کد خبر: ۶۲۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

نماینده سراب که عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و متخصص بیماری‌های داخلی دام است نسبت به تهدید امنیت غذایی در آینده جهان هشدار داد و خواستار توجه مسئولین به این موضوع مهم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بولتن نیوز ، «دکتر یوسف داودی» نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت کشور گفت: با توجه به این موضوع مهم و نیاز به محصولات کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی مورد نیاز مردم کشور، متأسفانه سطح زیر کشت اراضی کشاورزی در حال کاهش است و علاوه بر آن کیفیت خاک کشاورزی هم در حال تنزل می‌باشد.

وی افزود: هر سال قسمت قابل توجهی از اراضی کشاورزی کیفیت مطلوب خود را از دست می دهد و به اضافه اینکه کشور ما به علت مشکل تأمین آب حتی جزو کشورهای جهان است که به عنوان کشوری با آب بسیار کم در آینده متصور است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: بنابراین با توجه به مطالب فوق ما در سال‌های آینده در تأمین مواد غذایی مردم که از حوزه کشاورزی و دامی تولید می‌شود با اشکالاتی مواجه خواهیم شد.

داودی گفت: بر اساس بررسی‌های بین‌المللی، رفته رفته در سال‌های آینده قیمت جهانی مواد غذایی در جهان افزایش می‌یابد.

وی افزود: بنابراین مسئولین محترم در حوزه کشاورزی و دامداری و مرغداری باید توجه جدی را در جلوگیری از کمبود تأمین مواد غذایی مردم داشته باشند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
0
0
درود
نظر شما
ادامه