کد خبر: ۶۲۷۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر

معاون استاندار قم با بیان اینکه مرغداری های استان تحت کنترل است، گفت: موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری ها مشاهده نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «بیژن سلیمان پور» ظهر دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم با بیان اینکه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در باغ پرندگان رؤیت شده بومی ایران نبوده و از خارج کشور وارد شده که در همه اقتصاد ملی دنیا شیوع پیدا می‌کند و خسارت وارد می‌کند، گفت: در استان قم هم با توجه به تعداد تکثیر مرغداری‌ها در گذشته یک موج ایجاد شده و متأسفانه خسارت زیادی به مرغداران وارد کرد و به تبع آن در بازار هم برای مصرف کننده قیمت‌ها در بحث تخم مرغ و گوشت مرغ بالا می‌رود و به معیشت خانواده آسیب می‌زند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با اشاره به اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان موضوع جدیدی نیست و نگرانی ندارد، افزود: اینکه مورد مثبت در قم مشاهده شده نباید گفت که از قم آغاز شده در حالی که همه ساله و قبل از استان قم در استان‌های دیگر مورد مثبت وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه این بار در باغ پرندگان قم یکی دو مورد تلفات داشتند ولی مشخص نبود که این موارد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشد ولی بلافاصله مجموعه دامپزشکی متوجه شدند و سریع قرنطینه را آغاز کردند و به روش بهداشتی معدوم شد و باغ پرندگان به کنترل کامل در آمد، ادامه داد: به مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کردیم زنگ خطر را به صدا در بیاورید و مرغداری‌ها به طور کامل کنترل و بی رحمانه مواظب مرغداری‌ها باشند و تغذیه دام را از بیرون وارد نکنند.

سلیمان پور با بیان اینکه خوشبختانه تا این لحظه مورد مثبت نداشتیم و امیدواریم به همین شکل ایزوله شود تا خسارتی به واحدهای مرغداری استان وارد نشود و با کنترلی که انجام می‌شود اتفاقی نمی‌افتد، گفت: از دو سه ماه قبل از این واقعه ستاد را تشکیل دادیم، وظایف دستگاه‌ها را ابلاغ کرده بودیم آمادگی بسیار کاملی وجود داشت ولی اصلاح ناپذیر است و احتمال دارد پرنده جدیدی را خریداری کرده و احتمال دارد خوراک پرندگان را از جایی تهیه کرده باشند که آلودگی داشته باشند و یا احتمال دارد کارگری که مراجعه کرده است لباس و کفش آنها آلوده باشد که این یک امر عادی و اجتناب ناپدیر است ولی حساسیت مرغ بسیار بالا است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری با تاکید بر اینکه مرغداری‌ها کاملاً ایزوله هستند و به طور کامل مدیریت و کنترل شده و نگرانی انسانی بسیار بسیار پایین‌تر است، افزود: ولی متأسفانه خسارت مادی و اقتصادی بسیار بالاست و باید مراقبت کنند و اگر مورد مثبت در مرغداری باشد بلافاصله برای کارگران مرغداری اقدامات درمانی را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه اطلاع رسانی در چنین مواردی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در این متأسفانه اطلاع رسانی مناسب و به موقع از سوی مسئولین انجام نشد و برخی مدیران در تبیین بحث‌های پیرامون بیماری «آنفولانزای فوق حاد پرندگان» در رسانه‌ها منفعل عمل می‌کنند. وقتی یک مسئله‌ای عادی را پنهان کنیم؛ تبعات آن می‌تواند مردم تحت تأثیر قرار دهد.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
بی رحمانه؟!
وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
............ استاندار برای مدیرکل نسخه میپبچه!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
ناراحتی دوستان فقط این است که ؛ کسی نگوید از قم شروع شده" ؟؟؟!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
بی رحمانه؟!!! اخه این چیه خداییش مسرور و دلشاد شدیم توروخدا ادبیات ادمهایی که اطراف دامپزشکی و داخل سیستم هستند رو نگا کن. الان قراره با چوب بیسبال بریم بالا سره مرغدار یا چی؟!
ناشناس
|
Japan
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
0
بی رحمانه...!! ؟مرغداران تغذیه دام را از بیرون وارد نکنند...!! ؟؟
به کار بردن کلمات پوپولیستی و نسخ پیچیدن برای یک ارگان کاملا تخصصی توسط یک فرد سیاسی و غیر متخصص در این زمینه...!!
نظر شما
ادامه