کد خبر: ۶۲۵۷۲

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از تلف شدن ۱۴ رأس دام در یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر عادل بصیری‌محمدپور» در توضیح این خبر اظهار کرد: بعد از تماس دهیار روستای هودرج مبنی بر تلف شدن چندین رأس دام سبک به علت آتش سوزی در اصطبل اکیپ عملیاتی این اداره بلافاصله در محل حاضر شد تا در صورت لزوم عملیات درمانی و معدوم سازی و دفن بهداشتی دام های تلف شده انجام گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حادثه آتش سوزی تعداد ۱۴ رأس دام سبک تلف شده بود، خاطرنشان کرد: به علت اتصال برق و آتش گرفتن سقف اصطبل که چوبی بوده و در نتیجه مسمومیت ناشی از گاز مونواکسید کربن باعث خفگی و مرگ احشام شده بود که بعد از اتمام آواربرداری دفن لاشه ها به صورت کاملاً بهداشتی با همکاری دهیار روستا انجام گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: در تعدادی از روستاها مالکان دام ها همچنان احشام خود را در اصطبل های غیراستاندارد قدیمی نگهداری می کنند که این کار علاوه بر اینکه ممکن است باعث بروز حوادثی همچون حادثه اخیر شود، منجر به بروز بیماری‌های تنفسی در اغلب مواقع نیز می شود.

بصیری‌محمدپور با تأکید بر نگهداری احشام توسط دامداران در اماکن مقاوم و عدم سهل انگاری دامداران نسبت به بیمه دام خود بیان کرد: از دامداران شهرستان تقاضا داریم که دام های خود را بیمه کرده تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه مقداری از خسارت وارد شده به دامداران جبران شود.

 

نظر شما
ادامه