کد خبر: ۶۳۳۲۱
 

حکیم مهر: تمامی واحدهای طیور بومی و صنعتی، شعاع یک، سه و ده کیلومتری این بیماری در روستای نوبار در شهرستان بوکان تحت رصد و پایش مستمر کارشناسان و اکیپهای دامپزشکی قرار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، «دکتر خلیل‌زاده» مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت: در پی دریافت گزارش تلفات در طیور بومی در روستای نوبار از توابع شهرستان بوکان، بلافاصله با انجام نمونه‌برداری، بیماری تشخیص داده شد و اکیپهای واکنش سریع دامپزشکی جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری با مراجعه به روستای فوق، عملیات مهار و معدومسازی را آغاز و از گسترش آن در طیور بومی و روستایی منطقه و از همه مهمتر صنعت طیور آن منطقه پیشگیری کرده و کانون آلوده را مختومه کردند.

دکتر خلیلزاده گفت: کارشناسان دامپزشکی در منطقه حضور دارند و اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای انجام شده و تمامی واحد های طیور بومی و صنعتی، شعاع یک، سه و ده کیلومتری این بیماری تحت رصد و پایش مستمر کارشناسان و اکیپ های دامپزشکی قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت این بیماری در صنعت طیور و پیامدهای احتمالی شیوع آن در جمعیت طیور صنعتی و بومی از تمامی کارشناسان و تولیدکنندگان بخش طیور در سراسر استان در خواست می شود تا به محض دیدن کوچکترین علایم مشکوک به آنفلوانزای پرندگان، موضوع را به دامپزشکی شهرستان و استان گزارش کنند.

دکتر خلیل زاده تصریح کرد: شهروندان در مصرف گوشت مرغ نگران نباشند، فقط مرغ های مصرفی خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت بستهبندی که دارای مشخصات میباشد، تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیرعادی پرندگان، مراتب را به ادارات دامپزشکی گزارش دهند.

 

نظر شما
ادامه