کد خبر: ۶۲۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

استاندار خراسان جنوبی گفت: واحد پی سی آر (PCR) تا پایان هفته آینده در اداره کل دامپزشکی مستقر می‌شود تا از این پس همه آزمایش‌ها با موضوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان انجام شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حمید ملانوری» روز جمعه در نشست بررسی آخرین وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای آسیب دیده استان خراسان جنوبی، به لزوم قرنطینه واحدهای آلوده اشاره کرد و گفت: اداره کل دامپزشکی باید این واحدها را قرنطینه کند.

وی افزود: صنعت طیور یکی از موفق‌ترین صنایع استان است که از زنجیره کامل تولید نیز برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط کارآفرینان حوزه صنعت طیور استان گفت: تولید ۵۸ هزار تن مرغ، نشان دهنده موفقیت صنعت پرورش طیور در استان است و این ظرفیت کم‌نظیر را باید به همه استعدادهای مثال‌زدنی خطه زرخیز خراسان جنوبی اضافه کرد.

وی گفت: باید از همه تولیدکنندگان این حوزه که علیرغم همه مسائل بوجود آمده، همواره در تامین پایدار مرغ  و تخم مرغ استان تلاش کرده‌اند، تقدیر کرد.

ملانوری به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از واحدهای مرغداری استان اشاره و تاکید کرد: حتما باید مسائل پیشگیرانه و واکسیناسیون در ۶۳۴ واحد تولیدی مرغ گوشتی و ۴۶ واحد مرغ تخمگذار استان با حساسیت ویژه صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و آموزش به‌روز در این خصوص به واحدهای تولیدی گفت: تمهیدات لازم درخصوص اطلاع‌رسانی به‌موقع به تولیدکنندگان باید از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی از موفقیت استان در مدیریت کرونا گفت و افزود: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد استانی درخصوص استفاده از ماسک، تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی، منع تردد شبانه، آرامستان‌ها و سایر موارد با عنایت خداوند به وضعیت مطلوبی رسیده‌ایم لذا با برنامه‌ریزی صحیح، در زمینه مهار بیماری آنفلوآنزا هم به موفقیت می‌رسیم.

وی به لزوم اجباری شدن بیمه واحدهای تولیدی در این صنعت اشاره کرد و گفت: واحدها باید قبل از جوجه‌ریزی اقدام به بیمه کنند.

ملانوری افزود: مکاتبات لازم با مقام عالی وزارتخانه‌های کشور و جهاد کشاورزی و رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این خصوص انجام می‌شود.

وی بر حمایت از تولیدکنندگان استان تاکید و تصریح کرد: استمهال وام‌ها، پرداخت بیمه بیکاری و سایر موضوعات باید براساس مشکل بوجود آمده صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران استان باید در همه بزنگاه‌های مختلف در کنار مردم و تولیدکنندگان باشند و آنها را در حد توان یاری کنند.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در واحدهای تولیدی مرغ، متذکر شد: اداره کل دامپزشکی با  توجه به اهمیت صنعت مرغ در اشتغالزایی استان در مواردی که حتی احتمال شیوع بیماری بسیار اندک است هم نسبت به اجباری کردن واکسیناسیون با دستور حاکمیتی ورود پیدا کند.

ملانوری گفت: ستاد تنظیم بازار باید تمهیدات لازم درخصوص تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ استان را تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ انجام دهد.

وی از ادارات کل جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان به عنوان دستگاه متولی خواست با اطلاع‌رسانی مداوم به مردم این اطمینان را به آنها بدهند در جاهایی که نهادهای مسئول بر بی‌خطر بودن استفاده از محصولات تولیدی صحه می‌گذارند، هیچ خطری سلامت آنها را تهدید نمی‌کند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
1
0
اخرشم بودجه این ازمایشگاه رو حتی در این شرایط نتونستید بگیرید
..........
نظر شما
ادامه