کد خبر: ۶۲۴۵۶
در پی مرگ مشکوک پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله:
«دکتر سید بهمن نقیبی» به منظور بررسی علت تلفات پرندگان مهاجر آبزی امروز از تالاب میانکاله در استان مازندران بازدید کرد ...
 

حکیم مهر: مرگ مشکوک پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله برای پنجمین روز هم ادامه یافت و معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کشور هم امروز دوشنبه از این منطقه بازدید کرد تا به صورت میدانی در جریان وضعیت مرگ و میر پرندگان قرار گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر سید بهمن نقیبی» به منظور بررسی علت تلفات پرندگان مهاجر آبزی امروز از تالاب میانکاله در استان مازندران بازدید کرد.

معاون سازمان دامپزشکی کشور در این بازدید اظهار داشت: نمونهبرداریهای لازم از پرندگان تلف شده و آب دریا انجام شد و در حال انجام آزمایش در مرکز ملی تشخیص و بررسی بیماریهای سازمان دامپزشکی میباشد که به محض اعلام نتایج، ضمن بررسی لازم علت اصلی تلفات طی اطلاعیه ای از سوی سازمان دامپزشکی کشور اعلام خواهدشد.

وی افزود: به محض دریافت گزارش از اداره کل حفاظت محیط زیست استان مبنی بر مشاهده تلفات، کارشناسان دامپزشکی استان به محل اعزام و  اقدامات بهداشتی لازم را در دستور کار قرار دادند.

نقیبی گفت: بررسیهای اولیه و نتایج حاصله از انجام آزمایشات، وقوع بیماری نیوکاسل و آنفلوآنزای فوقحاد پرندگان را مردود اعلام کرد و به محض بررسی و اعلام نتایج آزمایشگاهی، موضوع را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

 ۲۱۴  قطعه تلفات جدید  

در همین حال، اداره کل محیط زیست مازندران هم اعلام کرد که تلفات مشکوک پرندگان مهاجر برای پنجمین روز هم ادامه یافته است.

بر اساس گزارش روابطع عمومی این اداره کل، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی با اعزام چند اکیپ از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستانهای گلوگاه، بهشهر و اداره کل در روز دوشنبه نیز انجام و لاشه ۲۱۴ قطعه دیگر پرنده مهاجر آبزی از گونه های چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی از سطح خلیج جمع آوری شد.

محیط زیست مازندران اعلام کرد که با احتساب تلفات چهار روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده به ۳۳۱ لاشه رسیده است.

 

نظر شما
ادامه