کد خبر: ۶۳۲۷۱
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان لرستان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر احسان‌الله موسوی» افزود: ما حق انتخاب بازرس و ناظر را به کشتارگاه داده‌ایم و کارفرما با کمال بی‌ادبی و گستاخی در جلسه می‌نشیند و می‌گوید من فلانی را نمی‌خواهم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «به دلیل تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی، کار ما به جایی رسیده که فارغ‌التحصیلان را به سمت روستاها هدایت می‌کنیم و به آنها می‌گوییم که فعالیت در شهر و بخش جواب نمی‌دهد، بهتر است در روستا فعالیت کنید، اما این وضعیت نیز نهایتا تا یک سال جواب می‌دهد»؛ این را رئیس نظام دامپزشکی استان لرستان به حکیم مهر می‌گوید.

 «دکتر احسان‌الله موسوی» ادامه می‌دهد: «ما هر بار کمیسیون می‌گیریم، با ۵۰ درخواست جدید برای داروخانه و درمانگاه مواجه می‌شویم، به طوری که خودمان می‌گوییم خدا عاقبت ما را به خیر کند، این وضعیت از کجا می‌خواهد سر در بیاورد و دوستان تازه فارغ‌التحصیل ما کجا می‌خواهند فعالیت کنند؟»

وی با تاکید بر اینکه باید در بحث آموزش عالی، ترمز این فرایند را کشید تا این‌قدر فارغ‌التحصیل به بازار نیاید و آنها را بیچاره نکنند، تصریح می‌کند: «فرد ۷ سال درس بخواند و بعد برای شغل به التماس بیفتد. وقتی هم جایی جذب شد، درآمد پایینی داشته باشد.»

از نظر دکتر موسوی، وضعیت ماده ۱۹ در استان لرستان مثل سایر نقاط کشور و اعم از این است که کارفرمایان به آنچه قانون گفته است، تمکین نمی‌کنند. نظام دامپزشکی هم چون اختیاری در صدور پروانه ندارد، قادر به اعمال فشار نیست.

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر خاطرنشان می‌کند: «من گاهی اوقات در جلسات می‌گویم از حقوقی که همکاران می‌گیرند، واقعا شرمنده هستم. در جلسه‌ای که نماینده اداره کل هم در آن بوده گفتم شما چطور انتظار دارید بازرسی که ماهی ۳ تا ۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، اعمال قانون کند؟ ما حق انتخاب بازرس و ناظر را به کشتارگاه داده‌ایم و این فرد با کمال بی‌ادبی و گستاخی در جلسه می‌نشیند و می‌گوید من فلانی را نمی‌خواهم؛ در صورتی که نمی‌تواند بگوید نمی‌خواهم.»

رئیس نظام دامپزشکی لرستان در پایان می‌گوید: «به نظر من از بالا نمی‌خواهند که این وضعیت درست شود. باید صدور پروانه مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی را مثل ماده ۵ و ماده ۲ به نظام دامپزشکی بدهند و بگویند پروانه بازرس کشتارگاه را هم شما صادر کنید.»

حکیم مهر: آقای دکتر، مهمترین چالش دامپزشکی استان لرستان چیست؟

مهمترین مشکلی که استان لرستان مانند کل کشور با آن دست به گریبان است، تعداد خیلی زیاد فارِغ‌التحصیلان دامپزشکی است. با روند کنونی، به تدریج مستاصل می‌شویم که با این افراد چه کنیم؟ بالاخره در هر زمینه‌ای از جمله کلینیک، داروخانه، آزمایشگاه و... که در نظر بگیرید، ما یک سقف داریم که وقتی از حد خود بالاتر رفت، منجر به بروز مشکل در زمان صدور مجوز می‌شود. ما مجبور به صدور مجوز هستیم، چون خود سازمان دامپزشکی گفته بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی نمی‌توانیم هیچ کسی را از داشتن شغل و اعطای پروانه محروم کنیم.

سازمان هم درست می‌گوید. بالاخره فرد به مدت ۷ سال در دانشگاه آزاد یا دولتی درس خوانده، زحمت کشیده، هزینه کرده و دکترا گرفته است. حالا انتظار دارد که کاری برای او انجام و مجوز کلینیک به او بدهیم. ما چقدر بگوییم که اشباع است؟ آنها نمی‌پذیرند. الان کار ما به جایی رسیده که فارغ‌التحصیلان را به سمت روستاها هدایت می‌کنیم و به آنها می‌گوییم که فعالیت در شهر و بخش جواب نمی‌دهد، بهتر است در روستا فعالیت کنید. اما تا چه زمانی می‌توانیم ادامه دهیم؟ از طرفی آنهایی که هم که قبلا مجوز گرفته و مشغول به انجام کار هستند، اعتراض می‌کنند و می‌گویند مگر چقدر می‌خواهید مجوز کلینیک یا داروخانه دهید؟ آنها هم راست می‌گویند. فردی هم که تازه فارغ‌التحصیل شده می‌گوید اگر اشباع است پس من این مدرک را برای چه کاری گرفته‌ام؟ قانون هم می‌گوید باید به این فرد یک مجوز بدهید. خلاصه اینکه این روند سر از کجا در می‌آورد، من نمی‌دانم.

حکیم مهر:‌ در استان لرستان هر سال چند نفر در رشته دامپزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند؟

در دانشگاه دولتی لرستان سالی ۴۰ نفر دکتر دامپزشک فارغ‌التحصیل می‌شوند.

حکیم مهر: دانشگاه آزاد چطور؟

دانشگاه آزاد در استان نداریم.

حکیم مهر: به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت‌های دامی استان و اینکه دانشگاه آزاد هم ندارید که فارغ‌التحصیل تولید کند، شرایط اشتغال استان لرستان نسبت به سایر استان‌ها باید بهتر باشد.

به این شکل نیست. دام زیادی که در استان لرستان وجود دارد اولا بیشتر دام سبک است و نه دام سنگین. کمااینکه سبک دامداری مناطق ما بیشتر قدیمی، عشایری، کوچ‌نشینی و کوچ‌روی است و لذا اینطور نیست که بگوییم اینجا مثلا ۳ میلیون واحد دامی داریم و هر چند راس دام به یک دکتر دامپزشک نیاز دارد. آنچه بیشتر باعث اشتغال دامپزشک می‌شود، معمولا دامداری‌های صنعتی هستند، اما دامی که ما در سطح استان داریم، عمدتا سبک و در سیستم عشایری و کوچ‌روی است.

متاسفانه تجزیه و تحلیل‌هایی که بعضا در مرکز انجام و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌شود، اشتباه است. مثلا فردی در تهران می‌گوید در سطح کشور فلان تعداد واحد دامی داریم و اگر برای هر تعداد، یک دکتر دامپزشک در نظر بگیریم، پس باید سالی ۱۰ هزار دکتر دامپزشک فارغ‌التحصیل داشته باشیم. نتیجه این تفکر، وضعیت فاجعه‌باری می‌شود که در سطح کشور با آن مواجه هستیم که بعضا دکترهای دامپزشک ما با دستمزدهای بسیار توهین‌آمیز کار می‌کنند. از آن طرف هم زیر ضرب دستگاه‌های حاکمیتی هستند.

حکیم مهر: از چه لحاظ؟

مثلا تعزیرات به شکل مستمر دامپزشکان را اذیت و آزار و ایجاد مشکل می‌کند، از آن طرف هم حجم کار و کیس کم است. الان هم با بحث کمبود نهاده‌ها، وضعیت کمی بدتر شده است. اینها باعث می‌شود که دکترهای ما در مضیقه قرار بگیرند. ما هر بار کمیسیون می‌گیریم، مثلا کمیسیون موضوع ماده ۲ قانون افزایش بهره‌وری که مربوط به داروخانه‌هاست، با ۵۰ درخواست جدید برای داروخانه و درمانگاه مواجه می‌شویم. گاهی خودمان می‌گوییم خدا عاقبت ما را به خیر کند، این وضعیت از کجا می‌خواهد سر در بیاورد و دوستان تازه فارغ‌التحصیل ما کجا می‌خواهند فعالیت کنند؟ فعلا آنها را به روستاها می‌فرستیم اما روستاها هم یک سال دیگر پر می‌شوند.

حکیم مهر: چه راهکاری به نظر شما می‌رسد؟

باید در بحث آموزش عالی، ترمز این فرایند را کشید تا این‌قدر فارغ‌التحصیل به بازار نیاید و آنها را بیچاره نکنند. فرد ۷ سال درس بخواند و بعد برای شغل به التماس بیفتد. وقتی هم جایی جذب شد، درآمد پایینی داشته باشد. از یک طرف شاهد یک عنوان دکتر هستیم که از طرف دیگر می‌بینیم توخالی است. این باعث می‌شود که شخص سرخورده شود. عنوان دکتر را یدک می‌کشد اما بعد از فارغ‌التحصیلی با درآمد پایین مواجه می‌شود که نه خودش را ارضا می‌کند و نه خانواده. این مهمترین معضل و چالش در حوزه دامپزشکی استان ماست که من فکر می‌کنم مربوط به کل کشور است. چون من دوستان دیگری هم دارم که وقتی صحبت می‌کنیم، می‌بینم آنها نیز همین مشکل را دارند. این مشکل در آینده نه چندان دور حرفه ما را زمین می‌زند. مگر کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه و هلند که قطب تولید دامپروری هستند چقدر دکتر دامپزشک دارند؟

حکیم مهر: وضعیت اجرای ماده ۱۹ در استان لرستان چگونه است؟

ماده ۱۹ استان مثل سایر نقاط کشور و اعم از این است که کارفرمایان به آنچه قانون گفته است، تمکین نمی‌کنند. نظام دامپزشکی هم چون اختیاری در صدور پروانه ندارد، قادر به اعمال فشار نیست. ما سال گذشته انجمن صنفی بازرسین و ناظرین فنی کشتارگاه‌ها و مراکز را راه‌اندازی کردیم و آن را از چنگ جاهای دیگر درآوردیم. قبلا در قالب‌های دیگری فعالیت می‌کردند. اداره کل شرکتی تاسیس کرده بود که در قالب آن شرکت می‌رفتند و شرکت مذکور حق و حقوق آنها را تضییع می‌کرد و حقوق آنها را به موقع نمی‌داد و در حق آنها اجحاف می‌کرد. ما کمک کردیم و انجمن را تشکیل دادیم. حتی یک اتاق در داخل نظام استان در اختیار آنها قرار دادیم و انجمن با کارفرماها طرف قرارداد شد. حداقل کاری که ما در استان کردیم این بود که به خود انجمن اختیار انعقاد قرارداد دادیم، چرا که دلیلی ندارد یک شرکت ثالث در این میان پول را از آنها بگیرد و قرارداد ببندد. این رویکرد از این جهت خوب بود که اینها شخصیت حقوقی و قدرت چانه‌زنی پیدا کردند و ما هم پشت سر آنها ایستادیم.

حکیم مهر: در نهایت چه شد؟

زمانی که پای امضای قراردادها آمدیم، کشتارگاه‌ها شروع کردند به بازی درآوردن که ما پول نداریم و برایمان نمی‌صرفد. در صورتی که الان و با این شرایط اسف‌بار اقتصادی، حقوقی را که به بازرسین و ناظرین فنی ما می‌دهند، کمتر از آن مقداری است که باید بدهند. من گاهی اوقات در جلسات می‌گویم از حقوقی که همکاران می‌گیرند، واقعا شرمنده هستم. در جلسه‌ای که اداره کل هم بوده گفتم شما چطور انتظار دارید بازرسی که ماهی ۳ تا ۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، اعمال قانون کند. بازرسی که ساعت ۷ غروب به کشتارگاه طیور می‌رود و تا نصف شب با آن شرایط بد زمانی و کاری، با سلاخ و ذابح سروکله می‌زند و در پایان ماهی ۴ میلیون تومان دریافت می‌کند که با هزینه ایاب و ذهاب نهایتا ۳ میلیون تومان برای او باقی می‌ماند، چطور باید انگیزه داشته باشد؟ با این میزان دریافتی چطور انتظار دارید که این بازرس اعمال قانون کند؟ چطور انتظار دارید محصولات نهایی که از این مرکز بیرون می‌آید، سالم باشد؟ این فرد نهایتا چند بار با کارفرما درگیر می‌شود و فحش می‌خورد و درنهایت حقوق خود را یک خط درمیان می‌گیرد. وقتی هم اعتراض کند، کارفرما می‌گوید من تو را عوض می‌کنم.

ما حق انتخاب بازرس و ناظر را به کشتارگاه داده‌ایم و این فرد با کمال بی‌ادبی و گستاخی در جلسه می‌نشیند و می‌گوید من فلانی را نمی‌خواهم، در صورتی که نمی‌تواند بگوید نمی‌خواهم. وقتی به کارفرما این حق را می‌دهیم که بازرس را عوض کند، معلوم است که او دکتر و بازرسی را خواهد پذیرفت که به اوامر و دستورات او تمکین کند. کارفرما می‌گوید آمار کشتار من را کمتر بزن تا کمتر مالیات بدهم. به حدی مسئولان فنی را آزار می‌دهند و مشکل ایجاد می‌کنند که فرد عملا مستاصل می‌شود. به طور کلی ماده ۱۹ یک مصیبت است.

حکیم مهر: چه راهکاری وجود دارد؟

به نظر من از بالا نمی‌خواهند که این وضعیت درست شود. باید صدور پروانه مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی را مثل ماده ۵ و ماده ۲ به نظام دامپزشکی بدهند و بگویند پروانه بازرس کشتارگاه را هم شما صادر کنید. پروانه کشتارگاه را هم شما صادر کنید که اگر کشتارگاهی تمکین نکرد و گفت من فلان بازرس را نمی‌خواهم، این اجازه را به او ندهیم و بتوانیم در صورت لزوم پروانه او را باطل ‌کنیم. مرجع صادر کننده پروانه اداره کل است و البته اداره کل هم شرایط و بایدها و نبایدهای خود را دارد.

متاسفانه وقتی می‌خواهند با یک کشتارگاه برخورد کنند، از فرمانداری، استانداری، جهاد کشاورزی و نماینده مجلس تماس می‌گیرند که آقا با فلانی برخورد نکن که اگر این کار را بکنی، عوضت می‌کنم. تقصیر ادارات هم نیست؛ ادارات کل به دلیل ماهیت دولتی که دارند، عزل و نصب آنها به دست مراجع دولتی است و مجبور هستند که به دستورات مراجعی مثل جهاد، استانداری، فرمانداری و نمایندگان تمکین کنند. آن‌قدر به آنها فشار می‌آورند که قبول کنند.

اما اگر پروانه دست نظام دامپزشکی باشد به دلیل اینکه ماهیت آن به‌نوعی غیردولتی و کمتر دولتی است، اگر من ایرادی بگیرم، نمی‌توانند بگویند تو را برمی‌دارم. چون سازوکار من مشخص است. شورا می‌تواند من را عزل و نصب کند و دست نماینده مجلس و فرماندار نیست. من دستور گیرنده از نماینده و استاندار نیستم. این موارد است که موجب می‌شود ماده ۱۹ اصلا وضعیت مناسبی نداشته باشد. البته الان نسبت به سال گذشته و ۲ سال پیش یک گام رو به جلو حرکت کردیم اما این حرکت به هیچ وجه مطلوب نیست. مسئولین فنی ما تحت ظلم و فشار هستند و نمی‌توانند اعمال قانون کنند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
6
4
استاد دانشگاه فردوسی میگفت این رشته بازار کارش عالی هست ......
در ارشیو خبری شما هم موجود هست
پاسخ ها
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
استاد دانشکده ........... کرد .....................
کهتر -
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
16
فرمودن:
... "تعداد زیاد فارغ التحصیلان در آینده رشته ما را زمین می زند "؟!!!
همین الان سالهاست زمین زده!!!
من24 سال پیش با رتبه 1650 دامپزشکی قبول شدم . دوستم با 3000 قبول نشد!
اصلا به پرستاری و پیراپزشکی نگاه نمیکردیم تو انتخاب رشته!
حالا یکی از بچه های فامیلمون برا کنکور خوب نخونده رتبه 30000 شده ، خانوادش میگن دامپزشکی قبول میشد ولی دوست نداشتیم چون خوب نیست،! فرستادیم علوم آزمایشگاهی بخونه، آخه پرستاری قبول نمیشد!!

دیگه فضاحت از این بیشتر که دانشگاه آزاد و شبانه دولتی به بار آوردند!
چون شهریه دامپزشکی بالا بود تو هر جا تونستن با کمترین امکانات یه واحد دامپزشکی زدن و چند برابر نیاز واقعی کشور مدرک دامپزشکی دادن دست جوونا...
نتیجه این شد که بازار کار به سرعت اشباع شد و برای مشاغل دست چندم رقابت ناسالم بین دامپزشکا ایجاد شد و حقوق های کم و قراداد های صوری و فلاکت این قشر به دنبالش اومد.....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
24 سال پیش کنکور دادی و رتبت 1000 و خورده ای شده. چون 24 سال پیش شرکت کننده کنکور خیلی کمتر از الآن بود و همه نمیرفتن دانشگاه درس بخونن. چون تو همون دیپلم کار بود. شرکت کننده گروه آزمایشی تجربی رو تو این سال ها با 24 سال پیش زمین تا آسمون فرق میکنه.
کهتر -
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
اتفاقا صحبت شما کاملا اشتباهه! یکم مطالعه و بررسی کنید!
اون موقع ( دهه 70 ) تعداد شرکت کننده کنکور سراسری (بدون دانشگاه آزاد) بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر بود و تعداد پذیرش دانشگاه ها حدود 175 هزار نفر! یعنی حدود 9 درصد شرکت کنندگان شانس قبولی داشتند. چون فقط ظرفیت برای دانشگاه های دولتی بود و پیا نور و شبانه و علمی کاربردی خیلی محدود بود.
ولی
در سال های اخیر تعداد شرکت کننده رسیده به زیر یک میلیون نفر و در عوض تعداد پذیرش حدود یک میلیون نفر و در بعضی سال ها بیش از تعداد شرکت کنندگان بوده! یعنی هر کس که قصد قبولی و ورود به دانشگاه داشته باشه فقط کافیه ثبت نام کنه!
حتی صندلی اضافه هم هست که بدون آزمون هم میتونه بره دانشجو بشه!!! البته همچنان برای رشته های دولتی روزانه رقابت هست.
حالا شما مقایسه کنید اون موقع کنکور با شانس قبولی 9% سخت تر بوده یا الان با 100% شانس؟!!!
عزیز من ، قبولی اون موقع 11 برابر سخت تر از الان بوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
درود بر شما...کاملا درست آست الان با رتبه ۴۰۰۰۰ به بالا وارد می‌شوند و با ظرفیت ۳۰۰ دانشجو برای هر ترم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
6
نظام دامپزشکی اگر اختیار داشته باشد هم قادر به اعمال فشار به کارفرمایان نیست،
فقط قادر به ..................... هست.
...........................
نظام دامپزشکی شما می توانید جلوی فرمانداری استانداری جهاد‌کشاورزی بایستید؟؟؟
لطفا جواب بدید؟؟؟
شما میفرمایید ناراحتید از شرایط اقتصادی همکاران،
پس برای امتیاز گرفتن همکاران اینهمه وبینار بی معنی بی‌فایده با هزینه های گزاف برای چیست؟؟
........................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
6
فقط حقوق کم مشکل مسئول فنی نیس که. مشکل بزرگتر اینه که اینا امنیت مالی و شغلی هم ندارن. باز کارمند اداره درسته حقوقش کمه ولی امنیت شغلی داره و طرف شغلش رو از دست نمیده به خاطر تخلف کس دیگه.
پاسخ ها
Mohsen
| Germany |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
خیلی خوب گفتی
phd
|
Canada
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
4
5
مشکل اینه ایران از کاردانی تای اچ رشته های مختلف گروه دامپزشکی رو اوردن ولی شغلش رو از قبل دادن به دکتر دامپزشک قوانین مربوط به زمانی هست که فقط دکترای حرفه ای و کاردانی وجود داشت .قوانین قدیمی و مربوط به دهه80 هست قبل از سال 82.قوانین باید بازنگری بشن تشخیص ازمایشگاهی باید به کارشناسان و ارشد ها و پی اچ دی های دامپزشکی واگذار بشه مثل وزارت بهداشت مجوز ازمایشگاه دامنپزشکی هم باید به چهار پی اچ دی بیوشیمی/باکتری/ایمنی / انگل شناسی واگذار بشه. کار بازرسی گوشت باید در کشتارگاه به کارشناس بهداشت بازرسی گوشت واگذار بشه مثل کشورذهایی مثل المان یا نروژ یا کشورهایی که رشته بهداشت و بازرسی گوشت دارن. و کار درمان هم باید خود دامپزشکا انجام بدن هرکی وظیفه خودشو.دامپزشکی ایران مثالش اینه یه پزشک عمومی بیاد کار پرستار و بهیار و کارشناس علوم ازمایشگاهی و دکتر داروساز و دکترازمایشگاه همه رو انجام بده بقیه هم بیکار کنه...کادر درمان تک نفره محکوم به شکست هست در دامپزشکی .حیطه وسیع بی نهایت برای دکتردامپزشک ... قوانین باید بازنگری بشن .. فلان شرکت تخم مرغ و فلان شرکت شیر پاستوریزه دارن بهداشتیار و کاردان علوم ازمایشگاهی تربیت میکنن!!!داخل دفترچه ارشد که افراد کارشناس در کنکورش شرکت میکنن رشته ای هست بنام پیشگیری بیماری های دام که فقط دکترای حرفه ای مجاز به خوندن اون رشته ارشد هستن! جالبه تحصیل بعد دکترای عمومی در مقطع ارشد...باید قوانین بازنگری بشن هم در مشخص شدن حیطه کاری و هم در پذیرش دانشجو....تنها راه نجات این است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
من برای غریبی شما واقعا غصه می خورم !!!!برادرمن تمام کاردرمان افتاده دست یه مشت کاردان ........ عابروی رشته دامپزشکی رابردن نظام واداره کل هم نشسته نگاه میکنه کاردان وچه به تشخیص ونسخه نویسی بابا یکباره بیایددررشته دکترای دامپزشکی راگل بگیریدمابفهمیم چه کاره هستیمآقای پروفسوربرو تحقیق کن قبلادامپزشکان می تونستن آزمایشگاه انسانی هم تاسیس کنن اونوقت شما اومدی میگی دامپزشک حق تاسیس آزمایشگاه دامی نداره واقعا تعدادواحدهای انگل_بافت_ویروس _وباکتری که یک دامپزشک میگذرونه میدونی چندتا است آقااطلاع نداری چرامیای اظهارنظرمیکنی ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
اتفاقا کارها تخصصی بشه خیلی خوبه چرا باید یه دکتر دامپزشک بتونه تو کار همه حتی تخصصی ها دخالت کنه اما بقیه نمیتونن تو کار دامپزشک دخالت کنن؟
علی
| Canada |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
غصه واسه خودت بخور عزیز جان املای اول ابتدایی هم بلد نیستی شما آبرو رو غلط نوشتی .بعدشم اقا یا خانم پی اچ دی درست میگه چهار تا ارشد علوم پایه دامپزشکی خیلی بیشتر از یه دکتر عمومی دامپزشک واحدهای ازمایشگاهی خوندن چه تعوری چه عملی و اگه بخاد مجوز ازمایشگاه باشه چهار تا ارشد علوم ازمایشگاهی دامپزشکی در رشته های مختلف (با لیسانس علوم ازمایشگاهی دامپزشکی)یا یه دامپزشک با تخصص کلینیکال پاتولوژی درست و منطقی و قانونی و عقلانی همینه مثل ازمایشگاه پزشکی.کجا دکتر عمومی پزشکی ازمایشگاه داره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
والا من ادعایی ندارم ولی بیش از 15 ساله در مرکز ازمایشگاهی که هستم با یه کارشناسی دارم دکتر محترم دامپزشک رو که برای تاسیس ازمایشگاه یا مسولیت فنی اماده میشن به عنوان کار اموز میگیرم به وا الله اطلاعات ازمایشگاهیشون زیر صفر هست و دولتی و ازاد هم فرقی نداره . من موندم چجوری آموزش دیدن که حتی اسم وسایل ازمایشگاهی رو هم بلد نیستن و تازه از ب بسم الله باید بشینی قصه بگی براشون . بعدم میشن مسول فنی و ازمایشگاه دار ولی اصطلاحا "ازمایشگاه چی" هیچ وقت ...در کار درمان ادعایی ندارم چون رشتم نیست و به دامپزشک ها احترام همیشگی گذاشتم ولی واقعا کارشون و اموزشهاشون ماله تشخیص نیست.درباره تعداد واحد هم با دوست دامپزشکمون بحثی ندارم چون شما زوم تحصیلیتون روی علایم بالینی بوده و ماها رو تشخیص ازمایشگاهی. مثل مقایسه فوتبال و والیبال هست که بگیم هر دو توپ دارن! این موضوع سالهاست در معاونت درمان علوم پزشکی حل شده .اینکه این دوستمون میگن زمانی دوستان دامپزشک اجازه تاسیس ازمایشگاه پزشکی داشتن رو بنده از برادرم که در معاونت درمان تهران هستن جویا شدم فرمودن هیچ وقت و به هیچ عنوان این اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد. در معاونت درمان هم هیچ وقت پزشک محترم عمومی اجازه تاسیس ازمایشگاه نداشته فقط سالها قبل رشته ای بود تحت عنوان دکتری حرفه ای علوم ازمایشگاهی که به واسطه تخصصی شدن علم ازمایشگاه حذف شد . در کل موافق یا مخالف با هیچ کدوم از دوستان نیستم چون نه شما و نه بنده قانون گذار نیستیم و بهتره در تخصص خودمون بحث کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
1
7
فاجعه با پذیرش بی رویه دانشجو.چند ساله آینده شاهد بیکاری وحشتناک در این رشته هستیم.من به عینه دیدم رتبه ۴۰۰۰۰ قبول شده دانشگاه شهرکرد سال ۹۷.آیا همچین افرادی صلاحیت موندن در این رشته را دارند جز اینکه به وجه این رشته آسیب میزنند.لطفا با آزمون پیش درمانگاهی منصف جلوی این فاجعه رو بگیرین.نه اینه فقط اسم این آزمون باشد که با ۴ بار آزمون دادن فرد باز اجازه ادامه تحصیل به این افراد میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
درور بر شما .کاملا صحیح فرمودید .نکته جالب توجه اینه که آیا سطح علمی این دانشجویان برای دکتری قابل قبول است.. فاجعه فاجعه
کامروز کابلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
1
6
با سلام و ارادت
ضمن تشکر از شما و همکاران گرامی
بله دقیقا همین مشکلات وجود داره و همه هم از اون خبر دارن.
متاسفانه باید عرض کنم تا بحث حق انتخاب مسئول فنی حل نشه هرگز ماده 19 و ماده 18 حل نخواهد شد.
ماده 19 یه دستورالعمله و از اون باید در حد یه دستورالعمل انتظار داشت.
با مشخص شدن بحث حق انتخاب تمامی مشکلات (همه مشکلات) حل خواهد شد.
حداقل در افق میان مدت شدنی هستش.
در کل باید عرض کنم آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی واقعا ناکارآمد هستش، چون نظارت دولتی درسته که وجود داره ولی کنترل بهداشتی رو در این شرایط نباید به بخش خصوصی و مسئولین فنی بهداشتی می دادن، بی تعارف بگم بسیار خطرناکه این قضیه.
طرح کنترل بهداشتی شکست خورده هستش تا وقتی هیچ حمایتی از مسئولین فنی بهداشتی نباشه.
ما هم در استان کردستان با پشتیبانی اداره کل
خیلی تلاش کردیم و تا جایی که شد ماده 19 رو پیش بردیم ولی هرگز موفق به اجرای کامل اون نشدیم، پیشرفت های بسیار عالی و چشمگیری در سال 96 داشتیم ولی از سال 97 به بعد دچار یه نوع رکود شدیم.
حقیقتا تا رسیدن به تعرفه راه زیادی در پیشه و تا حق انتخاب حل نشه هرگز مشکلات حل نخواهد شد.
ما باید در کنار هم و با کمک هم این راه رو طی کنیم نه با دشمنی با رئیس نظام فلان استان و فلان انجمن و اداره کل...
ادارات کل و نظام وانجمن باید در کنار هم باشن نه با هم جهت گیری داشته باشن.
کانون سراسری هم باید به عنوان بالاترین رکن مسئولین بهداشتی هم باید در امورات بیشتر وارد بشه و حامی اصی باشه.
در کل با شرایط فعلی بعید میدونم که ماده 19 طبق تعرفه ماده 18 عملی بشه و هر گز عملیاتی نخواهد شد مگر با همکاری و حمایت قاطع از مسئولین فنی بهداشتی و تامین امنیت شغلی ان ها .
من در سال 96 نامه ای خطاب به رئیس وقت سازمان در خصوص ماده 34 برنامه ششم توسعه نوشتم (که در پایگاه خبری وزین حکیم مهر هم منتشر شد) و در اون به صراحت در خواست خودمون رو مطرح کردم که هر گز هم عملیاتی نشد.
با تشکر
ناشناس
|
Japan
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
3
بسیار خوب و عالی مشکلات رو بیان فرمودید مخصوصا که از بالا نمی خواهند مشکل حل شود...!!!
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
3
2
ما که حقوقمون ۱۸۰۰
شش ماهه نداده گفته قبل سال میدم هنوزم نداده
بیمم رذ نکرده
عیدیم هیچی
ثمره ۶ سال درس خوندن و کار تو شهرستانا این شده
هیئت علمی دانشگاه تهران
|
United States of America
|
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
5
دانشکده سازی و افزایش تعداد ورودی به دانشکده‌های دامپزشکی صرفا جهت تامین درامد مالی برای دانشگاه می باشد و عمر تلف شده جوانانی که که دیگر بر نمی گردد و یا امنیت شغلی و درامد برای این افراد معنی ندارد. تنها به درامدزایی و خالی کردن جیب چند خانواده فکر می کنند و یک پیشوند دکتر هم به انها می دهند که البته قلابی است زیرا هیچ استاندارد و امکاناتی در دانشگاههای ما وجود ندارد و دانش‌اموخته‌ها ضعیفتر از انچه هستند که تصور‌می شود.
یا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
3
یکی از وظایف نظام ممانعت از افزایش بی رویه فارغ التحصیلان و تاسیس دانشکده هاست
ایا اقدامی کرده است؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
خیر. فقط هر روز پیام میده میگه بدهیتون رو تسویه کنید تا به سال 1400 نیوفته و مشمول افزایش نرخ تمدید عضویت و یا تسویه حساب نشید. در حالی که یکی از مهم ترین وظایف نظام باید هدایت شغلی باشه تا کسی بیکار نمونه.
متفکر.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
7
خوب در اداره دامپزشکی ودر دانشگاه های دامپزشگی را گل بگیرید مشکل حل میشه خیلی اسانه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
1
چقدر متین و عالی ریشه مشکل دامپزشکی را در کشور توضیح دادند ، بزرگترین خیانت به آموزش عالی بعد از بهمن ۵۷ همین پولی سازی آموزش عالی بود که پای مدرک فروشی و پر کردن جیب مافیای قدرت و ثروت را به آموزش باز کرد رشته دامپزشکی هم کم کم به وضعیت رقت انگیز رشته های فنی و علوم انسانی مبتلا میگردد ، اگر فکری به حال پذیرش مغول وار این رشته نشود نه فقط دامپزشک بلکه بهداشت و سلامت غذایی جامعه هم به فنا خواهد رفت .
Yosef
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
0
0
آقای دکتر جلوی همکارای دولتی رو بگیر که تا اداره تعطیل میشه سر کیس دامپزشک بخش خصوصی هستند ...........
نظر شما
ادامه