کد خبر: ۶۲۳۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

باغ وحش ارومیه فاقد استانداردهای لازم برای نگهداری از حیوانات بوده و ظرفیت باغ وحش ارومیه به جهت برخورداری از فضای مناسب و گونه‌های متنوع و بعضا نادر حیوانات می‌تواند با سرمایه‌گذاری، در جذب گردشگر واقع شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، باغ‌وحش ارومیه با وجود ظرفیت بالای گردشگری متاسفانه از وضعیت جاده‌ای و امکانات مطلوبی برخوردار نبوده و برخلاف باغ‌وحش‌های دیگر شهرها که با استقبال عموم شهروندانش برخوردار هستند باغ‌وحش ارومیه در سایه بی‌تدبیری مسئولان نادیده گرفته شده است.

با وجود پیگیری‌ها از سوی کارکنان این باغ‌وحش گویا مسئولان خیال رسیدگی و ساماندهی آن را ندارند در حالی که ساماندهی این مجتمع گردشگری نقش مهمی در اشتغال‌زایی و به دنبال آن درآمدزایی برای جوانان استان را به همراه دارد.

 با وجود کم‌ و کاستی‌ها از سوی مسئولان ذیربط هیچ رغبتی از سوی گردشگران برای بازدید از این باغ‌وحش وجود ندارد از سوی دیگر به دنبال شیوع کرونا اوضاع باغ وحش ارومیه با وضعیت اسفناکی نه تنها برای حیوانات این محل مواجه شده، بلکه به لحاظ اقتصادی نیز  آسیب‌هایی را برای کارکنان آن در پی داشته است که با حمایت‌های مسئولان‌ می‌توانست گره‌گشای مشکلات پیش آمده برای این مرکز تفریحی استان باشد.

نگاه استاندار به این باغ‌وحش مثبت و ویژه بود

مدیر باغ‌وحش ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت باغ‌وحش اظهار داشت: تعداد بازدیدکنندگان پیش از شیوع کرونا نسبتا مطلوب بود و درآمد حاصل از آن خرج خوراک حیوانات موجود در این مکان می‌شد اما متاسفانه با شیوع کرونا درآمد در این مجموعه به صفر رسیده است و برای خوراک حیوانات از جیب خود خرج می‌کنیم.

«یونس علی اکبرزاده» به بازدید اخیر استاندار آذربایجان‌غربی از باغ‌وحش ارومیه اشاره کرد و افزود: نگاه استاندار به این باغ‌وحش مثبت و ویژه بوده که امیدواریم با حمایت‌های لازم، مسیر توسعه را پیش گرفته و زمینه را برای حضور گردشگران فراهم کنیم.

وی با اشاره به تسهیلات پنج میلیارد تومانی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت و توسعه باغ‌وحش ورود سرمایه‌گذار ضروری است چرا که با استفاده از این ظرفیت می‌توان در جذب گردشگر و اشتغال‌زایی موثر واقع شد.

اکبرزاده بیان کرد: امیدوارم مسئولان به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده و باعث توسعه و رونق این مجموعه گردشگری شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 قفس‌ توسط اداره کل محیط‌زیست استان استانداردسازی شده است، گفت:  فضای سبز باغ‌وحش همانند سایر باغ وحش‌های دنیا از استاندارد لازم برخوردار نیست و نیازمند اصلاح است و نگاه ویژه شهردار ارومیه را می‌طلبد.

اکبرزاده همچنین به فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه که یک قلاده شیر در حال تغذیه از یک قوچ مرده در این باغ وحش است، عنوان کرد: هیچ شخصی به غیر از کارشناس مربوطه نمی‌تواند در خصوص تغذیه و سالم یا ناسالم بودن یک حیوان اظهار نظر کند بنابراین فردی که تخصص کار در این زمینه ندارد نباید شانتاژ کند.

مدیر باغ‌وحش ارومیه با اشاره به اینکه غذای حیوانات وحشی در باغ وحش گوشت است، گفت: آنچه در فیلم منتشر شده مشاهده شده، تنها غذای مورد نیاز شیر بوده که پس از ذبح به صورت کامل در  قفس شیر گذاشته شده است و شیر به غیر از گوشت چیز دیگری نمی‌خورد.

 وضعیت باغ وحش ارومیه مناسب نیست

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه وضعیت باغ وحش ارومیه فاقد استانداردهای لازم برای نگهداری از حیوانات گفت: ظرفیت باغ وحش ارومیه به جهت برخورداری از فضای مناسب و گونه‌های متنوع و بعضا نادر حیوانات می‌تواند با سرمایه‌گذاری، در جذب گردشگر و اشتغال‌زایی موثر واقع شود.

«محمدمهدی شهریاری» گفت: اگر چه مدیریت باغ وحش علاقمند به فعالیت در این حوزه است اما تداوم این امر نیازمند بهبود شرایط نگهداری حیوانات است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه باغ وحش منوط به مشارکت افراد حقیقی و یا حقوقی است افزود: با بهبود وضعیت این مجموعه، باغ وحش ارومیه می‌تواند در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
1
1
باغ وحش ارومیه وضعیت مطلوبی ندازد.
ضمنا باغ وحش حق ذبح غیر مجاز دام را ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
1
باغ وحشها باید جمع آوری شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
در واقع باید بگی زاد ولد در باغ وحش باید ممنوع بشه وگرنه حیوونها باید جایی برن
نظر شما
ادامه