کد خبر: ۶۳۰۴۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی صفر ماکنعلی» افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان، چهار محور گزارش، تأئید، مهار و مختومه اجرایی می‌شود و این بیماری کاملا تحت کنترل است...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور کاملاً تحت کنترل است، گفت: با این حال برای جلوگیری از هرگونه انتقال از حیوان به انسان 3 اقدام اجرایی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، امروز سازمان بهداشت جهانی تأئید کرد که در روسیه 7 کارگر مرغداری به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مبتلا شده‌اند به این معنی که برای اولین‌بار این بیماری از حیوان به انسان منتقل شده است.

از آنجایی که این بیماری در 63 نقطه از کشور ما نیز شیوع داشته این نگرانی وجود دارد که آیا امکان ابتلای انسانی در کشور ما نیز می تواند باشد؟

 با رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این باره گفت‌وگو کردیم.

«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» در پاسخ به اینکه با توجه به گزارش امروز سازمان بهداشت جهانی چه اقداماتی برای جلوگیری از انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از حیوان به انسان دارید، گفت: برنامه جامع راهبردی پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور اجرایی می‌شود که وزارت بهداشت هم از ارکان این برنامه است، بنابراین وزارت بهداشت هم در این باره برای جلوگیری از انتقال این بیماری فعالیت می‌کند.

وی افزود: در سازمان دامپزشکی کشور هم سه اقدام مهم انجام می‌گیرد، نخست اینکه همه افرادی که در ارتباط با تولید، پرورش، نظارت و جلوگیری از شیوع بیماری فعالیت می‌کنند، وسایل محافظت شخصی دارند. دوم، داروهای ضدویروسی با تأئید وزارت بهداشت به همه اینها داده می‌شود. سوم، این افراد واکسن آنفلوانزای عمومی تزریق می‌کنند

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان ابتلای انسانی بیماری فوق حاد پرندگان در ایران هم وجود دارد؟ گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در 63 نقطه کشور وجود داشت که همگی شناسایی، مهار و مختومه شده‌اند و این بیماری امسال در کشور ما جدی نیست. اما آنچه در روسیه و اتحادیه اروپا اتفاق افتاده حاکی از گسترش شدید این بیماری است که چند کارگر را هم درگیر کرده است. مثلا تعداد کانونهای درگیر در اتحادیه اروپا از 1028 کانون گذشته و در فرانسه به 400 کانون رسیده است، اما در ایران کلا به 63 کانون بود که همه آنها هم مهار شده‌اند

وی همچنین تأکید کرد: 19 مرکز تشخیص مولکولی در کشور وجود دارد که در تشخیص و مهار بیماری به ما کمک می‌کند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد که در حال حاضر برای جلوگیری از بیماری چهار محور گزارش، تأئید، مهار و مختومه اجرایی می‌شود و این بیماری کاملا تحت کنترل است.

وی در پایان تاکید کرد همچنانکه در گزارش سازمان بهداشت جهانی هم تاکید شده انتقال این بیماری از انسان به انسان وجود ندارد یعنی اگر به هر دلیلی فردی این بیماری را از پرندگان هم گرفته باشد به افراد دیگر سرایت نمی کند.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارمند
|
Canada
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
1
5
دم عیدی یه برنامه معیشتی و کمک درامدی ، اضافه کار یا تسری هم لطف کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
4
مگه تا حالا اجرا نمی شده جناب رئیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
6
مگر تا بحال اجرا نشده؟؟؟
بجای اروپا می‌توانستید آمریکای جنوبی، استرالیا یا هر جای دیگر رو هم مثال بزنید. کسی چی می‌دونه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
7
کانونهای ما از اتحادیه اروپا کمتر است
امیدوارم این حرف از بررسی های اپیدمیولوژیک برخاسته باشد
مثال:
در خصوص کرونا وضع ایران بهتره یا ایالات متحده؟
اونجا از ۳۰ میلیون مریض ۵۰۰هزار نفر جان باختند یعنی از هر ۶۰نفر یکی
اینجا(ایران) از ۱.۵ میلیون نفر مریض ۶۰ هزار نفر یعنی از هر ۲۵ نفر یکی
حالا کدوم سیستم درمان موفق تر بوده؟
امیدوارم در مقایسه واحدهای آنفلوانزا در ایران و اروپا وضع بهتر از کرونا باشد
اینجاست که باید دست به دامان دکتر عطارد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
5
دوستان و همکاران ویروس شناس! آیا علت ابتلای انسان به دلیل استفاده گسترده روسیه از واکسن انفلونزای طیور و در نتیجه بروز جهش در آن نیست؟ آیا اجرای اصول سخت گیرانه قرنطینه ای و بهداشتی بر پروتکل تزریق واکسن انفلونزای طیور ارجحیت ندارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
3
جناب دکتر اتحادیه اروپا قاره است و ایران یک کشور قیاس ایندو خالی از توجیه است
کارشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
4
با سلام... آقا فکری به حال معیشت و حقوق همکاران استانیتان بکنید برادر...
نظر شما
ادامه