کد خبر: ۶۲۳۳۳

فرماندار شهرستان رامهرمز با بیان اینکه تنها یک رأس دام بر اثر استفاده از آب آلوده به نفت تلف شده است، گفت: این قضیه از طریق شرکت نفت در حال پیگیری است که در صورت تایید تلف شدن دام به واسطه آب آلوده به نفت، خسارت دام از سوی شرکت نفت پرداخت می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دیروز  خبری مبنی بر اینکه  دام‌ اهالی روستای آبشدون رامهرمز  بر اثر مصرف آب آلوده به نفت تلف شده‌اند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

اما «آرش قنبری» فرماندار رامهرمز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: با توجه به اینکه آبشدون یک منطقه نفت‌خیز است که در آن یکسری چاله‌هایی را برای تخلیه نفت اضافی تعریف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه  وجود این چاله‌ها در کنار چاه‌های نفتی طبیعی است، افزود: تنها یکی از دام‌ها سمت این‌چاه‌ها رفته و از آب آنجا استفاده کرده است و تلف شد.

فرماندار شهرستان رامهرمز با تاکید بر اینکه آب مورد نیاز برای مصرف دام در روستا وجود دارد، گفت: این قضیه از طریق شرکت نفت در حال پیگیری است که در صورت تایید تلف شدن دام به واسطه آب آلوده به نفت، خسارت دام از شوی شرکت نفت پرداخت می‌شود.

تلف شدن دام چند بار در گذشته اتفاق افتاده

«حسین شانه سازان» مدیر روابط عمومی دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه اطلاعیه مربوط به این قضیه را نهایتاً فردا منتشر خواهیم کرد، اظهار کرد: طبق صحبتی که با رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز داشتیم فقط یک رأس دام بر اثر مصرف آب آلوده به نفت تلف شده و این حادثه مربوط به یک هفته گذشته است.

وی افزود: هر گاه دامی مسموم و یا تلف شود خیلی سریع به ما باید اطلاع داده شود تا در زمان مناسب تصمیم‌گیری شود.

مدیر روابط عمومی دامپزشکی استان خوزستان  گفت: به دلیل وجود چاه‌های نفت در منطقه این اتفاق چندین بار، در گذشته رخ داده که نیاز است محیط زیست نسبت به رسیدگی این موضوع ورود کند.

 

نظر شما
ادامه