کد خبر: ۶۲۴۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از معدوم سازی ۸۰۰ هزار قطعه پرنده تخم گذار آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد و گفت: خروج تخم مرغ از استان ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمد اصغر زاده» یکشنبه شب در ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان بیان کرد: تاکنون ۸۰۰ هزار پرنده تخم گذار در استان معدوم شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین مرغ و تخم مرغ در استان وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ واحد تخم گذار در بیرجند فعال بوده که روزانه بیش از ۱۵ تن تولید دارند.

اصغر زاده ادامه داد: بازار سیستان و بلوچستان مشکل اصلی بوده که با الزامی شدن مسئول فنی در مرغداری‌ها، حفره‌ای که در خروج غیر قانونی وجود داشت، رفع شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا تمام واحدهای مرغ تخم گذار باید یک مسئول بهداشت معرفی کنند و برای توزیع کالا به صورت روزانه مجوز صادر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خروج تخم مرغ از خراسان جنوبی ممنوع است، اظهار کرد: همچنین خروج مرغ بدون مجوز از استان هم ممنوع است.

اصغر زاده با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تامین گوشت مرغ استان بیان کرد: در دی ماه سال جاری در ۱۲۹ واحد با ظرفیت دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده بنابراین در تامین گوشت مورد نیاز اسفند ماه مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه واحدهای آلوده با تشدید سخت گیری ها و حداقل ۴۲ روز بعد از معدوم سازی می‌توانند به چرخه تولید برگردند، گفت: پیگیری‌هایی با سازمان دامپزشکی کشور انجام شده تا مجوز جوجه‌ریزی برای مرغداری‌های تا شعاع ۱۰ کیلومتری در واحدهای آلوده، اخذ شود.

اصغر زاده با اشاره به فعالیت تولیدکنندگان فاقد مجوز بیان کرد: در سطح استان بیش از ۷۰ واحد غیر مجاز تولید بوقلمون فعال است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسیول فنی
|
France
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
5
وای خدای من ،فقط یک مسیول فنی نام ببرند و بگن کدوم واحد تخمگذار مستقر شده!!!!
تخمگذارا اصلا هنوز مسیول فنی نگرفتند!گوشتی ها رو هم فقط اجبار کردن همراه مجوز جوجه ریزی از همون دکتر دامپزشک یه فرم قرارداد کار بگیرن که کاملا فرمالیته و بی هیچ صحبتی در مورد حقوق و.. انجام میشه. مرغدار فقط به چشم یه فرم کارراه انداز میبینتش نه قراردادکار!!!
لطفاً منتشر کنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
2
الزامی شدن؟؟؟ .....................
فنی فرمالیته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
از اصفهان تا خراسان دست ۱۰۰ نفر قدیمی است
نظر شما
ادامه