کد خبر: ۶۲۸۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری علاوه بر رونمایی از بذر واکسن کووید-۱۹، دو واکسن دیگر در حوزه پرندگان رونمایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، طی مراسمی با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از ۸ محصول که با حمایت دو شتابدهنده به تولید رسیدند، رونمایی شد.

این محصولات شامل «بذر واکسن کووید-۱۹»، «واکسن کشته برونشیت ماساچوست»، «رلتسیمود»، «پکسیگانان»، «تلاوانسین»، «امیگانان»، «اکسی توسین» و ۳ نوع «واکسن کشته نیوکاسل حاوی» می‌شود.

جزئیات این محصولات به این شرح است:

واکسن کووید-۱۹

در روند تولید این واکسن ابتدا سوش ویروس کرونا در شرایط ایمن بر روی سلول استاندارد تکثیر و خالص سازی و تایید شد. سوش تایید شده که به عنوان بذر واکسن در نظر گرفته می‌شود، در شرایط استاندارد و با مواد مورد تایید غیر فعال شده و سپس روند غیر فعال سازی ویروس تایید می‌شود.

واکسن کشته برونشیت ماساچوست

برونشیت یکی از بیماری‌های خطرناک عفونی در پرورش پرندگان است که جزو بیماری‎‌های تنفسی و حاد طبقه بندی می‌شود. این بیماری همچنین دستگاه تنفسی پرندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و کیفیت و کمیت تخم مرغ‌های تولیدی را کاهش خواهد داد.

واکسن برونشیت برای ایمن کردن گله‌های گوشتی، تخم گذار و مادر در برابر برونشیت کاربرد دارد.

واکسن کشته نیوکاسل حاوی (حاوی سروتیپ ۲ و ۶ و ۷)

بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در پرندگان است که در پرندگانی که به صورت صنعتی و متراکم پرورش داده می‌شوند و گله‌های جوجه‌های گوشتی در صورت عدم واکسیناسیون بروز می‌کند.

واکسن نیوکاسل برای مایه کوبی جوجه‌های گوشتی، نیمچه‌ها، مرغ‌های تخم گذار و مادر عرضه می‌شود. نیمچه‌ها، مرغ‌های تخم گذار و مادر بهتر است.

رلتسیمود

این دارو با اثر تعدیل کننده آنتی ژن CD۲۸ و تنظیم کننده سیستم ایمنی در درمان آسیب‌های حاد کلیوی و عفونت‌های ساختاری پوست به کار می‌روند.

پکسیگانان

این محصول آنتی باکتریال با تشکیل یک مارپیچ اطراف باکتری غشای سلول باکتری را مختل می‌کند. در نتیجه مایع سلولی خارج و باعث مرگ باکتری می‌شود. به طور کلی با اختلال در غشا طیف گسترده‌ای از میکروب‌ها از جمله باکتری‌های گرم، مثبت، گرم منفی و قارچ‌ها که پوست را آلوده می‌کنند اهداف میکروبی آنها را از بین می‌برد.

از جمله کاربردهای این محصول می‌توان به درمان زخم پای بیماران دیابتی اشاره کرد.

تلاوانسین

این دارو برای درمان عفونت‌های شدید پوستی استفاده می‌شود. این دارو همچنین برای درمان پنومونی (یکی از عفونت های رایج ریه) که همگام استفاده از دستگاه ونتیلاتور ایجاد می‌شود، استفاده می‌شود.

امیگانان

این مولکول با ایجاد اختلال در غشای سیتوپلاستی میکروب‌ها عمل می‌کند و اهداف میکروبی آنها را از بین می‌برد. از جمله کاربردهای این محصول رزاسه(یک بیماری پوستی شایع)، عفونت باکتریایی آکنه ولگاریس(یک بیماری مزمن التهابی)، درماتیت آتوپیک عفونت پوستی، درماتیت سبورئیک، نئوپلاسی داخل اپی تلیالی، درماتیت، سبورئیک است.

اکسی توسین

از این دارو برای القا و یا تسریع زایمان تجویز می‌شود، ضمن آنکه برای کاهش خونریزی بعد از زایمان پس از خروج جفت نیز کاربرد دارد.

در این مراسم همچنین قرارداد تجاری سازی واکسن کووید- ۱۹ برای تولید صنعتی آن میان شرکت‌های بخش خصوصی به امضا رسید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
1
بیماری نیوکاسل یک سروتیپ دارد
poultry vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
1
البته انشالله منظور از سروتیپ های نیوکاسل،ژنوتیپ بوده باشه
نظر شما
ادامه