کد خبر: ۶۲۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر «کمپ نگهداری از سگ‌های بی پناه اردکان» که واژه «سگ های ولگرد» را برای این حیوانات بی پناه مناسب نمی‌داند، استقبال مردم اردکان از راه‌اندازی این مکان را قابل توجه عنوان می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، شهرداری اردکان اوایل پارسال به دنبال افزایش یک باره آمار سگ‌ها در اطراف شهر و برخی معابر این شهر کویری و اعتراضات مردمی، از طرح گروهی از شهروندان اردکانی در رابطه با راه‌اندازی یک کمپ برای ساماندهی این حیوانات استقبال کرد و با راه اندازی اولین کمپ سگ‌های ولگرد استان یزد در این شهرستان، گام موثری برای کنترل این نابسامانی و همچنین جلوگیری از کشته شدن این حیوانات بی‌پناه برداشت.

«علی صمیمی» مدیر کمپ سگ‌های بی‌پناه اردکان به فعالیت بیش از ۱.۵ ساله‌ی خود در این حوزه، می‌گوید: خبر کشته شدن سگ‌ها به دلیل ایجاد مزاحمت و تردد در محلات شهر بسیار ناراحت‌کننده بود لذا به دنبال افزایش آمار این حیوانات و به منظور جلوگیری از هلاکت این حیوانات، پیشنهاد ایجاد کمپی برای نگهداری از این حیوانات را به شهرداری ارائه و با حمایت شهردار وقت و شورای اسلامی شهر در این باره اقدام کرد.

وی با اشاره به الگوبرداری شهرهای مختلف از جمله یزد از این اقدام، تصریح می‌کند: خوشحالیم که اولین پناهگاه را با مجوز شهرداری در استان یزد برای این حیوانات ایجاد کرده و  در مسیر کنترل و نجات‌ این حیوانات که آزارشان بیشتر به خاطر بی‌توجهی ما انسانهاست، گامی موثر برداشتیم.

صمیمی با تقدیر از حمایت های شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان و توجه فرماندار این شهرستان، ابراز می‌کند: شاید در شبانه‌روز، بیش از چهار مرتبه برای رسیدگی به امورات کمپ فاصله آن تا شهر را طی کنم اما عشق نجات این مخلوقات خداوند، کار را اصلا برایم سخت نکرده است.

مدیر کمپ سگ‌های بی پناه اردکان در ادامه خاطرنشان ‌می‌کند: پس از انتقال سگ‌های ولگرد به پناهگاه، اقداماتی از جمله تفکیک نژادهای مفید از غیر مفید، واکسیناسیون و انگل زدایی، جراحی و عقیم‌سازی سگ‌ها با رعایت کلیه اصول بهداشتی انجام و در صورت نژاددار بودن به متقاضیانی که برای نگهداری از مزرعه یا باغ‌ خود به آن‌ها نیازمندند، تحویل داده می‌شوند.

صمیمی با اشاره به ساماندهی مشکل سگ‌های ولگرد در این شهرستان طی این مدت، می‌گوید: باید متوجه بود که این حیوانات نیز برای چرخه حیات و اکوسیستم ضروری هستند.

«مهدی محمودزاده» معاون خدمات شهری شهردار اردکان نیز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این که کمپ مذکور در ابتدای راه‌اندازی در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسیده بود، عنوان می‌کند: طرح توسعه این کمپ با افزایش ۱۶۰۰ مترمربع در دست انجام قرار گرفته است.

وی خاطرنشان می‌کند: ظرفیت نگهداری کمپ حمایت از سگ‌های بی‌پناه در اردکان هم‌اکنون ۸۰ قلاده سگ است که در طرح توسعه این کمپ ظرفیت آن به نگهداری ۲۵۰ قلاده سگ خواهد رسید.

محمودزاده اظهار می‌کند: این سگ‌ها در سطح شهرستان، شناسایی و تحت مراقبت پزشک قرار می‌گیرند، سگ‌های بیمار مداوا و درصدی از آن‌ها عقیم و به طبیعت باز می‌گردند.

سرپرست شهرداری اردکان در پایان نیز بیان می‌کند: شهروندان اردکانی می‌توانند در صورت مشاهده مزاحمت سگ‌ها برای افراد در شهر، مراتب را با شماره ۰۹۱۳۵۱۷۹۱۲۴ در میان گذارند  تا در اولین فرصت نسبت به زنده گیری و انتقال به کمپ اقدام شود.









 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
1
0
سلام لطفا ادرس کمپ را هم اعلام کنید بندهچند روز هست دنبال ادرس میگردم . نه شماره دارید نه ادرس
نظر شما
ادامه