کد خبر: ۶۲۶۴۹

واردکنندگان گروه‌های کالایی ملزم به اخذ و نصب شناسه کالا هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «قائدامینی» سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: مطابق با تبصره ۳ ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا، ثبت، اخذ و نصب شناسه کالا ۱۲ گروه کالایی الزامی است.

او افزود: تمامی فرایند‌های تجاری اعم از ثبت سفارش، ترخیص، انبارش و حمل تنها با شناسه کالا امکان پذیر است و واردکنندگان و تولیدکنندگان کالا‌های مختلف جهت اخذ شناسه کالا باید ابتدا در سامانه جامع تجارت ایران به آدرس www.ntsw.ir ثبت نام کنند.

قائدامینی اضافه کرد: شناسه کالا شناسه‌ای است که به مجموعه‌ای از خصوصیات یک کالا از قبیله جنس، نوع، مدل، نام تجاری و نوع کاربری نسبت داده می‌شود و این خصوصیات به ازای هر کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری دستگاه‌های تخصصی مربوطه استخراج می‌شود.

او ادامه داد: ۱۲ گروه کالایی مشمول شناسه کالا شامل دارو‌های انسانی، دارو‌های دام، گروه خودرو، لوازم خانگی، قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه، فرآورده‌ها و مشتقات نفتی، گازی و پتروشیمی، طلا اعم از شمش، مسکوکات و مصنوعات زینتی، منسوجات و پوشاک، اسباب‌بازی، کالا‌های کشاورزی و دخانیات است.

قائدامینی گفت: گروه کالایی لوازم خانگی شامل یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر گازی و اسپیلت، جارو برقی، ماکروفر و ماکروویو و گروه کالایی منسوجات و پوشاک شامل پوشاک، کفش، منسوجات خانگی، پارچه و اجزای پوشاک است.

او افزود: مطابق با دستورالعمل ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا با هرگونه قصور و کوتاهی در خصوص اخذ و نصب شناسه کالا مطابق با قوانین و ضوابط برخورد می‌شود.

 

نظر شما
ادامه