کد خبر: ۶۲۴۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:
«دکتر محمد اصغزاده» افزود: خوشبختانه از آخرین کانون شناسایی شده تاکنون ۶ روز سپری می‌شود و در این چند روز گزارشی مبنی بر شناسایی واحد جدیدی دریافت نشده است ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه شرایط آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان روبه بهبودی است وجای نگرانی نیست گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه انواع پرنده در استان معدوم شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمد اصغزاده» اظهار داشت: در حال حاضر 21 کانون آنفلونزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی شناسایی شده و خوشبختانه از آخرین کانون شناسایی شده تاکنون شش روز سپری می‌شود و در این چند روز گزارشی مبنی بر شناسایی واحد جدیدی دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه در سه شهرستان بیرجند، خوسف و سربیشه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دیده شده است افزود: تاکنون حدود یک میلیون و 100 هزار قطعه انواع پرند در خراسان جنوبی معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در بین هشت استان دیگر تنها منطقه‌ای است که این میزان مرغ، پرنده و تخم مرغ در آن معدوم شده است و  در حال حاضر شیوع این ویروس در استان رو به کاهش دارد.

اصغرزاده به مردم اطمینان خاطر داد که همه فرآورده‌های مرتبط با طیور از توزیع تا عرضه از صحت و سلامت کافی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر کمبود واکسن برای مقابله با این ویروس در کشور وجود ندارد و با شرایطی که در خراسان جنوبی مشاهده می‌شود امیدواریم شاهد تعداد معدودی کانون جدید از آنفلونزای فوق حاد پرندگان باشیم البته وضعیت استان نسبت به دو تا سه هفته اخیر بهتر و شرایط رو به بهبودی است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: در کشتارگاه‌های استان یک دکتر مستقر شده و هر شب اقدامات ضدعفونی انجام می‌شود و از سویی همدلی و همراهی بین مسئولان و نیروها وجود دارد و همین موضوع سبب شده تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود چرا که اگر این ویروس از استان به نقاط مجاور مانند خراسان رضوی سرایت می‌کرد کار سخت‌تر می‌شد .
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
Dvm
|
Canada
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
1
دکتر کشتارگاه میفرستن که شام بخوره و بخوابه اونجا
نظر شما
ادامه