کد خبر: ۶۲۶۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سید بهمن نقیبی» با اشاره به اینکه تلفات در تالاب میانکاله رو به افزایش است، گفت: بنابر آخرین آمار حدود ۶ هزار و ۸۷ پرنده در تالاب میانکاله تلف شده است ...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از استمرار تلفات پرندگان تالاب میانکاله خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار ۶ هزار و ۸۷ پرنده تلف شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سید بهمن نقیبی» با اشاره به اینکه تلفات در تالاب میانکاله رو به افزایش است، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار حدود ۶ هزار و ۸۷ پرنده در تالاب میانکاله تلف شده است و تا زمان بازگشت پرندگان تلفات ادامه دارد.

او افزود: بازگشت چنگر‌ها تا اردیبهشت ادامه دارد، اما جمعیت آن‌ها به مراتب کمتر می‌شود.

نقیبی ادامه داد: با پسروی میزان آب و کاهش اکسیژن، برخی از بقایای گیاهی احتمال رشد باکتری و ایجاد سم در آن ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به اظهارات مرغداران مبنی بر عدم کیفیت واکسن بیان کرد: تمامی واکسن‌ها اعم از تولید داخل و وارداتی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، مراحل طولانی را برای اجازه تولید و ثبت واکسن طی کردند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی افزود: اگر واکسن‌های تولیدی موثر نبودند، با حجم گسترده‌ای از تلفات و بیماری در کشور مواجه می‌شدیم.

او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه واکسن نداریم، گفت: علی رغم تمامی مشکلات ایجاد شده، اما در چند ماه اخیر کمبودی در عرضه واکسن نداریم.

نقیبی در پایان درباره آخرین وضعیت طرح ارتقای کیفیت تخم مرغ تصریح کرد: گرچه قرار بود بسته بندی تخم‌مرغ اجباری شود و تمهیدات لازم در این زمینه گرفته شود، اما به دلیل شرایط آنفلوانزا و نگرانی در بحث قیمت، این موضوع مدتی به تعویق افتاد که پیش بینی می‌شود بعد از عید با گذراندن پیک مصرف، موضوع بسته بندی اجرایی شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
3
1
الآن ب دلیل گرانی واکسن بسیاری از مرعداران واکسن نمیزنند و جالب اینجاست که تلفاتشان شاید کم نشده باشد اما در این چند دوره ای که به علت گرانی واکسن مصرف نکرده اند تلفات بالاتر از سال قبل و دوره های قبلی نداشتند
متوجه صحبت غیرعلمی خودم هستم اما وقتی در عمل مشاهده میکنم که در نتیجه تاثیری ندارد ناچارم بیان کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
1
راهبرد رییس سازمان ممنوعیت اجبار است
فخیم
|
United States of America
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
1
سازمان دامپزشکی حق نداره ......... هزینه گزاف بسته بندی و آلودگی محیط زیست را به مردم تحمیل کنه ............. اصلا ما می خواهیم تخم مرغ غیر بهداشتی بخوریم ..............
نظر شما
ادامه