کد خبر: ۶۲۵۱

حکیم مهر -  معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشورمان در برنامه زنده صبحگاهی شبکه یک سیما با عنوانی متفاوت به ارائه توصیه‌های بهداشتی به مردم پرداخت.

دکتر محسن مشکوة صبح چهارشنبه 22 تیرماه سالجاری در برنامه زنده "با شما" شبکه یک سیما حضور یافت و این در حالی بود که وی در زیرنویس این برنامه "معاون بخش پیشگیری از بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی" معرفی شد.

وی در این برنامه به مردم توصیه کرد نسبت به خرید محصولات غذایی با منشاء دامی از مراکز مجاز و بصورت بسته بندی شده اهتمام جدی داشته باشند.

دکتر مشکوة همچنین با اشاره به ورود مرغ استانهای همجوار به استان تهران این موضوع را از دلایل تأخیر در عرضه مرغ بصورت بسته بندی شده دانست و گفت : با خرید مرغ بصورت بسته بندی شده احتمال آلودگی بسیار کاهش می یابد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی، عفونت سالمونلایی را از جمله آلودگی های منتقله از طریق گوشت مرغ عنوان کرد و گفت : در روش عرضه فله وقتی یک مرغ داخل نیسان در حال حمل آلوده باشد احتمال انتقال این آلودگی به سایر مرغ ها وجود دارد و این درحالی است که در روش عرضه مرغ بصورت بسته بندی شده این احتمال بسیار اندک است.

 

 عکس آرشیوی است.

 

گفتنی است پیش از این دکتر مشکوة در سایر برنامه های سیما با عناوین دیگری معرفی شده بود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه