کد خبر: ۶۲۹۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد: علت زخمی شدن یک قلاده شیر در باغ وحش شیراز را که تصاویری از آن بتازگی در فضای مجازی منتشر شده است، بررسی می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، این موضوع که موجب آزرده شدن افکار عمومی شده است، از سوی کمیته تخصصی امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس بررسی می‌شود.

این روابط عمومی در گزارش خود افزوده است: از مدیریت باغ وحش شیراز در خصوص این موضوع توضیح خواسته شده است و در خصوص ظاهر خون آلود شیر ادعا شده است که خونریزی در اثر گاز گرفتن بخشی از فنس‌ها (حصارها) که باز مانده رخ داده است اما با این حال این ادعا از سوی کارشناسان در دست بررسی است و در صورت اثبات هر گونه بدرفتاری، موضوع با جدیت از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

این روابط عمومی عنوان کرده است: همچنین بنا بر گزارش مدیریت باغ وحش، کارگر متخلف که در این حادثه نقش داشته، مدت‌ها پیش از این مجموعه اخراج شده است، با این حال به مدیریت باغ وحش در خصوص نظارت دقیق‌تر و آموزش به کارکنان اخطار داده شد و نامبرده مکلف شده است از این پس نسبت به توجیه و آموزش کارگران در خصوص نحوه رفتار، غذارسانی و مراقبت از حیوانات باغ وحش، پیش از استخدام نیرو اقدام و نتایج را گزارش کند.

در این گزارش آمده است: این اداره کل ضمن تاکید جدی بر ممنوعیت هر گونه بدرفتاری و حیوان آزاری در هر مکانی خصوصا مراکز دارای شناسنامه نظیر باغ وحش‌ها و اقدام جدی در برخورد قانونی با هر گونه تخلفی در این زمینه به استحضار دوستداران حیات وحش کشورمان می‌رساند، با استناد به دستورالعمل مربوط به باغ وحش‌ها، همواره بر اینگونه باغ‌ها نظارت دارد و تلاش بر این است تا فضای موجود را به استانداردهای نگهداری حیوانات نزدیک کند.

در این گزارش همچنین بیان شده است: با وجود شرایط کرونا، تعطیلی دوره‌ای باغ وحش‌ها و فشار اقتصادی ناشی از کاهش قابل ملاحظه درآمدهای این مرکز، باغ وحش شیراز اقداماتی نظیر نصب دوربین‌های مدار بسته و اصلاح تعدادی از قفس‌ها را در سال ۹۹ به انجام رسانیده و فضای نگهداری و محوطه این باغ وحش نسبت به یک دهه گذشته تغییرات مثبتی داشته، هر چند هنوز تا رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله زیادی در پیش است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، با قدردانی از دوستداران حیات وحش برای اطلاع رسانی و پیگیری موضوع‌های مربوط به این حوزه، اعلام کرده است، کارشناسان این اداره کل همواره پاسخگوی مسائل در این حوزه خواهند بود و در رسیدگی به تخلفات کوتاهی نخواهند کرد.

باغ وحش شیراز با ۶۲ سال قدمت در جاده شیراز- اصفهان در محدوده زرقان شیراز واقع شده است. از آغاز سال ۹۵ بهسازی این مجموعه که میزبان گونه‌های متنوع جانوری از جمله دهها شیر آفریقایی است شروع شده است.
سیروس قهرمانی نژاد در سال ۱۳۳۷ خورشیدی این باغ وحش را احداث کرد و تا ۱۳۹۴ که چشم از جهان فروبست و در محل فعلی این باغ وحش نیز به خاک سپرده شد، خود مدیریت این مجموعه را بر عهده داشت.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
ممنون از توجه و رسیدگی حکیم مهر
نظر شما
ادامه