش بندازین اونوقت به مرکز تلقیح مصنوعی فکر کنید اونجا چه گلی زدین که الان می خواین مرکز تلقیح بزنین فردا صفرتا صد کارای همین مرکزم حتما دامپزشک باید انجام بده کمی منصف باشین کسی منکر سوادوزحمات آن عده دامپزشک خدوم نیست از زیاده خواهی تازه به دوران رسیده ها میترسیم که چیزی جز یه مدرک دستشون نیست
ناشناس
|
France
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
15
3
چقدر متن بی منطقی؟؟؟!!!!
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
تا منطق رو چی تصور کنی!
دوست عزیز ایشان به یک سری مدارک معتبر و قانونی استناد کردند که مو لای درزش نمیره. دستاویزی براتون نمونده و گیر نیاوردین از منطق دم میزنید!؟
خواهشا یا مستند دفاع کنید یا کلا سکوت کنید بهتره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
9
13
تولید مثل چه ربطی به کشاورزی داره مربوط به علم پزشکی و دامپزشکیه چطور به خودشون اجازه میدن وارد هر حیطه ای از علم بشن مثل اینکه آی وی اف را در موسسات ناباروی رویان بدیم دست مهندسین مکانیک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
8
19
لطفا فقط در مورد تغذیه دامها و کاشت بذر نظر بدین طبابت را بعهده دامپزشکان بگذارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
دوست عزیز من نه موافق تلقیح مصنوعی در زیر مجموعه دامپزشکی باشه نه مخالف ان و برعکس موافق و مخالف زیر مجموعه نظام مهندسی کشاورزی.اما شما چنان از طبابت صحبت کردید که من را یاد ابو علی سینا انداختید متاسفانه دوست عزیز دامپزشکان را میشناسم مطب زدن که هیچی از دامپزشکی نمیدونن یعنی هیچی واقعا ..................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
نمیدونن نه سمایید که هیچ سوادی ندارین چراکه نه ماهم دست کمی از بوعلی سینا نداریم همدردان حیوانات و باید بدونین ما رتبه های سه رقمی کنکور بودیم و از نخبگان
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
اشکال کار شما همینه اولا توی رشته ی علوم دامی افراد متخصص تلقیح هم به بار میان که در مقطع ارشد و دکتری هستن از خیلی از دوستان دامپزشک هم بیشتر بلدن چون تخصصی روی مسئله فیزیولوژی تولید مثل کارکردن نه اینکه چهارتا واحد زورکی پاس کنن ثانیا دامپزشک های محترم لطف کنند درضمن این که متخصص تولید مثل دام بهتر بلده یا دام پزشک را دامدار تشخیص میده که از واکنش ها مشخص کدوم بهتر عمل کردن بابا شما بشنید مطباتون کارای کلینیک تون را انجام بدید شمارا چه به واحد های صنعتی بعدشم هی پزش پزشک میکنید هرکس ندونه انگار بهترین رشته وزارت بهداشت آن اصلا تا چند وقت پیش وزارت بهداشت زیر بار نظام دامپزشکی نمی‌رفت بعضیاتون یه بیماری ساده ی لوکوز را نمیتوانید تشخیص بدید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
دامپزشک فقط باید در حیطه تشخیص بیماری و درمان اون کار کنه چون در زمینه اصلاح نژاد هیچ علمی ندارن.مهندسی علوم دام ۳۰واحد درسی فقط درباره اصلاح نژاد و فیزیولوژی تولید مثل میخونه که دامپزشک در ضمینه اصلاح نژاد هیچ تخصصی نداره.اصلاح نژاد را باید مهندس علوم دام انجام بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
دوستی که گفتی رتبه های سه رقمی کنکور هستیم یادت باشه دامپزشکی تا ۱۷ هزار هم پذیرش داره ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
ضمنا بدون کنکور هم میشه کاردانی خوند و بعد کارشناسی از دانشگاه فردوسی خوند ظاهرا میگن ارشد هم میخوان بزنن
هرچند علوم دام هم دانشگاه آزاد بدون کنکور هم داره
دارم میگم شق القمر نکردی علوم دام هم نکرده که میگی فقط دامپزشکا نخبه هستن
مهندس علوم دامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
12
13
با سلام و عرض ادب خدمت دامپزشکان گرامی
به عنوان کارشناس ارشد فیزیولوژی دامی وظیفه ی خود دیدم که توضیحاتی رو عرض کنم.
1_تلقیح مصنوعی در بسیاری از کشورهای دنیا در اختیار مهندسین علوم دامی و کارشناسان مختلف دامپزشکی هست که کافیست برای صحت ادعا یک سرچ نا قابل در گوگل انجام دهید.
2_تلقیح مصنوعی زمانی که تعداد دانشکده های دامپزشکی به شمار انگشتان یک دست هم نمیرسید توسط به قول خودتان سیکل و بی سواد و سوم راهنمایی و... انجام میشد، در حال حاضر برای مجوز تلقیح مصنوعی علاوه بر داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی باید دوره های مختلف زیر نظر مرکز اصلاح نژاد کشور گذرانده شود که اموزش ها عموما به صورت لاپاراسکوپی و سرویکال هست.

3_دامپزشکان به دلیل بی کاری عده ای کثیر دانش آموختگان خود وظایفیک بهیار و بیمار بر تا دامپزشک فوق تخصص رو میخواهند انجام دهند به علت نبود بازار کار، غافل از انکه وظیفه ای جز درمانگری ندارند و تلقیح مصنوعی درمان نیست و این ارتباطی با اینکه مامایی و زایمان خواندیم ندارد!! تخصص فیزیولوژی ،به طور اختصاصی به هورمون شناسی دام و تولید مثل و ناباروری و تنش های محیطی باروری و ناهنجاری های تولید مثل از قبیل اندومتریت و.. همینطور ivf
و کلونینگ و تلقیح و... میپردازد که تخصص ان مشخص است و دوستان دامپزشک صرفا وظیفه درمان و یا در صورت نیاز سزارین را دارد وگرنه مهندسان علوم دام و متخصصین فیزیولوژی دام وظیفه ی کمک به زایمان و سخت زایی و به کارگیری ابزار های تخصصی را دارد که جنبه ی درمانی نداشته است.

اگر گواه را برقانون میگذارید که در همان قانون بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی خود گواه همه چیز هست در مورد وظایف کارشناسان علوم دامیرو همینطور شرح وظایفی که هر سال توسط وزارت جهاد کشاورزی به سازمان نظام مهندسی ابلاغ میگردد و اینکه یک روزی واردات اسپرم و انتقال جنین و... به دلیل کمبود متخصص به دوش شما بود که دلیل منطقی ای برای گرفتن این حرفه نمیباشد!! تلقیح مصنوعی یک علم بسیار تخصصی و تحت حیطه ی مهندسین میباشد که علاوه بر مهارت نیاز به ارزیابی ژنتیکی و محاسبات اصلاحی برای ضرایب همخونی و خویشاوندی و شناخت ژنوتیپ و شجره و کاتالوگ خوانی اسپرم و... میباشد نیاز به دانستن علم اصلاح نژاد و ژنتیک و مهندسی ژنتیک میباشد که بی شک از توان دامپزشکان عمومی خارج و به عهده ی مهندسین و متخصصین فیزیولوژی دام و طیور و اصلاح نژاد دام میباشد.
با آرزوی موفقیت روز افزون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
آقای مهندس علوم دامی بحث شما در مورد تلقیح مصنوعی است یا چیز دیگه اگر تلقیح مصنوعی است فقط در حیطه دامپزشک است اگر مواد دیگه عنوان میکنی مثل خصوصیات و علم ژنتیک بحث دیگریست
ناشناس
| Germany |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
شما ی بار متنی که نوشتی بخون لطفا بعد راجع به تلقیح مصنوعی اظهار نظر بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
شکی نیست که دکتر بزرگوار حواب امثال تو و همکارای تو رو با استناد با قانون و منطق جواب داده
یک لیسانس دامپروری جایگاهش مشخصه
و یک دکترای دامپزشکی هم جایگاهش تعریف شده
ما شکی نداریم به ناکامیهای شما
بهتره توهمات کنار بزاری
دکتر دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
به " مهندس علوم دامی":
اون قسمت حرفتون که میگید محاسبات اصلاحی و ضرایب همخونی و کاتالوگ خوانی برای مهندسین دامپروری ، درسته!
بقیش مغلطه هست،
عجیبه که عملیاتی مثل کلونینگ و این قبیل را در حوزه دامپروری میدونید! اگر پروسه کاری شبیه سازی زا به فرض بررسی کنید میبینید مبتنی هست بر کارهای کلینیکی برای دریافت سلول های جنسی وهمینطور پروسه های آزمایشگاهی برای بررسی های سلولی و لقاح و همینطور تامین سلامت جنین و غیره... تماما از علوم دامپزشکی هست و نه دامپروری!
بله افرادی با تخصص دامپروری هستند که در این زمینه ها کارکرده اند و یا کار میکنند. ولی این دلیلی برای تقسیم بندی این موضوع ذیل رشته ای غیر از دامپزشکی نیست. چونکه همون عزیزران هم برای موفق شدن خیلی از موارد را از دامپزشکی
مطالعه کردن و آموخته اند. مثل دامپزشکانی که جیره نویسی و کار تغذیه میکنند ولی این دلیل نمیشه که تغذیه بیاد زیر مجموعه دامپزشکی....
مهندس علوم دامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
اولا تلقیح مصنوعی و علم ژنتیک دو علم وابسته است به دلایلی که در پایین عرض کردم و بدون دانستن هر دوی آن احتمال شکست در عملیات و بازدهی پایین، بسیار بالاست
و اینکه اگر بخواهید به قانون استناد کنید که جواب امثال شما و اقای دکترتان داده شود که باید به ماده 11 نظام دامپزشکی استناد کنید که صرفا درمان و مایه کوبی به عهده ی دامپزشکان است ولاغیر که طبعا عملیات تلقیح نه درمان است و نه مایه کوبی، بهتر است قبل از ادعای
دانستن قانون روی آن اشراف داشته باشید، این استناد پاسخ اقای دکتر هم به استناد ایین نامه داخلی نظام دامپزشکی است که فقط برای خودتان اعتبار قانونی دارد نه برای مهندسان و مرکز تولید بهبود و اصلاح دام کشور و وزارت جهاد و نه قانون بهروه وری وگرنه طبق همون قانون بهره وری هر سال مجوز تلقیح مصنوعی و مسئولیت فنی مراکز تلقیح مصنوعی برای مهندسین صادر میگردد که دقیقا نیز چنین ذکر شده است طبق قانون بهره وری!
................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
اقای مهندس علوم دامی ما دامپزشکان کار داریم یادتون باشه ما پزسک هستیم و دخالت شما در علم ژب بی معنی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
3
3
بحث تکراری شروع شد.
دامپزشک -
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
5
5
این عناوینی که ایشون تو نامه ردیف کردند شامل : بررسی شجره و بررسی تیپ و کاتالوگ خوانی! ارتباطی با علم تولید مثل نداره

بلکه
بیشتر یک سری کارهای مرتبط با مطالعه جمعیت هست. همش هم مقایسه و تحلیل جداول و اعداد هست که جای بحث زیاد داره ....
مثل اینکه متخصصان جمعیت شناسی انسانی بیان در مورد مامایی و تولید مثل انسانی هم نظر بدهند و کلینیک بزنن!
به هر حال هرچی هست اصلا کاری به علوم تخصصی تولید مثل و مامایی که زیر بنای تلقیح مصنوعی علمی و مدرن هست نداره و بدون تعصب در حوزه دامپزشکی قرار داره میگیره.
حتی در حیطه اصلاح نژاد علمی هم که جزو رشته دامپروری هست زیاد نمیگنجه!

حالا اگه سالها راه غلطی طی شده دلیل برای ادامه اون نیست.
دوستی که میگن سالها دیپلم این کار را میکرده هم صحبتشون به طنز شبیهه.
پاسخ ها
مهندس علوم دامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
ارتباط این ها باهم بدین صورت هست، قبل از اینکه بخوایدعملیات تلقیح انجام بدین ابتدا باید ارزیابی شجره ی اسپرم و کاتالوگ آن و سپس ارزیابی ژنوتیپی والد مادری رو انجام بدین که خود نیاز به علم اصلاح دارد و اگر طبق محاسبات شما به مثلا عنوان یک مثال ساده ریسک ضریب همخونی باتوجه به شجره و ژن های کشنده ژنوتیپی و فنوتیپی بالا بود و یا درصد تولید مثل یا راندمان تولید شیر پایین تر از مقدار معین تخمین زده میشد تلقیح مصنوعی رو انجام نمیدین! و یا اینکه از نژاد دیگر مثلا سیمنتال به جای هولشتاین برای جبران فلان خصوصیت ژنتیکی استفاده میکنید.
این دقیقا مثل همان صلاح دید انتخاب دارو و درمان برای دامپزشک است که ایا درمان را مثلا با انتی بیوتیک انجام دهد یا نه درمان جایگزین نیز با ریسک کمتر وجود دارد؟
دقیقا به همین دلایل هست که نباید به دامپزشک اجازه ی تلقیح مصنوعی داد چون صرفا عملیات مهارتی نیست بلکه تشخیص ژنتیکی اهمیت بسزایی دارد و روی نسل های بعدی موثر است، مگر آنکه تحت نظارت مهندس علوم دامی به فعالیت بپردازد.
ژنتیک جمعیت و.... بافته ی خیالات خودتان است که متاسفانه چون یادتان ندادند که زرافه چه گونه موجودیست پس از دیدن شتر، گاو، پلنگ توصیفش میکنید! دامپزشک عزیز دلیلی ندارد از چیزی که اطلاع ندارید برای خود تحلیل و برداشت سطحی داشته باشید. تمام علوم تخصصی نامبرده در متن نامه برای مهندس علوم دامی برای تلقیح به دلایل خلاصه شده ای که عرض کردم ضروریست.
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
مهندس عزیز،
صحبت های شما دقیقا نشون دهنده ی اینه که دیدگاه و حوزه علمی هر کس در چه محدوده ای هست و باید چه کاری انجام بدهد؛ البته بد نتیجه گیری کردید!
حالا چرا؟!
به دلیل اینکه کل فرایند ایجاد نسل را در بررسی فنوتیپ ها و ژنوتیپ ها میدانید!
- هرچند همه این علوم اصلاح نژادی با ارزش است و متخصصان این امر میتوانند مطالعات و نظرات خود را به عنوان راهنمای انتخاب والدین مناسب برای ایجاد نسل ها و نتاج خوب عرضه بدارند، چه در آبستنی طبیعی و یا در تولید مثل غیر طبیعی. مشاوره ژنتیک در بحث انسانی و پزشکی هم داریم که با بررسی شجره نامه و نسل های مختلف نظر مشورتی و تخصصی خودش را به دکتر زنان یا متخصص مربوطه ارائه میدهد. ولی اجازه معاینه و دستکاری بیمار و انجام امور تخصصی عملی را ندارد!
- کار برروی موجود زنده و دستکاری (اعم از معاینات، تجویز و ، برداشت بافت و هرگونه نمونه، تلقیح با اسپرم یا جنین یا ...، جراحی یا هر نوع عمل که لازم باشد بدن دام شکافته شود مثل معاینات داخلی یا پیوند بافت یا... تصویربرداری با رادیولوژی،سونوگرافی و... همگی نیازمند تخصص وتجربه در حوزه های مربوطه هست که فقط در علوم دامپزشکی تحصیل میشود. بنابر این ورود سایر اشخاص به آن تخلف است.
مهندس علوم دامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
دوست عزیز دو نکته رو اضافه میکنم تا متوجه بشید.
اولا تا همان انتخاب و ارزیابی اسپرم و شناخت شجره نباشد عملا تلقیح بی فایده هست چون تلقیح فقط شامل عملیات نیست و اگر نظر جنابعالی را درست بدانیم که اقدام کلینیکی به شمار بیاوربم پس باید دامپزشک تحت نظارت مهندس علوم دامی به تلقیح بپردازد چون توانایی انتخاب و ارزیابی با مهندس هست.
نکته ی دوم این هست که مهندس علوم دامی تا مقطع کارشناسی ارشد واحد های متعددی از آناتومی و فیزیولوژی و فیزیولوژی تولید مثل و هورمون شناسی و کلونینگ و ivf وتلقیح و... میگذراند، همانطور که شما شاید برخی را گذرانده باشید و برداشت بافت و دستکاری و هر چه را که فرمودین بخشی از شرح وظایف کارشناسان و متخصصان علوم دامی هست و حتی یکی از تخصص های اصلی علوم دامی فیزیولوژی تولید مثل هست که رشته ی تحصیلی خود بنده هست که فقط به باروری و افزایش بازدهی تولید مثلی میپردازیم که اگر دوصلاحیت یاد شده هم در نظر بگیرید باز ما اعلم بر موضوع هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
1
4
سلام
نگران نباشید کسی در راس سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد که خود کاربلد این کارها است همانطوریکه دستورالعمل را با امضای وزیر ابلاغ کرد بقیه کارها را نیز انجام خواهد داشت
منصب از منصبت رفیع‌ترست

هر زمانیت منصبی دگرست

این مناصب که دیده‌ای جزویست

کار کلی هنوز در قدرست

باش تا صبح دولتت بدمد

کاین هنوز از نتایج سحرست
لذا نگران نباشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
11
7
مگر شما دامپزشکان که امروزه برای واکسن فروشی سر و دست می شکنید ، ما حرفی زدیم. همان واکسن را هم برای ورودش به دامداری باید از مدیر تولید دامپرور اجازه بگیرید. حتی شرکت های واکسن سازی و واکسن فروشی هم می دانند که برای فروش واکسن ، به مدیر و مهندس دامپرور مراجعه نمایند.ما هستیم که مقیم دامداری هستیم‌. باید به علوم دامی احترام گذاشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
من دوستان زیادی دارم که مهندس دامپرور هستند. همه آنهایی که باسوادند و کارشان درست است جایگاه خودشان و جایگاه دکتر دامپرشک را می شناسند و همیشه رابطه کاری دوستانه ای بین آنها و دامپزشکان فارم هست.
اهمیت کار یک مهندس دامپرور باسواد بر کسی پوشیده نیست. اما مهندسینی که تمایل به ورود به شاخه کاری دامپزشکان دارند معمولا کسانی هستند که در زمینه کار اصلی خودشان آورده ای برای عرضه ندارند. تلاش می کنند شاید از این طریق بتواند آبرویی کسب کنند
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
با عرض پوزش از تمامی مهندسین گرامی. ولی بنظر شما فقط آشنا با لفظ واکسن هستید. جایگاه شما محترم ولی این کجا و آن کجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
5
3
چقد پول توشه ؟ مهم همینه. جایگاه دامپزشک و جایگاه مهندس کیلو چند ؟ دروس تخصصی و غیر تخصصی چیه دیگه؟ پول توش هست یا نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
8
7
همانطور که در زمینه پزشکی، عده ای با عنبرنسارا و روغن بنفشه اقدام به دخالت می کنند و به پزشکی مدرن می تازند، در تلقیح مصنوعی هم علوم دامی و دامپرورها دخالت می کنند و اتفاقا دامپزشکی را فاقد صلاحیت می دونن. زیبا نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
خسته نشدین اینقدر خودتو با پزشک مقایسه کردین؟؟ بهتر نبود جای دامپزشکی به ارزوی دست نیافتنیتون یعنی پزشکی میرسیدین و اینقدر تا هرچی میشه با پزشک خودتونو مقایسه میکنید؟؟ تلقیح مصنوعی خدمات دامپروری هست نه درمان! شما بتونید به همون درمان بپردازید خودش جهاده، به قول دوستانمون از غرفه ی فروش عسل و گوشت فروشگاه تا طراحی و ساخت ایستگاه بین‌المللی فضایی و اتمی خودتونو عالم بی چون چرای تمام علوم میدونید درصورتی که اکثر درساتون یکی و دو واحدی و عملی بوده! با 6 سال درس خوندن که اکثر مهندسین هم اکثرا همین 6 سال تا ارشد خوندن، بهتره دوباره کنکور بدین و پزشکی شرکت کنید که اتحادیه تون در مشهد زیر نظر گلفروشان نباشه!
Amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
اینکه ی دامپزشک با پزشک خودش مقایسه کنه چیز عجیبی نیست مقطع تحصیلیشون در یک سطح و نظام اموزشی و موارد درسیشونم شبیه به هم، اما اینکه ی لیسانس دامپروری با قبولی در رشته ای بدون کنکور(چه ازاد و چه سراسری) که در حسرت دکتر شنیدن نمیدونه چطوری خلاء هاش جبران کنه و خودش با دکتراهای دامپزشکی مقایسه میکنه و تو اموراتشونم دست اندازی میکنه نتنها عجیبه بلکه نیازمند درمان هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
دوستذعزیز خودم دانشجوی پی اچ دی هستم، تویی که تنها پژوهش زندگیت سه تا پایان نامه ی دو واحدیت هست اصلا باید خجالت بکشی اسمتو دکتر بذاری، هرچند فکر کنم ترم یک و دو عمومی بیشتر نیستی، شما هنوز تعداد واحدهایی که پاس کردی بذار به کاردانی برسه بعد بیا نظر بده.
Amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
تو دفترچه انتخاب رشته
سازمان سنجش
وزارت علوم
رشته شما بخشی از مهندسی های کشاورزی زیر گروه 5 بدون کنکور تحت عنوان دامپروری قبلا و علوم دامی امروز، در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و phd تعریف شده اینکه شما ناراحتی و نمیتونی قبول کنی نیاز به ارجاع به متخصصین دیگه ای دارین
دامپزشکی هم جزء زیرگروه 1 که در دانشگاه آزاد زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی
و در مقاطع دکتری عمومی، دستیاری و فلوشیپ
تدریس میشه
با قانون تضاد دارین
جاتون ی جای دیگه اس
مهندس علوم دامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
دوست عزیز پایین تر هم اشاره کردم، اگر در جواب هر سوال و هر چالش میخوای بگی ‌مادکتر هستیم! ما میتونستیم بریم پزشکی نرفتیم! ، حتی ساخت موشک جت در مرکز پیشرانش ناسا هم زیر نظر دامپزشک باید باشه! ، اون صنفی که رفت زیر نظر اتحادیه گل فروشان ما نبودیم! ، علوم دامی که مهندس نیست! ، رتبتون چند بوده شما! یه دوست داشتم علوم دامی میخوند میخواست بیاد دامپزشکی! ، اونایی که اومدن دامپزشکی که تغییر رشته بدن به پزشکی از ما نیستند...دانشگاه ازاد رشته ای در فوق لیسانس به عنوان بهداشت و و پیشگیری بیماری های دامی برای دکتر های عمومی به وجود نیاوردو... اگر جز این دور باطل ادله ای داری بفرما،وگرنه رشته ی خودت از اولین رشته های کشاورزی در سراسر دنیاست و جوری میگی کشاورزی انگار رشته ی خوبی نیست و یا اینکه جای شما در قسمت فیزیو پاتولوژی بیمارستانه انسانیه،و بچه های علدم دامی در مزرعه گندم! شمام همون کشاورزی و بهداشت خوراک دامی و... میخونی، و صرفا مدیریت آموزشی تحت نظارت واحد پزشکی در دانشگاه آزاده که خیلی به علاقتون که به پزشکی بوده و ناکام موندین گویا نزدیک بوده، خیلی در فکر این هستی چرا پزشکی نخوندین، اولا قبولی در پزشکی رتبه میخواست که چون رتبه ی دامپزشکی عموما در حد رشته های پیرا پزشکی هست برخی دوستان مانند شما دوست عزیزم دوست دارند دکتر صداش بزنند رفتند غافل از انکه جامعه اولا حتی دکتر و مهندس رو مثل هم میدونه و ثانیا هر رشته ای هم میخوندی اخرش به دکترا ختم میشه، ثانیا اگر به مقطع نگاه کنی که دکترای عمومی و کارشناسی ارشد در تمام قوانین استخدامی و هیات علمی ارزش تحصیلی در تمام دنیا در یک سطح قرار گرفته میشن و اگر فکر میکنید اجحاف شده پزشکی 290 واحد درسی داره و شما 220 واحد و 70 واحد درسی کمتر!! و اون هم معادل ارشد هست، ثانیا رتبه1 دکترای عمومی هم بشید باز چه به لحاظ تحصیلی چه علمی و چه تخصصی سطحتون از یک دانشجوی phd هم کمتره چون اون متخصص در رشته هست و شما عمومی! پس بهتره این ها را بپذیرید و بدانید دامپزشکی از رشته های خوب کشاورزی هست و قابل مقایسه نه با پزشکی و نه رشته های دیگه هست و وظیفه ی خطیر درمانگری و مایه کوبی را در حیوانات برای سلامت تغذیه دارد، ممنون از حکیم مهر
Amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
برای ما کاملا مشخص شده که تو ی بار به اسم علوم دام ی بار به اسم ناشناس و ی بار به اسم علوم پایه و پیرادمپزشک کامنت میزاری و سفسطه میکنی، جرات داری خودت معرفی کن و رزومه ات تو همین سایت بزار یا برای حکیم مهر بفرست بعد دم از مقاله ورزومه بزن، پارگراف به پاراگراف حرفای تکراریت پای هر بحث مرتبط با دامپزشکی خودش گویای رزومه و سطح تحصیلات و مدرک تحصیلیته ، ما که از علوم دام شروع نکردیم و از این شاخه به اون شاخه نپریدیم و
اخرسرم بی کار نموندیم، شان خودمون رو با مقایسه با رشته ای که در قعر جدوله پایین نمیاریم! قانون حوزه وظایف هر رشته و شان و پرستیژش روشن کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
سطح تحصیلات شما آقای دامپروری همان که بدون سند و مدرک با احساساتتون نظر میدین
دامپزشکی در دانشگاه آزاد یکی از رشته های علوم پزشکی نه چیز دیگه ای که تو ذهن شماست، بله دقیقا دامپروری جاش تو مزرعه اس و جای دانش آموخته هاشم در مزرعه و فیلد تعریف شده، دامپزشکی کجا و کی اینقدر بی اعتبار شده که از زیرمجموعه 1علوم تجربی به زيرمجموعه 5منتقل شده و جزء ای از دانشکده کشاورزی و یک بخش همانند بخشی مثل دامپروری شده باشه، شما هر وقت توانایی هجی و ترجمهDvmپیدا کردی حرف از مجامع علمی دنیا بزن، ی نگاه به دفترچه انتخاب رشته بعد دکتری عمومی بنداز که وزارت علوم هر ساله زحمت تهییه اش رو میکشه و رشته های دستیاری یا تخصص دامپزشکی ببین و بخون که اجازه انتخاب رشته و تحصیل به هیچ شاخه عجیب و غریبی جز فارغ التحصیلان دکتری عمومی دامپزشکی داده نمیشه تا بدونی کجای کاری، ی سرچ تو اینترنت بکن تا با متخصصین و فوق تخصصان این رشته هم آشنا بشی، رشته شما بخشی از مهندسی های کشاورزی که برای قبولی بدون کنکور رتبه اای 400هزار در دانشگاه های روزانه پذیرش میکنه از واقعیت ها فرار نکن عزیز
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
امیدوارم به ارزوی دیرینه ی خود یعنی پزشکی برسید .البته باید از اول کنکور بدین ولی ارزشش رو داره تا نخواهید هر روز برای در امدن از زیر بیرق جهاد کشاورزی به انواع و اقسام سفسطه و مغلطه ی بدون دلیل تمسک بجویید. در همه جای دنیا شما کاری به جز درمانگری دام ندارید و اتفاقا امری بسیار مهم در سلامتی جامعه و مردم است ولی بعضا با حسادت ها میخواهید در کار همه دخالت کنید بدون اینکه صلاحیت ان را داشته باشید و به تکنیک های تولید مثلی درمان میگویید!!!اما خوشبختانه هیچ گاه به زیاده خواهی های خود نمیرسید از تغذیه و مدیریت جاگاه گرفته که صلاحیت ان با شما نیست تا تکنینک های تولید مثلی اعم از تلقح مصنوعی و.. همچنان سازمان نظام مهندسی مجوز صادر میکند و متخصصین تلقیح مشغول به کارند! ولی برادرانه بخوام عرض کنم سعی نکنید ناکامی های خودتون برای نرسیدن به پزشکی هر جایی عنوان نمایید وگرنه به قول شما با رتبه 400 هزار که هیچ با رتبه 1 میلیون و معدل 10 هم قبول شدیم و مهندس شدیم و رتبه بندی سازمان شدیم و تخصص و مهارت های مختف به دست اوردیم و حالا با افتخار پیش روی شمایی که ناکام از پزشکی میخواهید با دامپزشکی ادعایی کنید ایستاده ایم که هیچ شرح وظایفتون هک توسط ما کشاورزی ها بلاغ میگردد چون چه بپذیرید چه خیر کشاورزی محسوب میشوید و بی ادعا و به صورت مستند و مستدل هم تخصص داریم وهم مدرک هم وظایف متعدد از جمله مدیریت و تعیین و نظارت بر کل سیستم دامپروری از کارگر تا دامپزشک!
دامپزشک 00
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
به "... علوم دامی"
عزیزم چقدر شما عشق مدیریت دارید!!
آره شما مدیررررر فارمید. خوبه ؟
مدرک مدیریت که حالا دکه سر هر کوچه میدن به برکت دانشگاه های آزاد و پیام نور و ...
جوری میگی مدیریت فارم که انگار وزارت امور اقتصادی و بانک مرکزی را مدیریت میکنید!
در دامداری کوچک همین کار را چوپان عزیز انجام میدهد.
ما دامپزشکان هم افتخارمان انجام کارهای تخصصی و فنی از درمان گرفته تا تولید مثل و ... است با لباس کودمالی شده.. شما هم مددیر پشت کامپیوتر درحال بررسی تیپ و شجره!
ولی این دلیل نمیشه که اجازه دخالت در امور تخصصی خودمون را بدهیم مدیر جان! اگر هم احترامی به شما میگذاریم به خاطر رعایت ادب است نه چیز دیگر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
4
6
سلام تلقیح مصنوعی دام بی شک در حیطه وظایف دامپزشکی هست یعنی تقریبا در تمام دنیا این چنین است مشابه همین اقدامات در انسان توسط پزشکان متخصص انجام میگیرید نه توسط لیسانسه ها!!!!
مشکل اینجاست که دامپزشکی زیر نظر جهاد کشاورزی هست اگر مستقل بود اینجوری نمیشد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
3
5
در منطقه ای که من هستم دوتا مهندس هستند که تلقیح کار میکنن .......... هر گاو رو حداقل سه بار تلقیح میکنن تا بتونن سه بار پول بگیرن تا گاو آبستن بشه،زیره ۲۵۰ تومن تلقیح نمیکنن تا ۸۰۰ تومن هم میره باهم هماهنگ هستن در کار مامایی و بیماری تولیدمثل هم دخالت دارن،واقعا چرا نباید یک دکتر بتونه تلقیح انجام بده تا دامدارها رو نجات بده از دست اینا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
در منطقه ای که ما کار میکنیم دو نفر دامپزشک هستند که با تشخیص های غلطت و تجویز های اشتباه یک لمپی اسکین رو ده بار درمان کردند و نتوانستند تشخیص بدن و خوب شد یک مهندس علوم دام اومد تو اون منطقه و با چند تا توصیه ی بهداشتی اون بیماری رو ریشه کن کرد و به چشم دیدیم، جدای از اون بالای 80% همیشه جواب گرفته تلقیح مصنوعی هایی که انجام داده، چرا ما نباید از تجارب اون بهره ببریم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
3
6
آقای رییس نظام کشاورزی خراسان رضوی،من دکتر دامپزشک هستم،تلقیح مصنوعی هم بلدم،از مرکز اصلاح نژاد کرج خیلی وقت پیش گواهینامه گرفتم،تلقیح سیمنتال و هلشتاین روی دام های ایران و خارج از کشور انجام دادم.فکر نکن فارغ التحصیل کشاورزی علوم دامی،که بیرون میاد مادرزاد تلقیح بلده.اینها تو درس های خودشون موندن.به مرور زمان تو فارم باشی یه دیپلمه هم می تونه یه چیزهایی یاد بگیره.تطابق و کنترل شجره نامه با اسپرم و پیشگیری از هم خونی رو مطرح کردن،فکر کرده مثلا معادلات برج ایفل رو مطرح کرده،اینها همش در عرض سه دقیقه یاد گرفته می شه همش تئوری هست و دیدن وضعیت فنوتیپی در گاو و تطبیق با کاتالوگ اسپرم.به علوم دامی مهندس نمی گم،چون به رشته های فنی و مهندسی واقعا ظلم می شه.اونها کجا و کشاورزی علوم دامی کجا!!!!این همه ریاضیات و معادلات بخون بیان به علوم دامی هم بگن مهندس!!!واقعا که!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
احسنت
اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
2
11
این عزیزان دامپروری همچین میگن علم کاتالوگ خوانی که انگار زبان چینی دارن میخونن.همچین میگن ارزیابی تیپ که انگار چشم برزخی دارن.همچین میگن شناخت شجره که انگار باستان شناسن.همچین میگن محاسبه همخونی که انگار فیزیک محض کوانتوم حل میکنن.همچین میگن انتخاب اسپرم که انگار دارن انتخاب روش جراحی لوومبار اسپینال میکنن.
بابا علم مامایی باید داشته باشی و فرتایلیتی سرت بشه.وگرنه همون کارگر افغانی تکنیک سوند گرفتن و رد کردن از سرویکسو بلده. کار محساباتی و کمی یه چیزه . کاره کیفی و بالینی یه چیز.همچین اسم بردن من گفتم وای پسر ببین اینا دارن چی کار میکنن فرق آندومتر و پیومتر رو بخدا نمیدونن. میخوای بگین ازین به بعد کارای متخصص زنان و زایمان رو بسپرن به ماماها چطوره!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
2
1
..................... زورشون به سیستم آموزشی نرسیده که کنار هر گاو .....
بعد ناکافی بودن بازار کار یادشون افتاده که هنوز اومیدی به حرفه تلقیح مصنوعی هست از طرفی یادشون رفته هنوز دامپزشکی یکی از زیر مجموعه های سازمان وزارت جهاد کشاورزی میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
اومید؟!
الفبا و املاء رو هنوز یاد نگرفتی و برای خودت میبری و میدوزی، کارشناسی دامپروری یعنی پرورش دام دلت میخواست دامپزشک بشی و دکتر باید زحمت میکشدی تا قبول بشی یا پول خرج میکردی و با تلاش کمتری ازاد قبول میشدی
متخصص بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
4
9
دوستان عزیز علوم دامی، اگر در هر مقطع تحصیلی هستید، چه کارشناسی، چه کارشناسی ارشد و چه دکتری، فقط و فقط صلاحیت مدیریتی در امور تغدیه، پرورش، اصلاح نژاد (تیپ‌شناسی)، طراحی سیستم نگهداری دام و اموری از این دست بدون هر گونه مداخله در امور مربوط به پزشکی حتی تزریق یا تجویز یک سی‌سی آب مقطر رو دارید. امور مربوط به تلقیح مصنوعی تنها محدود به رد کردن تفنگ تلقیح از گردن رحم حیوان نیست که شما با تمرین و تجربه یاد بگیرید و سپس خود را دارای صلاحیت انجام این کار قلمداد نمایید! اگر به غلط روزی به شما مجوز انجام این کار داده شده زمانی بود که تمام کار محدود به انفیوز یک دوز منی به رحم گاوی بود که علائم فحلی بروز میداد. امروزه عصر این نوع عمل کردن سپری شده و موضوع تلقیح مصنوعی یک بخش از سلسله عملیات و انجام پروتکل‌های درمانی پیچیده جهت آماده کردن گروهی دام‌ها و انجام تلقیح در زمان‌های مشخص هست که هیچ یک از شما عزیزان در دوره تحصیلتان چیزی در رابطه با آنها آموزش نمی‌بینید چون در چارت دوره تحصیلی شما وجود ندارد. گذشته از این، برخی بیماری‌ها هستند که علائم فحلی کاذب از جمله علائم آن بیماری‌هاست من جمله بیماری کشنده‌ی هاری که شما عزیزان چیزی از آن نمی‌دانید. همچنین، حدود پنج درصد گاوهای آبستن علائم کاذب فحلی بروز می‌دهند، بنابراین این وظیفه‌ی دکتر دامپزشک هست که قبل از انجام تلقیح با انجام معاینه با روشی متناسب با زمان سپری‌شده از سرویس قبلی از آبستن نبودن دام مورد نظر اطمینان حاصل نماید نه شما که تحصیلتان ربطی به تشخیص آبستنی و تشخیص ویژگی‌های یک دستگاه تولید مثلی آبستن یا متاثر از تغییرات هورمونی زمان فحلی ندارد. بنده بارها و بارها پس از معاینه‌ی گاوی که قبلا" مورد تلقیح قرار گرفته بود و علائم فحلی بروز میداد بخاطر آبستن بودن حیوان و حتی آبستنی سنگین (هفت یا هشت ماهه) از انجام تلقیح مجدد آن جلوگیری کرده‌ام یا موارد بسیاری مشاهده کرده‌ام که گاوهای آبستن در اثر انجام تلقیح یا تزریقات غیرمسئولانه توسط عوامل تلقیح مصنوعی دچار سقط جنین شده‌اند! و یا به علت تشخیص غلط آبستنی و به دنبال آن کشتار دام آبستن، موجب ضرر و زیان صاحبان دام شده‌اند! بنابراین به انجام فعالیت در حیطه‌ی دانش خودتان محدود شوید و با دخالت در حوزه‌ی بهداشت و تشخیص و درمان، به صنعت دامی کشور خسارت تحمیل نکنید و حتی سلامت خودتان را به خطر نیندازید.
پاسخ ها
مهندس علوم دامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
دوست عزیز متخصص بالینی و عضو هیات علمی با توجه به اینکه وظیفه ی خطیر تربیت دانشجو به عنوان نیروی کار آینده را دارید لازم دیدم چند نکته ای را خدمتتون عرض کنم.
شرح وظایف علوم دامی شامل تمامی ابعاد پرورش و به استناد ماده 11 سازمان دامپزشکی به جز درمان و مایه کوبی میباشد . ولذا هر تزریقی و هر سرمی شامل موارد درمانی نیست بلکه جهت تقویت سیستم های مختلف ارگانیکی میباشد.
ثانیا همونطور که اشاره شد تلقیح مصنوعی همونطور که اشاره کردید صرفا شامل انجام فعالیت مهارتی نبوده و نیاز به محاسبات ضرایب همخونی و بررسی اسپرم و محاسبه ضریب خویشاوندی و هخمچنین شناخت شجره و ژن های روتین و الل های مغلوب و تاثیر ان ها بر نسل بعد میباشد که بدیهی است این موارد محاسیات از عهده ی دامپزشک خارج بوده و به عهده ی مهندسان و متخصصان علوم دامی در اصلاح نژاد و فیزیولوژی بوده
ثالثا با توجه به مواردی که اشاره فرمودین اطلاعات شما بسیار قدیمی و مربوط به حدودا 15 سال قبل میباشد وگرنه از کنترل جنس تا کلونینگ و ivf وانتقال ژن و رویان و... کاملا تدریس میگردد و حتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی به طور تخصصی صرفا روی هورمون ها و تولید مثل پرداخته میشود و بهتر است از ایاتید علوم دامی اطلاعات مربوط چارت و سرفصل های تدریس شده را کسب نمایید.
با توجه به اینکه شما عمده فعالیتتون در دانشگاه میباشد و احتمالا اطلاعات کمی نسبت به شرایط دامپروری های سطح کشور دارید خدمت شما عارضم این قبیل اشتباهاتی را که فرمودین بیشتر از خود دامپزشکان سر میزند و اگر یک بررسی میدانی انجام دهید متوجه خواهید شد که کارشناسان عموما بالای 80% جواب میگیرند و علاوه بر دانشگاه تحت نظارت مرکز اصلاح نژاد کشور دوره های مختلف را میگذرانند و به تمامی مباحث تولید مثلی اشراف کامل دارند. با توجه به اینکه عملیات تلقیح صرفا کار عملی نیست و اطلاعات بسیار باید در زمینه های گوناگون ژنی و اصلاحی داشته باشید بدیهی است که فقط از عهده ی مسئولین فنی سازمان نظام مهندسی بر می اید و دامپزشک صرفا میتواند تحت نظارت علمی مهندس و مسئول فنی به فعالیت بپردازد پس لطفا با دلایل غیر معقول، اقتصاد و اینده ی این صنعت را به مخاطره نیندازید.
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
دکتر قوانین مربوط به زمان جنگ جهانی دوم هست که فقط کاردان و دکترای حرفه ای وجود داشت ... الان کارشناس علوم ازمایشگاهی دامپزشکی و ارشدهای علوم ازمایشگاهی دامپزشکی(بیوشیمی یا بافت یا انگل یا ایمنی یا باکتری یا ویروس)و پی اچ دی های دامپزشکی رشته اوردین دانشجو تربیت کردین بعد شغلشو از قبل دادین به دامپزشک ؟کجای دنیا پیرادامپزشکا مثل ایران هستن و حیطه شغلی ندارن؟ چارت پیرادامپزشکی همون چارت دامپزشکی هست دقیقا جواب ما رو چی میدین؟ .......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
3
5
باید رتبه های ورودی دانشگاه های دولتی دامپزشکی و علوم دامی را بیارن مقابسه کنن تا بفهمن کی بی سواده
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
علوم دامی روزانه و ازاد خیلی وقته بدون کنکور شده
اصلا قابل قیاس نیست با دامپزشکی
ناشناس
| Bulgaria |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
علومی دامی دانشگاه تهران خیلی باارزش تر از دامپزشکی واحد .. اباد هست که ترم 10تا 12 میگن کیس نداریم برید خونه بعد دیمی نمره میدن بهتون
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
خوبه خودت علوم دامی دانشگاه تهرانتون با واحد... آباد مقایسه میکنی و میدونی در یک سطحن، ی نگاه به رتبه های قبولی دکتری دامپزشکی دانشگاه تهران بنداز تا بدونی جایگاهتون در هستی کجاست....
خواستی مثال از دانشگاه آزاد هم بزنی یادت باشه اونی که ازاد خونده پولش داشته
و تلاش هم کرده به نسبت...
همونطوری کسی که پول بیشتری داشته باشه میتونه خارج از کشور پزشکی بخونه یا پردیس
که این مسائل متاسفانه برای رشته شما صدق نمیکنه
چون جایگاه همه تعریف شده اس
اقا سامان کامل بخون لطفا
| Bulgaria |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
اقا سامان شما بی خبری شان این رشته از وقتی به صرافت افتاده که برای تامین شغل رفتن سراغ تلقیح و رستورانداری و کافی شاپ داری و اتحادیه گلفروشان و ... افتاده.و شرکت های تخم مرغ و شیر پاستوریزه و کنسرو ماهی دارن بهداشتیار و کاردان علوم ازمایشگاهی دامپزشکی دانشجو میگیرن و رشته اوردن داخل دفترچه ارشد بنام پیشگیری بیماری های دامی که شما بعد اخذ دانشنامه دکترای دامپزشکی در اون رشته ارشد ادامه تحصیل بدین خود دفترچه رو ببین ..واسه بیکار بیکار نموندن امثال شما رفتن سراغ تکنسین تلقیح و رستورانداردارها و گلفروشها ..بعدشم شما که تنها پژوهش زندگیت پایان نامت بوده یدونه مقاله در ژورنال معتبر با q4چون با q1 صدسال نداری و نمیتونی دیگه بحثی از سطحی علمی نکن کاش میشد حکیم مهر مثل سایت های دیگه احراز هویت داشته باشه مشخص باشه اونی که کامنت میزاره رزومش چیه ؟مقاله کنگره و ژورنالی داره؟cvاون شخص محترم چیه ؟ازاد خونده یا دولتی؟با چه رتبه ای قبول شده در چه سالی و سهمیه و...دانشجویی که هنوز ماهی شناسی و تاریخچه رو پاس نکرده بیاد به دانشجو پی اچ دی اهانت کنه و بهش بگه ...
Amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
2
2
اینایی که میخان با نفرت پراکنی و توهماتشون مثلا شان یک دکتر دامپزشک پایین بیارن
مدرک تحصیلی و رشته اشون کاملا مشخصه
ازادشون بزارین هر نظری میخان بدن
کار دیگه ای از دستشون برنمیاد
قانون و علم حرف اول و اخر میزنه
با این کامنت هاشون درجه تحصیلات و پرستیژ نداشته رشته اونا تغییری نخواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
شما بی خبری شان این رشته از وقتی به صرافت افتاده که برای تامین شغل رفتن سراغ تلقیح و رستورانداری و کافی شاپ داری و اتحادیه گلفروشان و ... افتاده.و شرکت های تخم مرغ و شیر پاستوریزه و کنسرو ماهی دارن بهداشتیار و کاردان علوم ازمایشگاهی دامپزشکی دانشجو میگیرن و رشته اوردن داخل دفترچه ارشد بنام پیشگیری بیماری های دامی که شما بعد اخذ دانشماره دکترای دامپزشکی در اون رشته ارشد ادامه تحصیل بدین..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
4
4
ما خودمون را با پزشکی مقایسه نمیکنیم چون پزشک هستیم ۶ سال عمومی و ۵ سال دوره تخصصی شماها چند سال درس خوندین دو سال !!! دست از سر رشته ما بردارین
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
پزشک عمومی در کار پرستار بهیار کارشناس ازمایشگاه, , و دکترداروساز دخالت نمیکنه پزشک زنان و ماما در کار هم دخالت نمیکنن... اما در دامپزشکی دامپزشک کار همه رو انجام میده و حیطه وظایف بی نهایت داره...کاردان دامپزشک/کارشناس علوم ازمایشگاهی / بهداشت و بازرسی و گوشت / بهداشت مواد غذایی با منشا دامی و ارشد های مختلف دامپزشکی(بیوشیمی/بافت/ایمنی شناسی/قارچ / میکروب / ویروس شناسی/انگل شناسی ) تاکید میکنم پیرادامپزشکی نه مهندسی کشاورزی علوم دامی!حیطه کار و وظایفشون چیه؟ فقط دانشجو گرفتن و شغلشو از قبل دادن به دامپزشک!تعطیل کنین علوم پایه دامپزشکی رو هرسال هزاران فارغ التحصیل و دانشجوی جدید این رشته ها بدون اینده کاری....یا در قوانین دامپزشکی بازنگری کنین که هرکس طبق مدرک تحصیلی و تخصص خودش کار کنه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
4
4
سلام
خوبه والا دانشجوهای علوم دام میبینیم که هر بار با سوال خنده دار راه تغییر رشته به دامپزشکی حرف دلشون پیش دامپزشکی ها زدن
دوستان ی بار برین دانشکده کشاورزی همون دانشجوهای شاخه ها مختلف کشاورزی هم میدونن
علوم دامی ها چپ و راست به اونا میگن جای ما دانشکده کشاورزی نیست ما باید بریم دامپزشکی....
بعد من موندم چطور ی عده روشون میشه میان اینجا دم از مقایسه و تخریب میزنن
پاسخ ها
پیرادامپزشک
| Bulgaria |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
شما به خودتونم رحم نمیکنین پیرادامپزشکا از کاردان دامپزشک تا کارشناس علوم ازمایشگاهی دامپزشکی و بهداشت بازرسی گوشت و ارشد های دامپزشکی(بیوشیمی یا باکتری دامپزشکی یا ویروس شناسی یا بافت یا ایمنی) یا پی اچ دی های دامپزشکی (بیوشیمی یا باکتری یا فارماکولوژی یا..)شما حق اینا رو ضایع کردین که دردانشکده های دامپزشکی دروس شما رو میخونن بعد توقع هست به مهندسان رحم کنین ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
4
3
دوستان دامپزشکم بهتره خودتونو ناراحت نکنید دکتر ماکنعلی حرفشو زد دستور العمل هم صادر شده حرفهای بی اساس این قشر برای ما اهمیت ندار ه
علوم دامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
5
5
بهانه ها شروع شد باز، در جواب هر سوال و هر چالش ‌میگن مادکتر هستیم! ما میتونستیم بریم پزشکی نرفتیم! ، حتی ساخت موشک جت در مرکز پیشرانش ناسا هم زیر نظر دامپزشک باید باشه! ، اون صنفی که رفت زیر نظر اتحادیه گل فروشان ما نبودیم! ، علوم دامی مهندس نیست! ، رتبتون چند بوده شما! یه دوست داشتم علوم دامی میخوند میخواست بیاد دامپزشکی! ، اونایی که اومدن دامپزشکی که تغییر رشته بدن به پزشکی از ما نیستند! و......
دوستان عزیز اگر جواب با استدلال دارید بفرمایید وگرنه این صحبت ها تکراری شده و هیچکدام هم جز مغلطه کردن و فرار از پاسخ دادن نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
احسنت
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
دوست عزیز، شما دامپروری خوندی و وظیفه ات پرورش دام
دام ها بیمار شدن و نیاز به تشخیص و درمان پیدا کردن، به نزدیک ترین مطب مراجعه کنید
ما کاری به پرورش نداشتیم و نداریم
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
دوست عزیز وظیفه ی ما گسترده هست اما وظیفهذیرشما صرفا درمان و مایه کوبی هست و باید دست از باقی اموری که در صلاحیت شما نیست بردارید!
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
به تاریخچه تأسیس دانشکده ورشته دکتری حرفه ای دامپزشکی در ایران در مهر1311 و دکتری دامپروری در سال 1373توجه کنید
به خوبی جایگاه و حوزه هرکسی مشخص خواهد شد
مهندس علوم دامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
اگر به قدمت بخواهید نگاهی بیندازید که قدمت دامپروری 8000 سال گذشته است و دامپروران نیز 8000 سال است که هم بیطارند و هم دامپرور .وگرنه مشکل شما اینه زودتر مقطع تحصیلی دکترا راه اندازی شد؟ چیزی در مورد مدرسه فلاحت مظفری شنیدین ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
5
5
دوستان بنده هم دکتر دامپزشکم ، اما واقعا مهندسین بهتر از عهده این جریان بر میان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
شما در ارزوی دکتر دامپزشک بودنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
جناب ناشناس نابغه ، بنده دکتر دامپزشکم و مشغول در دانشگاه علوم پزشکی ، جایی که امثال شما بعید میدونم تو خواب دیده باشین ، سالهای قبل از ورود به دانشگاه بعنوان درمانگر مشغول فعالیت بودم ، پس لطفا حرف بی ربط نزن
مهندس ارشد سازمان نظام مهندسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
6
2
من مدرک تلقیح رو سال ۸۳ گرفتم و دفتر تلقیح مصنوعی داشتم تا سه سال بعد شرکت فنی مهندسی ثبت کردم تا کنون که علاوه بر خدمات کشاورزی خدمات راه سازی و تاسیسات راهبردی ابیاری هم اضافه کردم خدمت همکارانم عرض کنم پولی تو تلقیح مصنوعی نیست درامد این کار با خدمات فنی مهندسی اصلا قابل قیاس نیست و کلاس کاری یک مهندس رو با این بحثهای بیهوده پایین نیارید الزاما هر عزیز فرهیخته ای که امپول دستش گرفت زد به خر و گاو و گوسفند پزشک نیست دوستان عنوانی هم به نام پزشک بعنوان پسوند فقط در ایران مشاهده شده شما نام این رشته رو بخوانید در کشورهای دیگه متوجه عرض بنده میشید اما کلمه اگریکلچر اینجینیر در تمام دنیا با پسوند مهندس اومده البته بگم در میدان عمل مشخص میشه کی پزشکه کی مهندس واقعی چه از لحاظ درامد چه قدرت تسلط به حرفه خود تلقیح رو بزارید برای بیکارتر ها
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
وضعیت رشته
سطح تحصیلات
و ادبیات شما و همکارانتون به خوبی نشانده پرستیژ و کلاس کاری شماست
نیازی به سفسطه نیست
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است
Dvm
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
عزیز فرهیخته هر وقت توانایی ترجمه(DVM) Doctor of Veterinary Medicineرو پیدا کردی و فهمیدی Medicineیعنی چه! اظهار فضل کن در مورد پزشک و پسوند و بودن یا نبودن امری در جای دیگری.... که تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد...
رشته های فنی مهندسی هم جایگاه تعریف شده ای دارن و زیر مجموعه رشته دیگری هستند نه زیر گروه 5علوم تجربی بدون کنکور یا رتبه های400هزاری کنکور
ظاهرا علاقمند به راهسازی و دخالت در امورات مهندسین زحمت کش جامعه هم دارین...
دوره دوره ی علم و سرچ و آگاهیه و کسی که بخواد یاد بگیره و بفهمه زحمت انچنانی نخواهد داشت تا که تحت تاثیر نظرات orogastric تنگ نظرانه یکسری افراد که با کمال تاسف به دنیا و مجامع علمی هم تعمیم میدن قرار بگیره
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
اقای مهندس ارشد، شما چطور مهندسی هستی که مجوز آبیاری برات صادر شده؟از کی تا بحال منهندس علوم دامی واحد های مربوز به آبیاری و زهکشی رو گذرونده و میتونه دام و گلخانه و... رو باهم ترکیب کنه ؟ دوست عزیز اگر مهندس علوم دامی بودی میدونستی که اگر فیلدت طیور هست نمیتونی وارد فیلد دامی بشی اونوقت مجوز میخواستی برای رشته ای که 3 واحد درسی هم نخواندی؟ دوست دامپزشک من اینکه در نظام مهندسی امکان جابه جایی فیلد ها نیست از بدیهیاته، لطفا از زبان مهندسین کامنت نگذارید و به شان اجل خود خدشه وارد نکنید!
Dvm
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
خوبه که خودتون کامنت میزارین و خودتونم جواب خودتون بعد ناکامی در جواب، پاسخ های منطقی، میدین
این شیوه در پرستیژ و سطح تحصیلات ما نیست خوشبختانه
با آرزوی سلامتی در تمامی زمینه ها
dvm بخون خوب
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
شما به خودتونم رحم نمیکنین پیرادامپزشکا از کاردان دامپزشک تا کارشناس علوم ازمایشگاهی دامپزشکی و بهداشت بازرسی گوشت و ارشد های دامپزشکی(بیوشیمی یا باکتری دامپزشکی یا ویروس شناسی یا بافت یا ایمنی) یا پی اچ دی های دامپزشکی (بیوشیمی یا باکتری یا فارماکولوژی یا..)شما حق اینا رو ضایع کردین که دردانشکده های دامپزشکی دروس شما رو میخونن بعد توقع هست به مهندسان رحم کنین ؟ شان این رشته از وقتی به صرافت افتاده که برای تامین شغل رفتن سراغ تلقیح و رستورانداری و کافی شاپ داری و اتحادیه گلفروشان و ... افتاده.و شرکت های تخم مرغ و شیر پاستوریزه و کنسرو ماهی دارن بهداشتیار و کاردان علوم ازمایشگاهی دامپزشکی دانشجو میگیرن و رشته اوردن داخل دفترچه ارشد بنام پیشگیری بیماری های دامی که شما بعد اخذ دانشنامه دکترای دامپزشکی در اون رشته ارشد ادامه تحصیل بدین خود دفترچه رو ببین ..واسه بیکار بیکار نموندن امثال شما رفتن سراغ تکنسین تلقیح و رستورانداردارها و گلفروشها ..بعدشم شما که تنها پژوهش زندگیت پایان نامت بوده یدونه مقاله در ژورنال معتبر با q4چون با q1 صدسال نداری و نمیتونی دیگه بحثی از سطحی علمی نکن کاش میشد حکیم مهر مثل سایت های دیگه احراز هویت داشته باشه مشخص باشه اونی که کامنت میزاره رزومش چیه ؟مقاله کنگره و ژورنالی داره؟cvاون شخص محترم چیه ؟ازاد خونده یا دولتی؟با چه رتبه ای قبول شده در چه سالی و سهمیه و...دانشجویی که هنوز ماهی شناسی و تاریخچه رو پاس نکرده بیاد به دانشجو پی اچ دی اهانت کنه و بهش بگه دامدار!هرچند این مشکل مربوط به تربیت دوران کودکی و خانوادست که به بعضیا یاد ندادن همه مشاغل محترم هستن!!!
متخصص بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
2
5
دامپروری یعنی پرورش دام، اعم از تغذیه، نگهداری، تهیه جایگاه مناسب، و اصلاح نژاد به معنی انتخاب مناسب گاو نر برای گاوهای ماده با توجه به ویژگی‌های ژنوتیپی و فنوتیپی. در هیچ کجای دنیا حتی عقب‌مانده‌ترین نقاط، کارشناس‌های دامپروری حق دخالت در حوزه تشخیص و درمان بیماری‌ها و مشکلات سیستمیک و تولید مثلی که ناباروری و کم‌باروری و مدیریت نوین تولید مثلی نیز از آن جمله است را ندارند. تلقیح مصنوعی یکی از اجزای سلسله موضوعات علوم پیچیده مدیریت نوین تولید مثلی است که شکلی و ماهیتی در حوزه پزشکی قرار دارد و از وظایف یک پزشک دام (دامپزشک) است و با پرورش و نگهداری دام متفاوت است اگر چه این دو حوزه باید در کنار هم و هماهنگ هم عمل نمایند نه با مداخله در حوزه یکدیگر. عزیزان دامپروری که دخالت در امور پزشکی تولید مثل بر آنها مشتبه شده به این دلیل است که چون در اکثر قریب به اتفاق گروههای علوم دامی، یک دامپزشک متخصص مامایی و بیماری‌های تولید مثل مسائل مربوط به تولید مثل و فیزیولوژی تولید مثل را به آنها تدریس می‌کند و بنابراین خارج از سرفصل دروس مطالبی را برای آنها بیان می‌کند این گونه برایشان تداعی شده که گویا مجوز دخالت در مدیریت پزشکی تولید مثل و یا بیوتکنولوژی تولید مثل را هم دارا هستند! امید است با ابلاغ این بخشنامه و بازگشت مجوز انجام تلقیح مصنوعی به حوزه دامپزشکی، دست افراد فاقد صلاحیت با هر عنوان از این حوزه که خود دستاویزی شده برای مداخله در حوزه‌های دیگر مربوط به حرفه مقدس دامپزشکی کوتاه شود.
مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
2
4
دوستان و همکاران علوم دامی و دامپزشکی توجه نمایند که نامه ای مبنی بر ممنوعیت تلقیح مصنوعی توسط غیر صادر نشده و صرفا به معنای واگذاری از بخش مهندسی به دامپزشکی نیست بلکه صرفا دخاالت غیر مهندس یعنی دامپزشک هم در مرکز تلقیح مصنوعی است . دوستان کارشناس و مسئولین فنی و دانشجویان محترم علوم دامی توجه داشته باشند که مدارک در خواست تاسیس مرکز تلقیح مصنوعی با توجه به ماده دو قانون افزایش بهروری برای کشاورزی (نه دامپزشکی) همیشه صادر خواهد شد و این ارتباطی با بخش دامپزشکی ندارد و متولی این دستور سازمان نظام مهندسی و مرکز اصلاح نژاد کشور خواهد بود نه نظام دامپزشکی و نگرانی از اجازه نداشتن تلقیح برای مهندسین نابه جا است و جای نگرانی خاصی نیست و تمام شبهات پیرامون مبنی بر عدم دخالت در زمان انتشار تعرفه خدمات نظام مهندسی بخش دامپروری برا امسال یعنی 1400 برطرف خواهد شد. پس با خیال راحت به فعالبت تخصصی در تلقیح مصنوعی بپردازید.
ناشتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
3
6
دامپزشک و مهندس دامپروری نیمه یک گلابی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
خوب بلدی دست به خودزنی بزنی برای همسان دانستن یک رویا با یک رشته بدون کنکور در قعر جدول انتخاب و...
مهندس علوم دامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
اشتباه نفرمایید . برخی از دوستان دامپزشک از نظرشان دامپزشکی در صدر تمام علومی ایستاده که تا به الان بشری به ان دست نیافته و خود را برتر از همه ی رشته های تحصیلی میدانند . درصورتی که نصف واحد هایشان عملی بوده و در نصفه ی درس های دیگر از هکدام یا 4 واحدی خواندند و یا یک واحدی و در درمانگاهی و بالینی هم گروهی نمره میگرفتند چون بیمار نبود و این گونه بود که با 4 سال تحصیل و دوسال کار اموزی خود را برترین رشته میدانند ولی متاسفانه باید تحت نظارت علمی مدیر دامپروری و مهندس علوم دامی به فعالیت بپردازند !!!!!دست بردارید لطفا و تا زمانی که نگاه های بالا به پایین باشه و از وظیفه ی بیمار بر و بهیار تا فوق تخصص جراحی رینوبلاستی . همین آش است و همین کاسه!!
دكتر كياني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
6
5
دوستان بسيار ساده ست
وقتي پرستار ميگه من پزشكم
وقتي ماما ميگه من متخصص زنانم
وقتي نسخه پيچ ميگه من داروسازم
جاي تعجب نيست دامپرور بگه دامپزشكم
بهتره در حيطه وظايف خود اظهار نظر كنيم
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
5
3
بزرگواران اصولاپیشوند مهندسی برای رشته هایی که درسی به نام ریاضیات مهندسی را در سیلابس درسی داشته باشند به کار برده میشود . ایا فارغ التحصیلان رشته علوم دامی چنین درسی را گذرانده اند.چرا سعی میکینم برای رسیدن به هدف از کلمات نادرست کمک بگیریم؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
دوست عزیز پس حتما در جلسه ی بعدی تنظیم اساسنامه ی سازمان نظام مهندسی شرکت بفرمایید و دیدگاه عمیق و دقیق خود را در رابطه با مهندس بفرمایید و جامعه ای زا از این اشتباه برهانید. متاسفانه این نابه سامانی ها در وزارت علوم سبب شده که از نظر عزیزانی با نبوغی چون شما به عنوان متخصص بهره ای نبرده اند. در اسرع وقت حتما به رفع این معضل پرداخته خواهد شد . با تشکر از نظر حکیمانه ی شما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
3
4
اوففف چقد بحث داغه ! برم تخمه بیارم
دکتر پورمهدی چلیکدانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
1
9
دوستان عزیز، هر کی به تلقیح مصنوعی علاقه داره بره تجربه لازم رو کسب کنه، مجوزهای لازم رو اخذ کنه و انجام بده.
در نود و پنج درصد موارد نه محاسبات آنچنانی می‌خواد که دوستان علوم دامی میگن و نه مشکلی در فحلی گاو هست، آنچنان که همکاران من بعضا اشاره کردن.
دامدار هم دنبال ارزان‌ترین راه با ضریب اطمینان معقوله
نه هر کی عنوان دکتر رو یدک کشید الزاما با سواده و نه هر کی مهندس دامپروری بود الزاما استاد تلقیح مصنوعی و اصلاح نژاد گله ست
علم و مهارت رو فراتر از چهار تا واحد که تو دانشگاه‌های از دم به درد نخور این مملکت خوندیم بدونیم
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
6
با سلام خدمت همکاران و همچنین برادران و خواهران دانشجو یا فارغ التحصیل رشته کارشناسی و ارشد وphd دامپروری
بر خلاف یک عده مجهول الحال بر اساس سند و مدرک و به نقل از گروه آموزشی دامپروری(علوم دامی) دانشگاه تهران موجود در وبسایت دانشگاه تهران به خوبی تاریخچه و وظایف و حیطه کاری این رشته تعریف شده:
آموزش دامپروری به صورت چند واحد درسی با عنوان "دامپروری" ابتدا در سال 1324 در دانشکده کشاورزی شروع شد تا اینکه در سال 1334 «واحد دامداری» دانشکده بنیاد نهاده شد. در سال 1335 گرایش دامپروری با 15 واحد درسی در دوره کارشناسی رشته کشاورزی عمومی راه­ اندازی شد. در سال 1340 این گرایش به رشته دامپروری در مقطع کارشناسی تبدیل شد و در سال 1342 گروه دامپروری به عنوان یکی از گروه­های دانشکده کشاورزی به رسمیت شناخته شد. مقطع کارشناسی ارشد علوم دامی در دانشگاه تهران برای اولین بار در سال 1364 به صورت ناپیوسته و دوره­ های دکتری در سال 1373 در رشته تغذیه دام، در سال 1380 در رشته اصلاح نژاد دام و در سال 1383 در رشته فیزیولوژی دام راه ­اندازی شدند.

رشته علوم دامی با مطالعه و بررسی در زمینه­ های فیزیولوژی، تغذیه، اصلاح نژاد دام و بالا بردن تولید اقتصادی با استفاده از اصول بهداشت و مدیریت در پرورش دام و نگهداری محصولات نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور بر عهده دارد
................................................................
و اما دوستان بر اساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری که رشته دامپروری زیر مجموعه 5 علوم تجربی بوده و همسو با سایر کارشناسی های گروه مهندسی کشاورزی هستش، دکتری حرفه ای دامپزشکی زیر مجموعه1علوم تجربی و همسو و همراستا با دکتری حرفه ای پزشکی و دندانپزشکی و.... در مقطع دکتری حرفه ای که رنگ و بو و ربطی به رشته هایی اعم از دامپروری و زراعت و باغباتی و... در مقطع کارشناسی نداشته و همچنین بر اساس مستندات سایت ایران مشاور اخرین شما رو به اخرین رتبه های قبولی رشته دامپروری دعوت میکنم:
1398 62801 306895 عادی زن اصفهان دانشگاه آزاد واحد اصفهان - خوراسگان آزاد 4712
کارنامه
1398 88134 215189 عادی مرد اصفهان دانشگاه آزاد واحد اصفهان - خوراسگان آزاد 5410
کارنامه
1398 144707 356422 عادی زن کاشان دانشگاه آزاد واحد اصفهان - خوراسگان آزاد 4331
کارنامه
1398 166270 42627 عادی زن اصفهان دانشگاه آزاد واحد تبریز آزاد 3869
کارنامه
1398 170363 411341 عادی مرد رشت دانشگاه آزاد واحد رشت آزاد 3969
کارنامه
1398 177565 426426 عادی زن رشت دانشگاه آزاد واحد تبریز آزاد 3848
کارنامه
1398 191288 494505 عادی زن بابل دانشگاه آزاد واحد رشت آزاد 3538
کارنامه
1398 201402 541002 عادی مرد بابل دانشگاه آزاد واحد رشت آزاد 2681
کارنامه
1398 202062 523849 عادی مرد اصفهان دانشگاه آزاد واحد اصفهان - خوراسگان آزاد 3305
کارنامه
1398 202842 543642 عادی زن رشت دانشگاه آزاد واحد رشت آزاد 2585
کارنامه
1398 204357 546419 عادی زن اصفهان دانشگاه آزاد واحد اصفهان - خوراسگان آزاد 2484
کارنامه
1398 206112 549637 عادی مرد اصفهان دانشگاه آزاد واحد تبریز آزاد 2367
کارنامه
1398 207792 552717 عادی مرد اصفهان دانشگاه آزاد واحد اصفهان - خوراسگان آزاد 2255
کارنامه
1398 208928 492488 عادی مرد لاهیجان دانشگاه آزاد واحد رشت آزاد 3400
کارنامه
1398 209352 555577 عادی زن اصفهان دانشگاه آزاد واحد اصفهان - خوراسگان آزاد 2151
کارنامه
...................................................
قضاوت با وجدان های بیدار و انسانهای فهیم و عاقل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
وقتی تازه دانشگاه قبولی شدی و دلیل و سند علمی نداری و دنبال رتبه و ترازی، رتبه و کارنانه ی قبولیتو ببر ببین یه کیلو شیر خام میدن بهت یا نه؟ :)
امیر یا سامان خوب بخون
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
خیلی بیکاری که کارت درگیر شدن با دیگران در کامنت هاست خوش بحالت بخاطر این دل خوش و وقت زیادی که داری...
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
5
این هم از اخرین رتبه های قبولی روزانه رشته دامپروری با سند و مدرک و لینک به نقل از سایت مشاوره تحصیلی (همراه تحصیلی) https://hamrahetahsili.ir/%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C/

رتبه در منطقه 1 رتبه در منطقه 2 رتبه در منطقه 3
دانشگاه تهران (محل تحصیل پاكدشت) روزانه 23570 49092 50547
............................................. ........
تعجب بنده از مقایسه عده ای از یک رشته که با رتبه 50هزار و سهمیه مناطق میشه دانشگاه تهران پذیرش گرفت با رشته ای در مقطع دکتری عمومی که برای قبولی در دانشگاه تهران نیاز به رتبه های دو و سه رقمی داره هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
از این همه افشا گری به وجد آمدیم، دانشجوی ترم یک هستی احتمالا دلیل دیگه ای به ذهنت نمیرسه!؟ پسر جان تو برو هر جایی خواستی کارتو بلد نباش برو بگو رتبه 1 کنکور تجدربی و 1 دکترا بودم ببین اصلا برای کسی رتبه ی تو مهم هست؟. اگر به مقایسه ی سطح علمی هست که میزان پژوهش ها و مقالات و کتب دستاورد ها و فعالیت های تخصصی و دانش هر فرد مد نظره، پسرم در جواب انتقاد اگر دلیلرمنطقی و علمی نداری سکوت کنی بهتر از اینه اینطوری باعث خنده ی خوانندگان بشی، از واقعیت نمیسه فرار کرد و رتبه ی تو اگر 1 هم باشه تا وقتی که در فارم باشی چون سمت اجرایی نداری و فقط باید درمان کنی زیر نظر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
3
1
اینارو نگا ...چه قشنگ با جیب خالی پز عالی برا هم میدن.افرین باهم دعوا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
همش تقصیر حکیم مهره خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
دعوا از تلقیح به رتبه کنکور کشیده
حکیم مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
7
2
با سلام و احترام،
به منظور جلوگیری از تنش و بی‌احترامی بین همکاران دامپزشک و مهندسین علوم دامی، از درج نظرات جدید مرتبط با جدال بین‌رشته‌ای در بخش نظرات این خبر معذوریم.
دکتر نظری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
5
2
جای بسی تاسف از ادبیات افرادی که خودشان را طبیب حیوانات میدانند ولی متاسفانه حتی کوچکترین آگاهی حتی در نحوه بیان نظراتشان با سایرین ندارند. در همه جای دنیا جایگاه رشته Animals science مشخص است و ارزش فارغ التحصیلان این رشته تعریف شده بنده خودم دکتری ژنتیک و اصلاح نژاد از امریکا هستم و سالیان زیادی عمر را در کشورهای مختلف به تحصیل علم گذراندم ولی هیج جا اینگونه برخی متخصیصن از سر بی هنری به جان سایر متخصیصن نمی افتند. آخر این چه ادبیات گفتگو است شما که زبان هم نوعان خود را متوجه نمیشوید چگونه میخواهید به درمان سایر موجودات بپردازید؟؟؟؟؟؟؟ بسیاری از متخصیصن علوم دامی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و PhD سالیان گرانبهای عمر خود را با بهترین رتبه ها و در بهترین دانشگاه های کشور و سایر کشورها به تحصیل علم گذراندند حداقل ۱۰ تا ۱۲ سال که دو برابر زمان صرف شده برای دریافت مدرک دامپزشکی عمومی است که در بسیاری از کشورها معادل ارشد خودمان است. یک فرد علمی اول نحوه کلام و بیانش را کنترل می‌کند و بعد تفکرات زیادی خواهش را. همه جای دنیا کار تلقیح مصنوعی با متخصصین تحصیل‌کرده و باسواد رشته بسیار ارزشمند علوم دامی است و کار بهداشت و درمان با دامپزشک. اگر نمیتوانید از مجاری قانونی به اعمال زور بپردازید حداقل شان خود را حفظ کنید و به متخصیصن و پژوهشگران سایر حوزه ها که چه بسا بسیار آگاه تر و باسواد تر از برخی از دامپزشکان پر مدعا و بی عمل هستند توهین نفرمایید...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
2
1
زیاد سخت نگیری هم مهندسین و هم دامپزشکان و هم کاردان و بهداشت یار و حتی کسایی که دوره تلقیح رو دیده اند میتونن این کار رو انجام بدهند


مهم اینه که هیچ کدوم واسه تلقیح به یه روستای دور افتاده تشریف نمی‌برید ویا هزینه هنگفت میخواهید

همه انجام بدید و رقابت کنید
هم بیکار کم میشه و هم کیفیت بالا میره و هم درامدها متعادل میشه بین شماها
دامدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
1
0
لطفا باهم مهربان باشید به وجود شما مهندسین و دکتراهای زحمت کش در کشورم افتخار می کنم
ناشناس
|
France
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
0
0
مرد شور صنعت دامپروری ایران و فرهنگ حسادت ایرانی رو ببرن که همش سرشار از نظر تنگی و حسادته
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
0
وقتی مهندسین بیاین تلقیح کنند نه مامایی پاس کردن نه چیزی دیگه واقعا تاسف بار اون شخصی مجوز داده اونا
نظر شما
ادامه