کد خبر: ۶۲۹۶۰

اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اشاره به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ایالت هرات افغانستان، خواستار هوشیاری هرچه بیشتر مرغداران و روستاییان به ویژه در نوار مرز شرقی و رعایت اقدامات و الزامات پیشگیرانه بهداشتی در این زمینه شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این مطلب اظهار داشت: سویه مشاهده شده در کشور افغانستان از نوع H5N8  بوده و لذا انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است

«دکتر محمد رشتی باف» در این باره به مرغداران اعلام داشت؛ افراد و تجهیزاتی را که به فارم تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند بایستی محدود شوند و سیستم ضد عفونی تجهیزات و فارم خود را همیشه کارا و به روز نگهدارند.

دکتر رشتی باف خاطرنشان ساخت: مرغداران بایستی هرگونه بیماری و تلفات را سریعاً به مقامات رسمی دامپزشکی گزارش دهند و دقت نمایند تا سیستم امحاء مناسب و براساس موازین بهداشتی را برای کود و لاشه های پرندگان مرده در فارم خود بکار بگیرند.

یادآور می گردد سامانه پیام کوتاه 300001512 آماده دریافت گزارش های مرغداران و تمامی دامپزشکان شاغل در این واحدها در این ارتباط می باشد.

 

نظر شما
ادامه