کد خبر: ۶۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران گفت: بر اساس موافقت‌های ضمنی، شرکت پشتیبانی امور دام به بخش‌خصوصی واگذار خواهد شد.
حسین صدر در نشست خبری خود با خبرنگاران از انجام مذاکرات تجاری با کشور لهستان برای واردات مواد پروتئینی خبرداد و گفت: بر اساس تفاهم‌های صورت گرفته میان بخش‌خصوصی ایران و لهستان، قرار بر این است که در گام اول، 2 هزار تن مرغ با گشایش ال.سی به ارزش 4.5 میلیون یورو وارد ایران شود.

رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران افزود: ارزش تفاهم‌نامه به امضا رسیده میان ایران و لهستان 22 میلیون یورو است که بخشی از آن در قالب واردات مرغ عملیاتی خواهد شد، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که از 15 تا 20 روز آینده، اولین محموله وارد ایران شود.

وی از مذاکره با آلمانی‌ها برای واردات گوشت قرمز خبرداد و تصریح کرد:  هفته آینده برای نهایی کردن این تفاهم‌ها، هیاتی از ایران به آلمان سفر خواهد کرد که امیدواریم بتوانیم با گشایش ال.سی، بالغ بر 15 هزار تن گوشت قرمز سنگین وارد کشور شود.

به گفته صدر، جلسه‌ای با معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شده که در آن پیشنهاد مشخص مبنی بر سرمایه‌گذاری در امر تولید مرغ تا توزیع آن ارایه شده است.

وی در مورد واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام به بخش خصوصی نیز گفت: در حال حاضر پیشنهاد خرید این شرکت از سوی تعانونی مرتبط با اتحادیه واردکنندگان گوشت به وزارت جهاد ارایه شده است، این درحالی است که این شرکت بدهی بسیاری دارد و البته جزو 100 شرکتی است که امسال باید واگذار شود؛ با این وجود، به دلیل نزدیکی به فعالیت کار اتحادیه، ما از خرید آن استقبال می‌کنیم.

رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت و مواد پروتئینی خاطرنشان کرد: واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام از طریق خصوصی‌سازی انجام خواهد شد و به احتمال زیاد، واگذاری از طریق مزایده خواهد بود. البته در این راستا مکاتبه‌ای با سازمان خصوصی‌سازی انجام شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مجموعه‌های وابسته به صندوق بازنشستگی و سرمایه‌گذاری وزارت نفت که در رابطه با واردات کالاهای اساسی فعالیت دارد، برای خرید شرکت پشتیبانی امور دام اعلام آمادگی کرده است.

صدر از انجام مذاکره با فروشندگان دام و طیور برزیل خبرداد و گفت: تلاش شده که سیاستی اتخاذ شود که باعث کاهش قیمت تمام شده و فروش کالا از برزیل به ایران شود و در ماههای گذشته نیز 300 تا 400 یورو در هر تن، کاهش قیمت تمام شده را شاهد بوده ایم.

وی افزود: برخی از اعضای اتحادیه واردکنندگان گوشت در کشورهای جی.ای. اس برای واردات گوشت گرم  مذاکره کرده اند .

به گفته صدر، تمام تلاش ما این است که مایحتاج بازار را از طریق تولید داخلی تامین کنیم و مازاد بر آن را که بازار نیاز دارد، از طریق واردات تامین شود. در این راستا باور ما این است که به جای واردات گوشت، دام مولد وارد کنیم که اصلاح نژاد صورت گرفته و تولیدات داخلی بالا رود، این درحالی است که یکی از اعضای اتحادیه واردکنندگان گوشت، اقدام به اصلاح نژاد دام سبک در ایران کرده‌اند که زایش بالایی دارد.
 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچین
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
0
نمیدونم این مسئولا یا .....وهدفشون افزایش تولید داخلی نیست یا راهشو بلد نیستن چون تا جایی که من با خبرم اصلا به مشکلات تولید کننده داخلی رسیدگی نمیشه و حمایت نمیشن.
نظر شما
ادامه