کد خبر: ۶۲۱۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سید بهمن نقیبی» افزود: در ۴۸ ساعت گذشته هیچ‌گونه تلفات طیور و پرندگان حیات‌وحش را در خراسان جنوبی نداشتیم ...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از شناسایی ۱۸ کانون رخداد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سید بهمن نقیبی» با اشاره به انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی، گفت: ۹ واحد تخم گذار تجاری، یک واحد مادر گوشتی و ۵ واحد واحد پرورش گوشت مرغ درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند.

او افزود: یک واحد پرورش بوقلمون، یک واحد پرورش شترمرغ و یک قطعه پرنده حیات وحش که در خانه نگه داری شده بود نیز به این ویروس آلوده شده اند.

نقیبی بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته هیچ گونه تلفات طیور و پرندگان حیات وحش را در خراسان جنوبی نداشتیم.

آنفلوانزای منتشر شده در واحد‌های صنعتی خراسان جنوبی نمونه H5N8 است که در سال‌های گذشته نیز به دفعات در سایر واحد‌های صنعتی مرغداری سطح کشور گزارش شده است.

او اظهار کرد: ویروس‌هایی که جز خانواده H محسوب می‌شوند به صورت بالقوه قابلیت انتقال به انسان را دارند، اما خوشبختانه طی سالیان اخیر موردی از انتقال بیماری فوق حاد پرندگان در انسان گزارش نشده است.

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
2
3
جناب دکتر لطفا موضوع انتقال ذرت های آلوده از مرغداری معدومی رو به کارخانه خوراک ............ رو بررسی بفرمایید
خدا کنه شایعه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
کاش فقط ذرت بود! مرغ زنده که واحد۳۳۰هزاری ،منتقل کرده زاهدان، نمونه هاشو بااتوبوس فرستاده مشهد، دان رو فروخته به مرغدارای سطح شهر هم بی واسطه هم با واسطه، آلودگی پخش شده در استان
مرغ تخم طلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
1
1
تخم مرغ که طلا شد!الان نوبت مرغ هست که طلا بشه!مرغدار از ترس آنفلانزا جوجه ریزی نخواهد داشت،پس جناب روحانی از الان به وزیر کشاورزی بگو مواظب کاهش تولید مرغ باشه.استیضاح کردن وزراء پشت سر هم برای مردم،مرغ نمی شه!عجب مدیریتی تو کشور وجود داره!!البته این مرغ های تو عکس هم چندان به مرغ های آنفلانزایی شبیه نیستن،ولی از اسمش پیداست اون قدر فوق حاد بوده که علائم تیپیک رو نشون نمی ده،البته در بعضی ها نشون خواهد داد.اینم داستان مدیریت تو این کشور!!والا خدا ما رو نگه داشته!!
نظر شما
ادامه