کد خبر: ۶۲۳۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سید بهمن نقیبی» افزود: ۱۹ کانون بیماری در خراسان جنوبی شناسایی شد؛ اما خوشبختانه در سه تا چهار روز اخیر گزارشی از تلفات ناشی از این بیماری نداشتیم ...
 

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: اگر در واحد صنعتی پرورش طیور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده شود، تمام طیور و تخممرغهای آن واحد معدوم و از چرخه مصرف انسانی به طور کامل خارج میشوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سید بهمن نقیبی» در پاسخ به این سؤال که آیا امکان انتقال بیماری آنفلوآنزای فوقحاد پرندگان به تخم مرغ و ورود آنها به چرخه مصرف وجود دارد یا خیر؟ گفت: از زمانی که عملیات تشخیص این بیماری آغاز میشود، واحدها قرنطینه شده و تمام طیور و تخم مرغ های آن واحدها معدوم و از چرخه مصرف انسانی به طور کامل خارج می شوند؛ به همین دلیل نگرانیای در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه ویروس آنفلوآنزا نسبتا حساس است و در یک درجه حرارت ۵۰ تا ۵۵ درجه سانتیگرادی عملا غیرفعال می شود؛ بنابراین اگر مواردی هم با تخلف وارد بازار شوند پس از پخته شدن و حرارت دیدن از بین می رود و بنابراین نگرانی از این بابت نداریم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی به واحدهای صنعتی درگیر شده با این بیماری اشاره کرد و گفت: یک واحد صنعتی پرورش طیور در خراسان جنوبی درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شد که با تاخیر دو تا سه هفته ای این بیماری را گزارش کرد و همین امر باعث شد که آن واحد اولیه تبدیل به آتشفشانی از ویروس شود و واحدهای دیگر مرغ گوشتی، تخمگذار و مادر اطراف خود را تا حد زیادی درگیر کند.

وی تصریح کرد: ۱۹ کانون بیماری در خراسان جنوبی شناسایی شد؛ اما خوشبختانه در سه تا چهار روز اخیر گزارشی از تلفات ناشی از این بیماری نداشتیم و احساس می کنیم که یک گام از ویروس جلوتر هستیم. به عبارت دیگر پایشها زودتر انجام می شود و پایشهای جدید نیز بیانگر وجود ویروس در آن مناطق نیست.

نقیبی اضافه کرد: واحدهای درگیرشده با بیماری ضدعفونی و پاکسازی می شوند و پس از طی یک دوره استراحت، با رعایت اقدامات ممیزی مجددا میتوانند وارد چرخه تولید شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بیماری به انسان منتقل می شود؟ گفت: به تمام کارگرانی که در این واحدها قصد معدومسازی طیور مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را دارند و همچنین پرسنل این واحدها پوشش حفاظتی لازم داده شده است و با همکاری وزارت بهداشت همه آنها واکسن و داروی لازم برای ایجاد ایمنی در برابر این بیماری را نیز دریافت می کنند.

به گفته او، تمام نمونه هایی جدا شده از این بیماری در کشور H5N8 بوده و اگرچه بالقوه مشترک بین انسان و حیوان است اما خوشبختانه تا به این لحظه موردی از این بیماری در انسان مشاهده نشده  است.

نقیبی در پایان گفت: به طور کل نگرانی هایی از ترکیب این بیماری با انواع دیگر آنفلوآنزا وجود دارد، بنابراین از پرورش دهندگان طیور می خواهیم قبل از اینکه ویروس در واحد تولیدی زیاد شود، اطلاع رسانی کنند تا عملیات مهار و مختومه سازی به موقع انجام شود .

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
مسول فنی بهداشتی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
5
استاد گرامی و برادر بزرگ ما وقتی مسول فنی حقوق و بیمه مستقیم از کارفرما و صاحب فارم میگیرد اولین کسی است که مشکل را میفهمد و آخرین کسی است که زبان میگشاید لطفا تکلیف خودتان و ما را مشخص کنید ...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
پس اگر کارفرما بفرماید ادم بکشید وگرنه حقوقتان قطع میشود اطاعت میکنید!!!!!
ایشون وظایف شما را میداند و اگر تهدید کرد تشریف ببرید پیش مدیر کل استان تا تعیین تکلیف کند.
مهیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
چه ربطی داره مگه دروغ میگه.مسئول فنی بیچاره واسه امنیت شغلیش بله قربان گو هست و باید باشه وگرنه اخراج میشه. چرا داغ کردی و واکنش بیجا نشون میدی. همه ما مسئول فنی ها همه اینجورییم. کدوم مدیر کل کدوم گوش شنوا!! تو هم دوست عزیز حرفا میزنی که دور از شان هااا!! آقا اجازه کارفرما داره زور میگه! واقعا باید تاسف خورد به همچین وضعیتی و همچین افکاری. بابا خوده اداره ................. و حق هیچ گونه حرفی و درخواست حقی ازت سلبه چی میگی تو‌؟ .................. اونوقت این دوستمون مارو میفرسته پیش مبصر کلاس!!!فقط باید ماده۱۹ و قطع وابستگی مالی از کارفرمااجرا بشه بعدش میریم پیش مبصر کلاس!؟گزارش بیماری رو هم تازه باید ستون پنجمی گزارش بدی که اخراج نشی
واقعا واسه خودم به عنوان دامپزشک متاسفم چه همکارایی داریم با چه نقطه نظرهای پیش پاافتاده ای! .......................
ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
بیچاره مسول فنی فلک زده
نظر شما
ادامه