کد خبر: ۶۳۳۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان اصفهان با حضور در پارک وحش صفه بر عملیات واکسیناسیون گوسفند و بزهای وحشی، علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) نظارت نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر وحید مقدس» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی صبح روز چهارشنبه 28 اسفند ماه 99 با حضور در مجموعه تفریحی گردشگری کوهستانی صفه شهر اصفهان، ضمن بازدید از بخش های مختلف مجموعه، بر مرحله اول عملیات اجرایی واکسیناسیون گوسفند و بزهای وحشی موجود در پارک وحش علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و همچنین واکسیناسیون شترها (لاما و بومی) علیه بیماری آنتروتوکسمی نظارت نمود.

وی طی این بازدید، ضمن عرض خداقوت به دکتر علیرضا حسنیان دامپزشک مجموعه و دیگر عوامل اجرایی، به بررسی وضعیت بیماری های حیوانات موجود در این پارک وحش پرداخت و توصیه های لازم در حوزه دامپزشکی را ارائه نمود.

شایان ذکر است بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک  (PPR) که با عنوان «طاعون بزی» نیز شناخته می شود، یک بیماری ویروسی کشنده حاد با واگیر بسیار بالا می باشد که نشخوار کنندگان کوچک را درگیر می کند .
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متخصص
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
1
واکسیناسیون حیوانات وحش؟؟؟ براساس کدام دستورالعمل؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
حتما مطالعات قبلی داشته باشید و بعد سوال کنید ‌ دستورالعمل ان موجود است
میثم رحمانی
|
Germany
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
0
1
آیا تبعات واکسیناسیون حیوانات حیات وحش رو در جریان هستید یا خیر؟ چه اتفاقاتی بعد واکسیناسیون در حیات وحش خواهد افتاد...
نظر شما
ادامه