کد خبر: ۶۲۲۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور گفت: تمام تخم‌مرغ‌هایی که به صورت فله‌ای به بازار عرضه می‌شوند، کاملاً بهداشتی هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، «هدایت الله اصغری» اظهار کرد: در راستای رعایت مسائل بهداشتی، تمامی مرغداران از سازمان دامپزشکی، پروانه بهداشتی و برای تولید نیز، از وزارت جهاد کشاورزی، پروانه بهره‌برداری دریافت می‌کنند و مجازند بر مبنای دو پروانه خود، به شکل فله و یا بسته بندی محصول خود را عرضه کنند.

اصغری گفت: اگر مرغدار را مجاب کنیم که محصول تولیدی خود را جهت بسته بندی در اختیار واحد دیگری قرار دهد و حق عرضه تخم مرغ فله‌ای را از او بگیریم، واسطه جدیدی برای توزیع تخم مرغ تراشیده‌ایم که اقدام درستی نیست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور افزود: این روزها که مردم از نظر اقتصادی در شرایط دشواری قرار دارند و تخم مرغ محصول جایگزین بسیاری از مواد پروتئینی در سفره مردم محسوب می‌شود، باید از اقداماتی که موجب بالا رفتن قیمت این محصول می‌شوند جلوگیری کرد.

اصغری گفت: اینکه گفته می‌شود تخم مرغ‌ها به لحاظ کیفی با هم متفاوتند و باید کلاس بندی شوند، کاملاً غلط است.

وی ادامه داد: تخم مرغ بر اساس سن مرغ ممکن است ریز یا درشت باشد که این تنها تفاوت تخم‌مرغ‌ها با یکدیگر است.

اصغری افزود: خوشبختانه امروز مرغداران ما به سطحی از علم و دانش رسیده‌اند که در مرغداری‌ها تخم مرغ‌های شکسته یا کثیف را در قالب محصول صنعتی به فروش می‌رسانند و به این ترتیب اگرچه تخم مرغ‌هایی که از درب مرغداری خارج می‌شوند ممکن است تفاوت وزنی داشته باشند، اما از لحاظ کیفیت هیچ تفاوتی ندارند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Mohamad
|
Germany
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
9
سلام
تعجب کردم از علامت تعجب در انتهای تیتر خبر!
وقتی ریاست محترم سازمان دامپزشکی، در کمتر از ۱ هفته‌ی قبل صراحتا در کلیپی که در حکیم‌مهر منتشر شد، فرمودند که تخم‌مرغ‌های فله‌ای هیچ مشکلی ندارند و در مرغداری‌های دارای پروانه بهداشتی تولید میشن، آقای اصغری هم می‌فرمایند:
تخم‌مرغ‌ها بهداشتی هستند و مرغدار حق داره به صورت فله‌ای و یا بسته‌بندی اون‌ها رو به فروش می‌‌رسونه!
و این وسط فقط بدبخت کسانی که با اعتماد به دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی و جهاد، اقدام به سرمایه‌گذاری در بحث‌ سلامت و تندرستی و بسته‌بندی تخم‌مرغ کردند...
K1
|
Canada
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
7
0
تمام اهل فن مستحضر هستن که تخم مرغ یه فرآورده خام دامی بی خطر و بدون قابلیت دستکاری است. تقلبات تخم مرغ در مقابل سایر فرآورده های خام دامی صفر هست. این همه اصرار برای بسته بندی فقط زیر سر مسئولین سازمان هست و بنده شخصا از طریق دفتر ریاست قوه قضاییه پیگیر ............ این ماجرا هستم. ..................
نظر شما
ادامه