کد خبر: ۶۲۳۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۵۸ هزار پرنده آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی معدوم شد، گفت: هنوز خطر شیوع این بیماری جدی است و به مرغداری ها توصیه می کنیم که واکسیناسیون را دو ۲ نوبت انجام دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر محمد اصغرزاده» اظهار کرد: همزمان با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی اقدامات خوبی انجام شد و اکنون سرعت شیوع این بیماری کُند شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه 18 کانون در استان درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند، ادامه داد: در این راستا اقدامات خوبی برای جلوگیری از شیوع آن انجام شد و اکنون 9 واحد مرغداری در شهرستان بیرجند و خوسف با این بیماری درگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه بحث واکسیناسیون برای مقابله با این بیماری در حال انجام است، افزود: خطر شیوع این بیماری بسیار جدی است و به مرغداری های استان توصیه می شود که واکسیناسیون را طی دو نوبت انجام دهند و امنیت زیستی را جدی بگیرند.

اصغرزاده بیان کرد: در پی شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکنون 858 هزار پرنده تخم گذار، گوشتی، مرغ مادر، شترمرغ و بوقلمون در استان معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص مولکولی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان راه اندازی شده است، افزود: همه نمونه ها در کمتر از 8 ساعت توسط نیروهای بومی انجام می شود.

وی عنوان کرد: از زمان شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی تاکنون 450 میلیون تومان برای عملیات مهار و معدوم سازی هزینه شده است.

اصغرزاده در پایان با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز ما است، افزود: محصولات و فرآوردهای های پروتئینی که در خراسان جنوبی وجود دارد از سلامت کامل برخوردار هستند و به این بیماری آلوده نیستند و مردم با خیال راحت این محصولات را مصرف کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
0
0
شد،۲۰کانون خراسان جنوبی
نظر شما
ادامه