کد خبر: ۶۳۳۳۲
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
رئیس مؤسس انجمن صنفی کلینیسین‌های دامپزشکی استان گلستان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر وحید نعلبندیان» افزود: دامدارها قبل از اینکه به دکتر دامپزشک اطلاع دهند، یک بار تمام آنتی‌بیوتیک‌ها را مصرف می‌کنند و زمانی که جواب نمی‌گیرند، به دکتر متوسل می‌شوند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «خیلی از دامدارهای ما دارو را در مراکز دامداری خود نگهداری می‌کنند که همین مساله باعث ایجاد مقاومت دارویی شده است. دامدارها قبل از اینکه به دکتر دامپزشک اطلاع دهند، یک بار تمام آنتی‌بیوتیک‌ها را مصرف می‌کنند و زمانی که جواب نمی‌گیرند، به دکتر متوسل می‌شوند»؛ این را رئیس موسس انجمن صنفی کلینیسین‌های دامپزشکی استان گلستان به حکیم مهر می‌گوید.

«دکتر وحید نعلبندیان» ادامه می‌دهد: «یکی از مشکلاتی که در استان در حوزه کلینیسین‌ها داریم این است که همه آنها دکترهای خیلی خوب و باسوادی هستند اما هنوز اصول نسخه‌نویسی را رعایت نمی‌کنند و این مساله یک مقدار شخصیت و اعتبار دکتر دامپزشک را زیر سؤال می‌برد.»

از نظر او بخش درمان دامپزشکی زمانی می‌تواند پیشرفت کند که اختیارات آن را کامل به دست خود درمانگران بدهند و خود همکاران بخش خصوصی دامپزشکی تصمیم گیرنده روی کار خود باشند.

وی در پایان تصریح می‌کند: «یکی از گله‌های ما دانشگاه آزاد بابل است که بی‌رویه دکتر دامپزشک بیرون می‌دهد. سازمان باید با تعامل وارد این قضیه شود.»

حکیم مهر: آقای دکتر، در استان گلستان با چه مشکلاتی روبرو بودید که تصمیم به راه‌اندازی انجمن صنفی کلینیسین‌های دامپزشکی گرفتید؟

یکی از مشکلات ما در استان گلستان که شاید استان‌های دیگر هم با آن درگیر باشند، نابسامانی در بخش دام کوچک و حیوانات خانگی است. انجمن استان تهران یک تصمیم خوب در راستای یکسان‌سازی شکل و شمایل برگه‌های واکسیناسیون و گواهی‌های بهداشتی گرفتند که بسیار حرکت مثبتی بود. متاسفانه در استان گلستان برخی افراد سودجو هستند که بدون تخصص لازم، مثلا پت‌شاپ‌ یا مراکز پانسیون‌ برای خود ایجاد می‌کنند. همچنین مراکزی که به صورت NGO فعالیت می‌کردند و البته که ثبت NGO نیستند و کار حمایت از حیوانات را انجام می‌دادند و در این پوشش، در محیط غیراستریل عمل‌های جراحی عقیم‌سازی می‌کردند. ما این مشکلات را داشتیم و به سازمان انتقال می‌دادیم اما آنجا هم به دلیل حجم بالای کاری، فرصتی برای رسیدگی نداشتند که ما به آنها حق می‌دادیم که نمی‌توانستند اشراف کامل داشته باشند. یکی از اهداف ما از راه‌اندازی انجمن، همین است که این وضعیت نابسامان را سامان دهیم.

حکیم مهر: اهداف دیگری هم داشتید؟

هدف بعدی ما حمایت از تعرفه‌ها بود. در حوزه دامپزشکی، تعرفه را سازمان برای ما مشخص می‌کند اما این تعرفه غیرمعقول است. یعنی با این وضعیت تورم یک دکتر دامپزشک به فارم می‌رود و برمی‌گردد و اصلا منطقی نیست که با چنین تعرفه‌ای کار کند. از آن طرف هم اگر بخواهد خلاف این قضیه اتفاق بیفتد، به مراجع قضایی و تعزیرات کشیده می‌شود. لذا ما سعی کردیم کمی در بحث تعرفه‌ّها ورود کنیم.

مساله دیگر این است که در حال حاضر سازمان دامپزشکی از طریق واگذاری وظایف به بخش خصوصی، در حال کوچک شدن است. این بخش خصوصی متمایل است که حجم زیادی از بار مسئولیتی را که روی دوش سازمان دامپزشکی یا نظام دامپزشکی هست، متقبل شود، اما این مهم نیازمند یک زیرساخت است. به این شکل نیست که مدیرکل امروز یک تصمیم بگیرد، جلسه بگذارد و بگوید این کار را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم و بخش خصوصی هم باید تعهدنامه محضری امضا کند، این وضعیت تبدیل به  حالت اعمال فشار می‌شود. این اعمال فشار نیاز به زیرساخت دارد و اینکه بخش خصوصی خود را پیدا و از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آماده کند و بعد این اتفاق بیفتد. ما متاسفانه این مشکل را در بحث مرغداری‌ها داشتیم که بخش‌هایی از فرایند انتقال کود و مساله بازرسی سالن را به مسئولین فنی انتقال داده بودند. این مسئول فنی نیازمند به‌کارگیری یک نیرو و زیرساخت‌های سخت‌افزاری بود تا کارهایش را انجام دهد. این موارد باعث شد تصمیم بگیریم که از طریق انجمن، یک مقدار با سازمان نظام و سازمان دامپزشکی به تعامل برسیم. یعنی اگر هم قرار است قانونی تصویب شود، از افراد انجمن یک یا ۲ نفر باشند و مشکلات را اعلام کنند.

یادم است چند سال پیش خدمت دکتر خلج ریاست وقت سازمان دامپزشکی بودیم. ایشان جلسه‌ای گذاشتند و بنده و دوستان استان گلستان را برای مشکلات بحث دام کوچک دعوت کردند. جلسه از صبح تا غروب ادامه داشت و حدود بعد از ظهر بود که دیدیم تنها مشکلی که توانستیم یک مقدار آن را بررسی کنیم، بحث طیور بود. یعنی حتی فرصت به دام هم نرسید. وقتی سوال کردم که چه زمانی نوبت به بخش دام کوچک و حیوانات خانگی می‌رسد، گفتند آن قدر در بحث طیور و دام بزرگ مشکلات داریم که به حیوانات خانگی نمی‌رسیم. آنجا به این نتیجه رسیدیم که حجم کار زیاد است و باید انجمن را تشکیل دهیم تا این مشکلات را حل کنیم.

یک مساله دیگر این است که درمانگران ما وقتی سر فارم می‌روند با خود دارو حمل می‌کنند و باید هم حمل کنند. این مشکل وجود دارد و اگر بخواهیم مطابق نظر سازمان نظام وارد شویم، حمل دارو توسط کلینیسین کاملا غیرقانونی است. اما کاری هم به این موضوع ندارند. یکی از اهداف ما در انجمن این است که به این  موارد سامان بدهیم و کلینیسین‌هایی را که دارو حمل می‌کنند، کنترل کنیم که تاریخ مصرف آنها چک شود. اینها مسائلی بود که به دلیل جزئیات خیلی ریزی که داشت، سازمان نمی‌توانست روی آنها اشراف کامل داشته باشد. لذا با یاری خدا و همکاری دوستان در اداره کار توانستیم استارت آن را بزنیم.

حکیم مهر: فعالیت انجمن دقیقا از چه روزی شروع شد؟

چهارشنبه هفته گذشته جلسه آن برگزار شد و توانستیم فرایند آن را به مرحله اجرا برسانیم. ان‌شاءالله قرار است سال آینده یک جلسه فوق‌العاده برگزار کنیم. اهدافی که عرض کردم جزء اهداف کلی بود و قرار است جزئیات ریز آن را از همفکری افراد انجمن صنفی استفاده کنیم و نظرات و پیشنهادات را بگوییم و قوی‌تر گام برداریم.

حکیم مهر: انجمن چند نفر عضو دارد؟

انجمن در حال حاضر حدود ۴۰ نفر عضو دارد که ۵ نفر از آنها اعضای هیات مدیره و ۲ نفر هم به عنوان بازرس هستند.

حکیم مهر:‌ اشاره کوچکی به مساله درمان غیرمجاز داشتید. لطفا وضعیت این معضل در استان را بیشتر توضیح دهید.

خوشبختانه مدیرکل جدید استان گلستان واقعا زحمت زیادی کشیدند و عزم خود را برای برخورد با این معضل جزم کرده‌اند. ما واکسیناتورهایی را می‌دیدیم که بعد از ظهرها کار ویزیت هم انجام می‌دادند. به هر حال شخص برای کسب درآمد این کار را می‌کرد و ما هم فشار زیادی به او نمی‌آوردیم. اما زمانی به من زنگ می‌زدند و می‌گفتند فلانی که سر فارم آمده، فلان دارو را داده که استفاده کنم. در حالی که فلانی اصلا دکتر نبود و پول کمتری می‌گرفت و دامدار راضی می‌شد که این کار را انجام دهد. مساله‌ای که می‌خواهیم آن را سامان دهیم، همین است. خیلی از دامدارهای ما دارو را در مراکز دامداری خود نگهداری می‌کنند. همین مساله باعث شده یکی از مشکلات ما در استان گلستان، بحث مقاومت دارویی باشد. دامدارها قبل از اینکه به دکتر دامپزشک اطلاع دهند، یک بار تمام آنتی‌بیوتیک‌ها را مصرف می‌کنند و زمانی که جواب نمی‌گیرند، به دکتر متوسل می‌شوند.

حکیم مهر: ریشه این مشکل کجاست؟

اینکه هنوز هیچ آموزشی ندیده‌اند. ما باید کلاس‌های آموزشی برگزار و آنها را توجیه کنیم که از پرداخت یک حق ویزیت فرار نکنند. دامدار باید بداند که هیچ مشکلی نیست اگر دکتر دامپزشک یک ویزیت هم بگیرد. او باید توجیه شود که هزینه مصرف خودسرانه دارویش برابری می‌کند با ویزیتی که می‌خواهد به یک دکتر دامپزشک بدهد.

از طرفی الان برخی پناهگاه‌های حمایت از حیوانات تاسیس و باب شده است که هیچ نظارت مالی روی آنها انجام نمی‌شود و در همان پناهگاه در شرایط غیر استریل جراحی انجام می‌دهند. من گزارش این معضل را برای مدیر کل قبلی فرستادم اما تاثیری نکرد. در حالی که باید آن را به دادگاه ارجاع می‌دادند. یا مواردی بوده که عقیم‌سازی نر در شرایط کاملا غیراستریل انجام می‌دادند. اینها مواردی است که باید از آنها جلوگیری می‌شد که ان‌شاءالله اگر سازمان نظام و مدیر کل محترم گلستان پشت این انجمن باشند، ما می‌توانیم قوی‌تر پیش برویم.

حکیم مهر: تعامل شما با داروخانه‌های دامپزشکی چگونه است؟

یکی از مشکلاتی که در استان در حوزه کلینیسین‌ها داریم این است که همه آنها دکترهای خیلی خوب و باسوادی هستند اما هنوز اصول نسخه‌نویسی را رعایت نمی‌کنند. در جلسه‌ای که با مدیر کل دامپزشکی استان هم داشتیم، ایشان گفتند وقتی نسخه‌هایی را که به داروخانه‌ها می‌رود، به دقت نگاه می‌کنیم، می‌بینیم به هیچ عنوان نسخه‌نویسی درست انجام نشده است و این مساله یک مقدار شخصیت و اعتبار دکتر دامپزشک را زیر سوال می‌برد. تعامل ما با داروخانه‌ها خوب است اما باید آنها را مجاب کنیم که بدون نسخه دارو ندهند. ما با همکاری انجمن صنفی داروخانه‌داران و از طریق سازمان هم وارد موضوع می‌شویم که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

حکیم مهر: چه پیشنهادی برای ارتقای بخش درمان دامپزشکی دارید؟

تصور من بر این است که بخش درمان دامپزشکی زمانی می‌تواند پیشرفت کند که اختیارات آن را کامل به دست خود درمانگران بدهند و خود همکاران بخش خصوصی دامپزشکی تصمیم گیرنده روی کار خود باشند. در سازمان دامپزشکی با همه حجم کاری که وجود دارد، باید بخش نظارتی باشد. یعنی سازمان باید پشت کلینسین‌ها باشد. اگر این انجمن صفنی شکل بگیرد و اداره دامپزشکی به آن اعتبار بدهد، قدرت زیادی برای پیش بردن کار دارد. اگر تشریک مساعی و همکاری بین انجمن صنفی و همکاران به وجود بیاید، می‌توانیم خیلی از مشکلات را  حل کنیم. علتی هم که تا الان نتواستیم، به خاطر فردی کار کردن است. هر کسی نظراتی داشته و این نظرات هیچ‌وقت در هیچ‌جا جمع نمی‌شد. اما وقتی تشکل انجمن به وجود بیاید، هم انتقادات را می‌شنویم و هم پیشنهادات را و رای‌گیری انجام و با آرای آن قانون نصویب می‌شود. مطمئنا هر چه تصویب شود به نفع دامپزشکان و بخش درمان دامپزشکی خواهد بود.

حکیم مهر: وضعیت تعداد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در استان گلستان چطور است؟

اتفاقا چند روز پیش با رئیس نظام دامپزشکی استان وارد صحبت شده بودیم. ما معضل تعداد زیاد دامپزشک فارغ‌التحصیل را داریم. یکی از گله‌های ما همین دانشگاه آزاد بابل است که بی‌رویه دکتر دامپزشک بیرون می‌دهد. سازمان باید با تعامل وارد این قضیه شود. این همه دامپزشک فارغ‌التحصیل باید در محیطی کار کنند که شرایط تجربی آنها ارتقا یابد. مشکل ما همین است. سازمان نظام به خاطر همین مساله، در بخش کلینیسین‌ها پروانه را آزاد کرد.

یادم می‌آید سال ۸۴ که فارغ‌التحصیل شدم و می‌خواستم در مرکز استان کلینیک را‌ه‌اندازی کنم، آقای دکتر زهتاب مدیر کل وقت اجازه ندادند که داخل مرکز استان این کار را انجام دهم. ایشان گفتند اول به جاهای دیگر برو و تجربه کسب کن که اگر روزی خواستی به مرکز استان بیایی، بتوانی بهترین خدمات خود را ارائه دهی.

متاسفانه الان به خاطر سیل زیاد دانشجوی فارغ‌التحصیل، خود سازمان نمی‌داند چه کند و مجبور است مجوز دهد. دانشجویی را دیدم که یک ماه قبل کارآموز خودم بوده و کلینیک راه‌اندازی کرده،‌ کسی که فاقد تجربه است. ما باید بداینم که تجربه چیز دیگری است. ما خودمان فارغ‌التحصیل شدیم و پختگی را در فیلد به دست آوردیم نه از کتاب و دانشگاه. این قضیه نابه‌سامان است و سازمان هیچ تقصیری ندارد و باید جوابگوی اعضای نظام باشد. از آن طرف باید کمک کنیم و با وزارت علوم و دانشگاه آزاد وارد بحث شویم که مقداری این قضیه را کنترل کنند.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

از شما ممنون هستم که همیشه پشتیبان دامپزشکان هستید. ما هم همیشه اخبار پایگاه خبری حکیم مهر را دنبال می‌کنیم. عملکرد شما عالی و همیشه به روز است و حکیم مهر یکی از منابع موثق ما برای کسب اطلاعات از قوانین و دستورالعمل‌های سازمان است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
علوم پایه
|
Singapore
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
4
24
چرا علوم پایه در نظام نماینده نداره؟چرا پیرادامپزشکان هیچ حامی و نماینده صنفی برای احقاق حقوق خودشان ندارن؟!!
و نکته بعدی صرفا جهت اطلاع اقای دکتر اخیرا برخی شرکت های تخم مرغ و شیرپاستوریزه و کنسروماهی سازی اقدام به پذیرش دانشجوی بهداشتیاردامپزشکی و کاردان علوم ازمایشگاهی می نمایند!!
کاش نماینده صنفی هم وجود داشت که پیگیر هزاران دانشجو و فارغ التحصیل سالانه پیرادامپزشکی از کاردان دامپزشکی تا کارشناسان علوم ازمایشگاهی دامپزشکی و بهداشت و بازرسی گوشت و بهداشت مواد غذایی با منشا دامی و ارشدهای بیوشیمی و باکتری و انگل و قارچ و ویروس و بافت شناسی دامپزشکی و پی اچ دی های دامپزشکی که بیس دی وی ام ندارن هم بود..چرا علوم پایه نماینده صنفی ندارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
8
12
البته لطف تجویزهای کاردان های دامپزشکی که به بهانه واکسیناسیون وارد دامداری ها میشن و .. نباید نادیده گرفته بشه
خیلی وقتا دامپزشکا با مواردی روبرو میشن که علاوه بر تجویز دارو دستکاری غیراصولی هم شدن و البته دودش تو چشم دامدارها میره
مثلا بارها و بارها دیدم که دامدار برای سخت زایی از تلقیح گر کمک میخان با این استدلال که خودش تلقیح کرده و خودشم باید بیاد زایمانش کنه !!!
و اگه از اسیبهایی که زمان زایمان به رحم دام وارد میشه، چشم پوشی کنیم.. برای مراقبتهای بعد از زایمان هم دوباره دست به دامن همون کاردان میشن.. حتی در مواردی که دام دچار پرولاپس شده باشه و بعدش پارگی رحم و خونریزی و ...
اونوقت اخر کار میان دنبال دامپزشک.. دامپزشک بیچاره هم تنها کاری که از دستش برمیاد اینه که دام رو در اولین سال تولیدش بفرسته کشتارگاه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
بیشتر کاردان ها نسخه نویسی و تجربیاتشون را به دکترای فارغ التحصیل را انتقال دادند وگرنه بنده شاهدم که بعضی دکترا حتی بیان داشتند نسخه نویسی بلد نیستند و بعضا اسامی داروها را اشتباه می نوشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
حتما هم نسخه نویسی به کاردان های عزیز وحی مستقیم شده
چون جز دروس دانشگاهشونم که نیست
از نظر شما دامپزشک ها هم که بلد نیستند بعدش این تجربه رو از کجا بدست آوردن ؟
دوست عزیز مطمئنا که زیر دست دامپزشک ماهری بودند که خاضعانه اطلاعاتشون رو در اختیارش گذاشته منتها مسئله اینجاس کار درمان شوخی نیست که با یک پرس و جو و تجربه حل بشه، دنیا در حال پیشرفته نمیشه همه چی برپایه تجربه باشه باید پایه علمی داشته باشه وگرنه ننه بزرگ شما به درمان از شما سزاوارتره
ضمن اینکه الان دامپزشکانی هم هستند که چون در صف گرفتن مجوز درمان هستند با اینکه صلاحیت دارند اما درمان نمیکنند چون قانونمندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
خدا پدر و مادر اون شخصی که معنی پرولاپس رحم رو به تو یاد داده بیامرزه بابا سرویسمون کردی با این پرولاپست آره میدونیم تو هم دامپزشکی، کاردانها نباید درمان کنن ولی میکنن خوب که چی؟ تو دکتری تو خوبی تو بالا ما پایین تو فرمانده ما سرباز تو اقیانوس ما برکه خوب اگه میتونی جلوشون رو بگیر نمیتونی هم بشین سر جات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
سرویس؟؟!!!
اگه نمیتونی مودبانه صحبت کنی لطفا صحبتی نکن
الان نه تنها ثابت کردی که واقعا سطح سوادتون خیلی پایینه ننگ بی نزاکتی رو هم اضافه کردی
اونوقت با همین ادبیات وارد روستا میشین ؟ دامپزشکی کلاشو بزار بالاتر با داشتن همچین کاردانهای مودبی!!
حواست باشه تو خیلی از روستاها طویله تو منزل روستایی ها هستش و اکثرا صبح ها تو وقت اداری اقایون بیرون منزل سرکارن و زمان مراجعه شما فقط خانمها در منزل هستن. شما کارمند دولت نماینده دولت محسوب میشوید و فکر نمیکنم این ادبیات در شان دولت و ملت باشه، حالا خودت رو نمیدونم واقعا؟ یکم فکر کن قبل حرف زدن یا اصلا حرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
ننگ بی نزاکتی رو من اضافه کردم یا تو که فکر میکنی چون دکترا گرفتی که اونم احتمال زیاد از دانشگاه آزاد باید عالم و آدم دست به سینه ات وایسن و به اوامر جنابعالی گوش بدن از حکیم مهر خواهشنمدیم علاوه بر رسانه کردن مدرک این دوست عزیز و با ادب جهت اطلاع سایرین نشان میتی کومون رو هم بهش بدین تا کسی خلاف دستوراتش عمل نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
عزیزم ادب را از شما یاد گرفتیم . بعضی دکترای محترم اصلا در شان خودشان نمی دانند با دامدار صحبت کنند و همین کاردانها هستند با خضوع هر کاری از دستشان برآید انجام می دهند . منم مخالف درمان کاردان هستم ولی بعضی دکترا هم کلا دروس عمومی بیست و تخصصی با ارفاق و دلسوزی اساتید اومدید بالا و این در حالیه که در کشورهای دیگه این مدرک دکترای شما بزرگوار را در حد لیسانس می دانند پس زیاد منم منم و دم از نزاکت نزن که خودت کوه غروری و بقیه از نظرت بقول دوستمون ما برکه. موفق باشی عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
اخه ما زبان حیوانات رو بلدیم ، نیازی به صحبت با دامدار نیس، تا کور شود عرآنکه نتواند دید.
مدرک دکترا معادل لیسانس اونوقت مدرک کاردان معادل چیه ؟ معادل اول دبستان هم نیست .
برو این حرفا رو به کسی بزن که سابقه تدریس به کاردان و کارشناس رو نداشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
گل بود و به سبزه نیز آراسته شد مدرک دکتراش کم بود سابقه تدریس هم بهش اضافه شد. کسی قدر شما رو نمیدونه واقعا شما دارین تو این سیستم تلف میشین اوف بر این سیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
البته با پوزش از همکاران دکترای محترم دامپزشکی که 99درصد کاربلد ، متخصص و مودب هستند ولی بعضی ها را باید گفت : احسنت گل بود به سبزه نیز آراسته شد ! ادعای پیغمبری هم داری عزیز پا تو کفش حضرت سلیمان نیز نمودی بزرگوار !!! زبان حیوانات را نیز بلدی یا پول دامدار نیز باعث شده زبانشون را یاد بگیری ؟؟ تا کور شود عر !!!!! یعنی چی ؟؟؟ تو مثلا دکتری!! .....................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
تا حالا تایپ کردی دوست عزیز
حرف ه و ع کنار هم هستن .. اینا همه از کمبود شخصیتت هستا که به چیزای جزئی گیر میدی که خودت رو بزرگ کنی و گرنه اون بالا واژه خواشمندیم رو ببین چی تایپ کردی خواهشنمدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
زبان حیوانات خیلی عجیب نیس برادر.. نه که دامپزشکی نخوندی نمیدونی که دام ها هیچوقت تمارض ندارن و مثلا اگه گاوی دستهاشو به حالت ضربدری بزاره یعنی یک دردی در قفسه سینه اش وجود دارد و خیلی چیزای دیگه که لازم نمیبینم بهت یاد بدم
بخاطر همینه که اگه دامداری بیاد پیشت و ساعتها درمورد گاوش صحبت کنه بهیچ عنوان جای مشاهده و معاینه خود دامپزشک رو نمیگیره
خیلی دلم برات میسوزه که هیچی نمیدونی و اینقدم احساس کمبود و حقارت در تو جمع شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
فوقش کاردان ما را دیپلم حساب می کنند .دیگه بهتر از اونیکه دکترا را لیسانس حساب کنند !! قدیما خوب می گفتنند دیپلم قدیم در حد لیسانس می باشد .الانم ما بی ادعا و شما متخصص . شما دریا و ما برکه . خدا این دانشگاه آزاد و پردیس ها را از مانگیرد دکترجان!!!!! آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
بابا صلوات بفرستید نگا همکارای مارو . گشنگی نکشیدید که عاشقی یادتون بره . اقا اصلا همش تقصیر منه بخدا بیاید با من دعوا کنید همه مشکلات سیستم به خاطر منه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
پزشک عمومی در کار پرستار بهیار کارشناس ازمایشگاه, , و دکترداروساز دخالت نمیکنه پزشک زنان و ماما در کار هم دخالت نمیکنن... اما در دامپزشکی دامپزشک کار همه رو انجام میده و حیطه وظایف بی نهایت داره...کاردان دامپزشک/کارشناس علوم ازمایشگاهی / بهداشت و بازرسی و گوشت / بهداشت مواد غذایی با منشا دامی و ارشد های مختلف دامپزشکی(بیوشیمی/بافت/ایمنی شناسی/قارچ / میکروب / ویروس شناسی/انگل شناسی ) تاکید میکنم پیرادامپزشکی نه مهندسی کشاورزی علوم دامی!حیطه کار و وظایفشون چیه؟ فقط دانشجو گرفتن و شغلشو از قبل دادن به دامپزشک!تعطیل کنین علوم پایه دامپزشکی رو هرسال هزاران فارغ التحصیل و دانشجوی جدید این رشته ها بدون اینده کاری....یا در قوانین دامپزشکی بازنگری کنین که هرکس طبق مدرک تحصیلی و تخصص خودش کار کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
0
22
چرا فقط به بابل توجه کردین .پس شهرهایی مثل شهرکرد چی ؟که کارخانه تولید دامپزشک راه انداخته.لطفا همه جا رو پیگیری کنین که بی رویه دانشجو میگیرن.با امتحان پره منصفانه جلوی این فاجعه رو بگیرین.البته نه آزمونی که دانشجو تا ۴ الی بی نهایت بتونه امتحان بده...و خبری از مدرک معادل هم نیست .چرا چون میگن دانشگاه آزاده پول داده دکتر شه
پاسخ ها
یک دوست
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
درسته دکتر ولی شهرکرد استادان دلسوزی هم دارند، نمیگیم بابل همکار هامون بد کار کردند خیر همچین چیزی نیست، زیرساخت آموزشی ندارند
باید قبول کنیم با دست خالی خیلی از اساتید دارند ادامه ميدند
برای نسخه نویسی سوال بایست کرد آیا دانشجو رو به آب انداختید که خودش بخواد شنا کردن یاد بگیره؟ آیا گذاشتید خود شخص دانشجو جدا از هر حاشیه و تمسخری با هر تشخیصی که دارند به صورت محرمانه به اتند خودش گزارش بده و پروتکل درمانی خودش رو نسخه کنه؟
این دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی با کوهی مواجه میشه که میگه من تو دانشگاه هیچی یاد نگرفتم این چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
شهرکرد رتبه بالای ۴۰۰۰۰ هم گرفته و با سه بار تکمیل ظرفیت ۲۵۰ نفر برای هر ترم همه جا علوم تحقیقات همه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
3
7
سلام شاربن علامتی تو خراسان داره بیداد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
سالهاست که واکسن شاربن علامتی ساخته شده و البته در کشور هم موجود می باشد. تا چه زمانی دامداران انتظار دارند واکسن رایگان دریافت کنند؟
چند سال قبل هم در شهرستانی که کار می کردم شاربن علامتی وجود داشت ولی وقتی که از دامدار طلب هزینه برای واکسن کردیم؛ نپذیرفتند و خوشبختانه بیماری ادامه یافت!! تا چه زمانی دولت باید هزینه های بیماری‌ها رو پرداخت کند؟ یک جایی باید دامدار بفهمد پیشگیری بهتر از درمان است و البته پیشگیری رایگان نیست بلکه هزینه آن کمتر از درمان است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
3
9
سنندج و بافت و رشت هم هست. اونم آزادش.
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
1
10
یه چیز بعد چند سال توو این حرفه دامپزشکی فهمیدم اونم اینه که دامدار به شخصی مراجعه میکنه که ازش و کارش نتیجه گرفته.مطمئن باشید کار دامپزشکی که بی نتیجه باشه مراجعه کننده نخواهد داشت و آبرو و اعتبار نداشته اش زیر سوال و بمب عملکردش جوری منفجر میه که صداش همه جا میپیچه.لذا توصیه من به همکارانی که تازه وارد عمل شده اند کسب مهارت سپس پیاده سازیه.تعداد دامپزشک زیاده ولی کار بلد کمه.دامدار هم که ناشی نیست که نفهمه کارو دست کی بسپاره!!!
سیمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
4
5
ارتباطی به محل فارغ التحصیلی نداره این حرفا فقط به درد خودمون میخوره.کار مهمه عزیزان تجربه و مهارت.دامپزشکی که نتونه گلیمشو از آب بکشه همون بهتر که با اسم دامپزشک بودن حذف بشه.چرخ روزگار و طبیعت همان قانون طبیعته کار درست و اساسی پیروزی میاره و کار ضعیف و ناکارامد باعث حذف و بی اعتباری می شود.
حال میخوای لندن خونده باشی یا نا کجا آباد
کارگر افغانی چرا در دامداری باعث جلب رضایت کار فرما شده قبلا دوستان و همکاران آدرس دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
1
7
دنیای تجارت‌و:مادیات حاکم بر اخلاق ومعنویات باعث تمام معضلات بوجود آمده در دنیا شده در نهایت هر شغلی چه با تحصیلات علمی چه استاد وشاگردی که وجود دارد وکنترل فقط بر کار با مجوز ها شود بقیه مانند باند خلاف کارران مانند فروش داروهای انسانی قاچاق پیش میرود جای تاسف دارد‌در مورد دامی که بی محابا ‌با تجویز مجاز یا خود در مانی لازم است‌در موفع تحویل شیریا فرا ورده‌خارج ار عرف کنترل تحویل ومصرف شودباید قبل از تحویل وتوزبع علمی کنترل شوو ما میتوانیم هرجیز مضر یا مفید را برای خود‌مصرف‌ سودوضررش برای وجود خودمان است ولی در مورد دام‌وطیور‌اگر بان‌مدینه فا ضله برسیم راه درازی در پی هست دنیا میگوید تامین‌معاش فرا تر که‌میگوید رنده باد پول ومادیات بهر ترتیبی که شده واسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
چی نوشتی بنده خدا؟!عجب متن درهم برهمیه
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
5
14
کاش میشد یه تدبیری در سایت ایجاد بشه تا با بررسی دقیق هر کس که کامنت میذاره مشخص بشه بالا جلوی کامنتش که دانشجوی کدوم دانشگاه هست و آزاد و سراسری هم مشخص بشه. باور کنید خیلی از مسائل روشن میشه :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
عزیزم خیلی به بالا بالاها نگله نکن آرتروز گردن میگیری
در حد خودت باش و مواظب باش کلاهت نیوفته
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
مرسی که به خودت گرفتی عزیزم :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
3
9
دارن کسری بودجرو تامین میکنندامپزشک کیلو چنده اداره کل ..... و ....... رسما علیه قوانین نظام وانجمن صنفی موضع میگیرن ومسوول فنیو تحریم میکننو بهش کار نمیدن
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
16
خداوکیلی مشکل ما دامپزشکا اینه که رو شخصیت خودمون کار نمیکنیم و به همدیگه ارزش قائل نیستیم از این سایت گرفته تا دانشگاه خودمون کاملا مشهوده این حرفم. با حقایق هم کنار بیایید دوستان. اینکه من میام اینجا مینویسم آزاد با رتبه ی نجومی برمیداره و به آزادا برمیخوره حرفی کاملا منطقیه اینجور نیست که همه ی دانشجو های آزاد مشکل سواد دارن اتفاقا خیل عظیمی از دانشجو هایی که از کنکور تخصص قبول میشن از آزادن و این جای تقدیر داره ولی چون تعداد دانشجوهای آزاد زیاده و مشکل سواد دارن حرف کاملا منطقی ای هست. این یک واقعیته تلاش کنید تا درستش کنید نه اینکه با دعوا و طعنه زدن ازش فرار کنید. این اصلی ترین مشکل رشته ی دامپزشکی هست از تمام دکتر های دامپزشک که کارشون کلینیکال هست میپرسی موقع استخدام به این موضوع تاکید دارن. با اینکه میدونم زیر این کامنت دانشجو های آزاد منو میکوبن بازم ولی این حقیقت محضه یکم روراست باشید با خودتون بهش میرسید. فرض کنید توی رشته های پزشکی با ۷۰ هزار منطقه ۳ بیان پزشکی آزاد بیارن ببینید چه اتفاقی بین داوطلبان کنکور که با هزار زحمت زیر ۲۰۰۰ میارن میفته. مشکل اصلی ما هم همینه. بازم منو میکوبید ولی مطمئنم :) مدیر خواهشا همشو ثبت کنید چون نه بی ادبانه صحبت کردم نه چیز الکی ای مطرح کردم. این واقعیت ماجراست با کمال احترام بجای گوش دادن و توجه کردن به کامنتای منفی دیگران برید ۴ تا کلینیک تحقیق کنید خودتون متوجه میشید. موفق باشید. به امید پیشرفت و اعتلای روز افزون رشته ی دامپزشکی در کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
شما ببخشید. همین
Dr Ali heydarian
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
نه دوست عزیز چرا شما رو بکوبیم. شما اولا همه رو با هم از لحاظ صحبت با طعنه و کنایه و ندادن شخصیت به همدیگه یکی در نظر نگیر که البته صحبتاتون اینجور نشون نمیده ولی باید اینو بگم بهتون. و ثانیا هم صحبتای شما کاملا متین و صحیح هستن ولی این مسئله دست ما نیست و اشکالی است که در پذیرش دانشجو در سیستم آموزشی کشور به علت جدایی دامپزشکی از وزارت علوم و عدم نظارت درست ایجاد شده ولی به عنوان مشکل اساسی باید مورد بررسی قرار بگیره قبول دارم ولی این دست ما نیست متاسفانه. بازم اگه اند صحبت کردم باهاتون پیشاپیش عذر خواهی میکنم اگه باعث تشویش ذهنی شما شدم دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
موافقم باهاتون ولی گفتنش درست نیست چون به دوستان در هر صورت باشه بر میخوره
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
1
1
مگه تو دامپزشکی نسخه مونده که اصولش رعایت کنیم
نظر شما
ادامه