کد خبر: ۶۳۲۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
معاون بهداشتی و‌ پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سیدبهمن نقیبی» افزود: از ابتدای مهر تاکنون ۶۳ کانون گرفتار آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان شده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه طیور معدوم شده است...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و‌ پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: از ابتدای مهر تاکنون ۶۳ کانون گرفتار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه طیور معدوم شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سیدبهمن نقیبی» معاون بهداشتی و‌ پیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به دلایل گرانی واکسن دام و طیور اظهار کرد: با حذف ارز ترجیحی و تبدیل به ارز نیما همانند دیگر کالاها، قیمت واکسن چند برابر شد.

او افزود: علی رغم تمامی محدودیت‌های انتقال ارز، شرکت‌های دست اندر کار واردات واکسن تمامی تلاش خود را می‌کنند تا واکسن مورد نیاز را وارد کنند تا به لحاظ بهداشتی دچار مشکل نشویم.

نقیبی ادامه داد: گرچه در برخی مقاطع با کمبود واکسن روبه‌رو شدیم، اما این طور نبوده که دچار بیماری و آسیب شویم.

به گفته او، بخش عمده واکسن دام کشور داخلی است و تنها بخشی از واکسن طیور از طریق واردات تامین می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با بیان اینکه طی ۱۰ روز اخیر تعداد کانون‌های درگیر آنفلوانزا به شدت کاهش یافته است، گفت: طی ۱۰ روز اخیر تنها یک کانون بیماری بوقلمون در تهران گزارش شده است و بسیاری از استان‌ها به علت گذشت ۲۱ روز از آخرین رخداد بیماری پاک شدند.

نقیبی در پایان تصریح کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای مهر تاکنون ۶۳ کانون گرفتار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند که طبق آخرین گزارش یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه طیور معدوم شده است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
0
................... خصوصا انهایی که از چین و هند و روسیه واکسن های بی کیفیت وارد کرده و پدر تولید داخلی را در می آورند حداقل در گذشته از مریال و اینتروت و.... واکسن با کیفیت می آمد نه هر ........ی وارد کشور شود ..................
ناشناس
|
Hungary
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
0
واکسن شاربن علامتی وجود نداره پس چکار کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
وارداتی واکسن موجود است
نظر شما
ادامه