کد خبر: ۶۳۰۰۹
 

حکیم مهر: خبرگزاری میزان نوشت:

هفته گذشته کلیپی از یکی از شیرهای باغ وحش شیراز با دهان و بینی خون‌آلود و دندان‌های نیش شکسته در فضای مجازی منتشر شد .

در توضیح این کلیپ قید شده بود که شیر مذکور توسط کارگر باغ وحش و به وسیله یک میله آهنین از ناحیه صورت، هدف ضرب و شتم قرار گرفته است که البته این ادعا در کلیپ قابل رویت نبود .

باغ وحش شیراز هم با انتشار توضیحاتی، ضرب و شتم شیر مذکور را تکذیب کرد و عامل خون‌آلود بودن دهان و بینی شیر را گاز گرفتن فنس و جراحت توسط سیم فنس اعلام کرد. بدین ترتیب، مخاطب باقی ماند با دو روایت متناقض و غیرقابل اثبات از علت خون‌آلود بودن دهان و بینی شیر .

در حالی که برای صحت‌سنجی دو روایت فوق و تشخیص علت جراحت شیر، یک معاینه چند دقیقه‌ای توسط یک دامپزشک عمومی کفایت می‌کند، حالا پس از گذشت یک هفته از انتشار کلیپ مذکور، اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با ارسال نوشته‌ای به رسانه‌ها ضمن نقل قول توضیحات مسئولان باغ وحش، اعلام کرده است که علت خون‌آلود بودن دهان و بینی شیر مذکور توسط کارشناسان در دست بررسی قرار دارد !

اما چطور می‌توان پذیرفت این شبهه ایجاد شود که در قرن ۲۱، در باغ وحش یکی از کلان‌شهرها، حیوانات در برابر چشم بازدیدکنندگان توسط میله آهنین مورد ضرب و شتم واقع شوند به گونه‌ای که به خونریزی صورت و شکستن دندان شیرها منجر شود اما مسئولانی که بابت نظارت بر این باغ وحش، از بیت‌المال حقوق دریافت می‌کنند به جای آنکه با اعزام یک دامپزشک به منظور معاینه جراحت شیر نتیجه را اعلام کنند، پس از گذشت یک هفته، بگویند ماجرا توسط کارشناسان در دست بررسی است؟

قطعا پاسخ این سوال، که عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس را به چالش می‌کشد اگر از معمای شیر شیرازی مهمتر نباشد کم اهمیت‌تر از آن نخواهد بود.

 

نظر شما
ادامه