کد خبر: ۶۲۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خوشبختانه در استان کنترل شده است، گفت: البرز در زمره استان های برتر است زیرا تمام مرغداری های صنعتی آن واکسینه شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تیتریک، «دکتر غلامرضا توکلی» افزود: بعید می دانم مشکلی در البرز به وجود بیاید مشروط به اینکه رفت و آمدها، ضدعفونی و کشتارگاه ها کنترل شوند البته این مهم در استان اتفاق افتاده است، تمام کشتارگاه ها رصد می شود و خودروهایی که به مرغداری ها تردد می کنند ضدعفونی و شست و شو خواهند شد .

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی سبدهای مرغ با دستگاه های پیشرفته ای که در کشتارگاه ها وجود دارد انجام می شود، اظهار داشت: هیچکدام از سبدها آغشته به پر نیستند که بیماری را انتقال دهند، کشتارگاه ها هم پس از اتمام کار شست و شو می شوند.

توکلی تصریح کرد: خوشبختانه قدم های خوبی در البرز برداشته شده و رصد و پایش و مراقبت فعال و غیر فعال با دقت در حال انجام است، با اقدامات پیشگیرانه ای که صورت گرفته و فرهنگ رعایت موارد بهداشتی که در مرغداری های صنعتی البرز وجود دارد بعید می دانم درگیر بیماری شوند.

وی گفت: آنفلوآنزا در یک ویلا واقع در جاده ماهدشت مشاهده شد که 11 مرغ قطعه بودند، بلافاصله عوامل دامپزشکی حضور پیدا کردند و معدوم سازی و ضدعفونی کامل انجام شد، البته این مسئله بسیار محدود بود و آنچه اهمیت دارد مرغداری های صنعتی استان البرز است که خوشبختانه هیچکدام درگیر بیماری نشده اند.

توکلی با اشاره به اینکه البرز در زمره استان های برتر در زمینه واکسینه شدن مرغداری ها است، افزود: از تعاونی ها و اتحادیه تشکر کنم که با رصدهای لازم واکسناسیون را انجام دادند، در حال حاضر البرز دارای 70 مرغداری فعال است.

وی اظهار داشت: مردم گوشت مرغ و مواد غذایی مصرفی خود را از محل هایی تهیه کنند که گردونه دامپزشکی را طی کرده است و مهر دامپزشکی دارد، از افرادی که به صورت غیرمجاز کشتار می کنند خرید نکنند و اگر محل هایی به صورت غیر مجاز این کار را انجام می دهند آن را به دامپزشکی اطلاع دهند.

توکلی تصریح کرد: اگر مردم تلفاتی در رابطه با پرندگان در تالاب، کنار رودخانه یا هر مکان دیگری مشاهده کردند سریعا به نزدیکترین شبکه های دامپزشکی البرز اطلاع دهند، بلافاصله کارشناسان و بازرسان حضور پیدا کرده و با نمونه گیری تست های لازم را با کیت های موجود در استان بررسی می کنند.

وی گفت: آنفلوآنزای فوق حاد کنونی اچ 5 و اچ 7 است که قابلیت انتقال به انسان را دارند اما خوشبختانه تا کنون در دنیا این مهم گزارش نشده است، البته مردم باید نکات بهداشتی لازم را رعایت کنند چون بیماری از طریق تنفس و گوارش انتقال می یابد.

توکلی افزود: توصیه ما این است که مردم مرغ  را به صورت کاملا پخته استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد از کباب پز کردن بپرهیزند، تخم مرغ هم صد در صد پخته شود، همچنین نیمروهای عسلی را توصیه نمی کنیم و اگر شهروندان تخم مرغ آب پز مصرف می کنند باید کاملا پخته شود.

وی با اشاره به اینکه توصیه های مذکور علمی و کارشناسی است و از آحاد مردم می خواهیم آنها رعایت کنند، خاطر نشان داشت: مردم هیچگونه نگرانی درباره البرز نداشته باشند چرا که کلیه اقدامات احتیاطی انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز در خاتمه گفت: از استاندار البرز، خانم عربشاهی رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان البرز و آقای مخبر مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز تشکر می کنم که همواره همراه ما هستند و تعامل دستگاه ها باعث شده است با اطمینان بگوئیم مشکلی در استان به وجود نخواهد آمد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
1
ویلا یا فروشنده بغل جاده؟
نظر شما
ادامه