کد خبر: ۶۲۳۲۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
نقل‌قول معاون حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:
معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به نقل از کتاب فرهنگ و تمدن اسلامی «دکتر علی‌اکبر ولایتی»، امام علی(ع) را از پایه‌گذاران اصول علمی دامپزشکی در خصوص پرورش و درمان اسب دانستند ...

حکیم مهر: معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به نقل از کتاب فرهنگ و تمدن اسلامی «دکتر علی‌اکبر ولایتی»، امام علی(ع) را از پایه‌گذاران اصول علمی دامپزشکی در خصوص پرورش و درمان اسب دانستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «حجت‌الاسلام دکتر شاه مرادیان» معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای فرهنگی سازمان دامپزشکی کشور از برنامه‌های فرهنگی دردست اجرا توسط معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی بویژه در امر تخصیص اعتبار بازسازی نمازخانه قدردانی کرد.

وی اقدامات فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی بویژه نظارت بر ذبح شرعی وتوسعه فرهنگ غذای حلال را شایسته تقدیر دانست و تشکیل 200 اکیپ جهادی برای توسعه خدمت رسانی به دامداران در دهه فجر را در توسعه بخش کشاورزی که زیر ساخت تمدن مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست.

شاهمرادیان به نقل از کتاب فرهنگ و تمدن اسلامی دکتر علی اکبر ولایتی، امام علی علیه السلام را از پایه‌گذاران اصول علمی دامپزشکی در خصوص پرورش و درمان اسب دانستند.

در این جلسه نخست معاون توسعه مدیریت منابع سازمان دامپزشکی کشور گزارشی از اقدامات فرهنگی سازمان ارایه و اعلام کرد که برگزاری اردوهای جهادی در وبینار برگزار شده درهفته گذشته به مدیران کل استانها مورد تاکید قرارگرفته است.

«مهندس مومنی» خدمات دامپزشکان و کارشناسان مایه کوبی در شرایط دشوار و نقاط دور افتاده را مصداق واقعی جهاد دانست و خدمات همکاران ادارات کل دامپزشکی را برای کسانی که از دور به آن نگاه می‌کنند غیرقابل توصیف دانست.
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
1
14
بسیار عالی
لطفا کتاب را در دسترس عموم قرار دهید ببینیم برای "گرگ وال استریت" شدن در تاریخ ایران چیزی نیامده؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
13
خوب است جمله ای هم از این ......... بشنویم
مردی برای تمام فصول
..........
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
4
8
اون روزی که به مردم داروی جامع امام رضا و یا داروی امام کاظم میفروشند و دوستان دامپزشک سکوت میکنند، یک روزی هم نوبت دامپزشکی میرسد. کم کم منتظر توصیه های ....... با نقل قول هایی از ائمه جهت بهداشت و درمان حیوانات باشید.
...........................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
1
6
علاوه بر امام علی از زرتشت هم بعنوان درمانگر اسب نام برده شده است.
در زراتشت نامه کی کاووس رازی ذکر شده، روزی اسب سیاه گرانقدر گشتاسب بیمار شد همه طبیبان در معالجه آن در می مانند. شاه افسرده می شود و به عنوان آخرین چاره از زرتشت که از بدگویی دشمنان در زندان بود مدد می طلبد. زرتشت اسب را شفا بخشید از این معجزه گشتاسب، زنش و پسرش اسفندیار به پیامبری زرتشت ایمان آوردند. این مطلب در سیاحتنامه فیثاغورس، شارستان چهارچمن، بستان السیاحه، دبستان مذاهب و نیز توسط شهرستانی با تفاوت در جزئیات ذکر شده است.
دامپزشک
|
Spain
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
5
وقتی همکاران گرامی میبینم که در مورد اجرای ماده ۱۹ یا سختی کار شکایت دارند یاد جمله گوهربار! دکتر ولایتی افتادم که فرمودند:

از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس لنگ می‌بندد و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
2
2
بله این فرمایشات در مورد درمان و پرورش اسب در مورد حضرت علی علیه‌السلام واقعی خواهد بود. عزیزان همکار، در مورد انسان هم همینطور چون در گذشته طبابت چه در حیوان چه در انسان جنبه درآمدی نداشت، جنبه کمک و خدمت بود.
جناب دکتر ولایتی هم بهتر می‌داتد آنهایی که آگاهی‌شان بیشتر بود و می‌توانستند مطالعه‌ای داشته باشند و تحقیق کنند روی به طبابت بخصوص اسب که مورد نیاز در حرب‌ها بود می‌آوردند، چه در بین اعراب چه در بین ایرانیان دوره باستان.
در همین کشور خودمان حدود ۱۰۰ سال گذشته پدربزرگ من که شغلش چیز دیگری بود ولی به رسم گاو و اسب و دیگر حشم را هم داشتند از پهلوی گاو و اسب البته بعد از ۴ ماه تشخیص آبستتی می‌داده یا در همان شهر خود من درست ۱۴ و ۱۵ سالگی چشمم آلرژیک شدید می‌شد که باید از قطره کورتون‌دار استفاده می‌کردم، دکتر بهشتی بود که در میدان فردوسی مطب داشت، چشم پزشک بود، دقیقا ۳۰ تست آلرژیک روی بدن من انجام داد و هر جلسه هم آن زمان ۵ تومان حق ویزیت بود. رفتم شهر محلات که مادربزرگم در آنجا بود، خدا بیامرز ناراحت بود، ‌مرا برد پیش یک حکیمی یهودی بنام حکیم اسماعیل که همه محلاتی‌ها آن را می‌شناختن، پودری داخل چشم من ریخت که من فکر کردم دارم چشمانم را از دست می‌دهم، باور کنید در آن سال دیگر من مشکل آلرژیک یا بهاره چشمم را نداشتم.
بله، واقعیت‌هایی وجود دارد، برای تشخیص و درمان تجربه به کار می‌رفت نه رفرنس و اسلاید و فیلم. هر پزشک یا دامپزشک تا خود راسا درمان نکند علم پزشکی به دست نمی‌آورد که در همین نشریه حکیم مهر یکی از اساتید رفرنسی و ترجمه در مورد تحربه اینجانب در مورد زخم گوشت مرغ در تایید فرمایشات دکتر بابایی بیان داشتم با کلماتی در شان خودش گفته بود رفرنس بیآورید. بله، عدم درمان و طبابت و در دنیا از تحربه شروع شدا تا امروز خرده نگیرید و دیگران هم در بیان این تحربه نباید غلو کنند. البته امروز باید مدرک طبابت را داشته باشیم بعد تجربه کسب کنیم نه سر خود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
1
3
در تاریخ پیامبران پیشه بسیاری از اونها چوپانی و گله داری ذکر شده. ..........................
ینی از بین 124000 پیامبر هیچکدوم دامپزشک نبودن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
وقتی نه توهینی شده نه حرف زشتی نه تمسخری نه چیزی ، چرا حکیم مهر اینقدر سانسور میکنه؟
الان از این پیامی که من گذاشته بودم فقط همین 2 جمله ثبت شده و هر کس بخونه به خرد طرف شک میکنه>
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
3
بر همین اساس .......دارو تاسیس شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
0
0
همانطور که‌میدانیم در فرهنگ دینی سایر ادیان هم‌روایتهای است مانند مسیحیان که باور این است که حضرت عیسامرده را زنده میکردند‌ودر شبکه های تلویزیونی خارحی که تبلیغ مسحیت میکند برنامه های دیده میشود که یک فرد مذهبی با بیان دعا های مکرر فرد وافرادی که فلج هستند با آن دعا ها وحرکات آن فرد بیان کننده وکشیدن دست بر او ناگهان آن فرد فلج روی پای خود می ایستد یا در ابن برنامه ها دیده شده است چتین افراد باز فردی را که یک جراحت در کتف پشتش نشان میدهد را با دعا ودر حالت خلسه قرار میدهد وبعد بدون ضد عفوتی وداروی بی حسی جراحت را شکاف داده وجراحت را خالی کرده وبعد با انکشت بدون بخیه موضع جرات را جمع میکند البته برای تایید فلجی و آن جراحت لازم است تایید پزشکی وجود داشته باشد اتوقت آن عمل بیشتر مورد تایید ققرار خواهد گرفت بله این موارد در تمام ادیان وجود دارد در هند ادار گاو را در چشم خود بعضی افراد برای شفا ویا درمان میریزند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
1
ای آقایون مسول کمی خجالت بکشید وغیرت داشته باشید حقوقهای بجه های ادارات دامپزشکی از تمام ادارات کشور کمتر است
مجید
|
India
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
2
ایشان با ۳۸ شغل رسمی و غیر رسمی ام مشاغل اند . وضعیت پذیرش بحرانی دامپزشکی و شهریه های نجومی که این آقا رئیس دانشگاهش است را همین استاد ایجاد کرده .
احسان مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
با سلام
خدمت دوست فرهيخته عرض مي كنم كه شايد منظور كتاب قطر السبيل في سياسه الخيل است كه تاليف قنبر غلام حضرت علي بوده است، گويند كه اين كتاب قديمي كتاب تمدن اسلامي در باره پرورش نگهداري و درمان بيماري هاي اسب است، و تاريخ تاليف آن به قرن اول هجري قمري مي رسد ، نسخه هاي خطي متعددي از اين كتاب در كتابخانه ايران و جهان وجود دارد متاسفانه اين كتاب تا كنون تصحيح و چاپ و ترجمه نشده است، براي دست يابي به اين كتاب مي توانيد به سايت كتاب پديا در آدرس زير مراجعه فرمائيد:
https://ketabpedia.com/%D8%AA%D8%AD%D9%85%D9%8A%D9%84/%D9%85%D8%AE%D8%B7%D9%88%D8%B7%D8%A9-%D9%82%D8%B7%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%81%D9%89-%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D8%B3%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D9%8A%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%B3%D9%88/
نظر شما
ادامه