کد خبر: ۶۲۵۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

کیت بومی تشخیص بیماری لکه سفید میگو روز شنبه در مرکز تحقیقات عاری از بیماری‌های میگو پژوهشکده میگو کشور مستقر در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اعلام اینکه مراحل تکمیلی و تجاری‌سازی این کیت بعد از گرفتن مجوز از سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شود، افزود: تجاری‌سازی این کیت در  راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.

«محمود بهمنی» عنوان کرد: بیماری لکه سفید یکی از بیماری‌های شایع و آسیب رسان جدی به صنعت تولید میگوی پرورشی است.

وی افزود: محققان پژوهشکده میگوی کشور پس از سال‌ها تحقیق و تفحص توانستند به این دانش و فناوری دست پیدا کنند که به زودی مراحل عملیاتی آن برای توسعه و تجاری سازی با کمک بخش خصوصی  انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز افزود: عملکرد پژوهشکده میگو کشور بیانگر این است که چنان‌چه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم در اختیار آن‌ها قرار بگیرد می‌توانند در حوزه پرورش میگو عملکرد مطلوب‌تری داشته باشند.

«سعید زرین‌فر» افزود: تجاری سازی کیت تشخیص بیماری لکه سفید میگو می‌تواند سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز  از کشور جلوگیری کند.

«محمد خلیل پذیرا» یکی از مخترعان این کیت، گفت: این کیت قادر است یک کپی از ویروس را شناسایی کند و حساسیت و دقت بالا، هزینه تمام شده بسیار کمتر نسبت به نمونه خارجی (تقریبا معادل یک پنجم)، در دسترس بودن  و پشتیبانی علمی و فنی از دیگر مزیت‌های این کیت است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
افرین درود بر شما باعث افتخاره برای همه متخصصین و دست اندر کاران
نظر شما
ادامه