کد خبر: ۶۳۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مدیر شبکه دامپزشکی اسدآباد گفت: در راستای ایمن‌سازی و واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از 90 درصد پرسنل دامپزشکی مبتلا به بیماری بروسلوز و دیگر بیماری‌های عفونی هستند.

علی رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اسدآباد با بیان اینکه در سه ماه امسال 545 رأس گوساله علیه بیماری بروسلوز ایمن‌سازی شدند، ادامه داد: سال گذشته تعداد 6 هزار و 24 رأس گاو و علیه بیماری تب مالت، سل و بروسلوز واکسینه شده‌اند که 30 رأس دام آلوده شناسایی و راهی کشتارگاه شده و غرامت آن به دامدار پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه بیماری بروسلوز در سه ماه امسال روی یک هزار و 521 رأس دام آزمایش انجام شده است، افزود: از این تعداد چهار رأس گاو آلوده شناسایی و علامت‌گذاری شده و راهی کشتارگاه شدند که 75 درصد از قیمت واقعی وام به عنوان غرامت به دامدار پرداخت می‌شود.
مدیر شبکه دامپزشکی اسدآباد از ابتلا 90 درصد پرسنل دامپزشکی به بیماری مشترک بین انسان و حیوان خبر داد و ابراز داشت: متأسفانه این پرسنل در حین انجام ایمن‌سازی و واکسینه کردن وام‌ها و به دلیل تماس با دام به این بیماری‌ها از جمله بروسلوز دچار می‌شوند.
وی در ادامه ایمن‌سازی دام‌ها علیه بیماری‌های واگیردار و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، حفظ و ارتقا بهداشت عمومی، نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی و اماکن، مراقبت و پایش از بیماری‌ها را از جمله شاخص‌های مأموریتی دامپزشکی دانست و گفت: مراقبت در سطح دامداری‌ها، مرغداری‌ها، زنبورستان‌ها و استخرهای پرورش آبزیان در ابتدای هر ماه صورت می‌گیرد و از طریق سیستم جی‌آی‌اس به استان ارسال می‌شود.
رضایی از شناسایی و نمونه‌برداری هشت کانون تب برفکی در شهرستان اسدآباد از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: در این کانون‌ها اقدامات لازم بررسی، نمونه‌برداری انجام شده و با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی و بر اساس اولویت کانون‌های بیماری و تراکم دام و مسیر اصلی عبور عشایر شروع شده است.
وی عدم اسکان عشایر کوچ‌رو بدون امکان کافی برای کنترل بهداشتی، ناکافی بودن اعتبارات و نیروی انسانی در شبکه، جا نیفتادن بیمه دام و طیور بین دامداران، عدم پرداخت قیمت واقعی شیر و تسهیلات بانکی به دامداران و افزایش قیمت مواد بیولوژیک، داروها و واکسن‌ها را از جمله مشکلات دامپزشکی و دامداران برشمرد.
مدیر شبکه دامپزشکی اسدآباد با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه علیه بیماری مشترک بین انسان و حیوان از جمله هاری مراقبت و پایش و نمونه‌برداری از دو کانون انجام شده است، عنوان داشت: در سه ماه امسال 619 قلاده سگ در 28 واحد روستایی علیه بیماری هاری واکسینه و ایمن‌سای شدند.
وی پوشش بهداشتی طیور، آبزیان، زنبور عسل علیه بیماری‌های مربوطه، ارتقای بهره‌وری عوامل و منابع تولیدات و امنیت غذایی با کاهش ضایعات، تقویت توان پایش، مراقبت دامپزشکی و ارتقای کیفی و بهداشتی محصولات را از اهداف کیفی در بخش دامپزشکی برشمرد و خواستار حمایت مسئولان و همکاری دهیاران، شوراهای روستاها شد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكار
|
-
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
0
قسم حضرت عباس يا دم خروس كداميك را بايد باور كرد ؟
متاسفانه همكاران ما فكر مي كنند هرچه ميزان آمار ها بالاتر باشد خوشايند تر است در صورتيكه دربعضي موارد افزايش آمار نتيجه منفي در بردارد . در ارتباط با بيانات مدير شبكه اسد آباد اين سوال مطرح است
1-اگر تعداد دام آلوده چهار راس در 1521 راس مي باشد يعني معادل بيست وشش صدم در صد كه بسيار هم خوشحال كننده است ديگر نبايد انتظار داشت ميزان الودگي در همكاران دامپزشكي 90 در صد باشد .
2- وقتي همكاران دامپزشكي كه پيام آور بهداشتي هم هستند نود در صد به بيماري مشترك مبتلا گردند تكليف عوام الناس چه است ؟
3- اگر بعد از اين همه گذشت زمان و صرف اعتبار براي كنترل بيماري مشترك وتشكيل اداره كل و شبكه و... باعث شده كه نود درصد كاركنان دامپزشكي به بيماري مشترك مبتلا شوند .بهتر نيست اداره تعطيل شود تا بلكه كارمندي مبتلا نشود .
4- القصه يا بايد به در صد مبتلايان دام شك كرد يا به تعداد كاركنان مبتلاي دامپزشكي
همكار
|
-
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
0
بازهم تناقض آشكار در ارائه آمار
آقاي مدير شبكه اسد آباد از توابع استان همدان گفته است از تعداد 1521 راس دام خونگيري شده در سه ماهه اول سال جاري تعداد 4 راس آلوده بوده اند.از طرفي آقاي دكتر كريمي مخصوص مدير كل دامپزشكي استان همدان در مصاحبه ديگري (مندرج در سايت سازمان دامپزشكي )اعلام داشته در سه اول سال جاري 4279 راس دام خونگيري شده كه تنها يك راس دام آلوده بوده است .كدام آمار را بايد باور كرد ؟.متاسفانه سايت سازمان دامپزشكي امكان نوشتن اظهار نظر توسط بينندگان سايت را فراهم ننموده است (كه اين هم يكي از ضعف هاي سازمان مي باشد )ومجبور مي شويم تا نظرات خودرا در سايت هاي ديگر بنويسيم
نظر شما
ادامه