کد خبر: ۶۲۰۸
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
در چندین استان کشور حتی یک نفر بیکار در بخش دامپزشکی وجود ندارد / بیش از شش هزار دامپزشک در کشور در آینده صاحب شغل می‌شوند و حتی معضل بیکاری در این حرفه از بین می‌رود / سازمان نظام دامپزشکی ایران وظیفه اشتغالزایی در کشور ندارد اما موفق به برداشتن گام‌هایی موثر در ایجاد اشتغالزایی پایدار و امنیت شغلی شده است...

حکیم مهر - سازمان نظام دامپزشکی کشور به عنوان یک سازمان خصوصی با حمایت‌های دولت و مجلس در صدد ایجاد بیش از پنج هزار فرصت شغلی و امنیت شغلی در کشور است.

دکتر سید محمد آقامیری ـ رییس سازمان نظام دامپزشکی ـ در ششمین جشنواره‌ امتنان از کارآفرینان برتر گفت: سازمان نظام دامپزشکی ایران در سال 1376 به موجب قانون مصوب مجلس تاسیس گردید که شورای مرکزی آن متشکل از 17 نفر است.

وی که به عنوان یکی از کارآفرینان برتر معرفی شده است ادامه داد: این سازمان در طی مدت تاسیس خود بیش از 26 هزار نفر عضو دارد که اعضای آن متشکل از دامپزشکان متخصص هستند.

وی با بیان این‌که در صنف دامپزشکی کشور با توجه به این‌که بیش از 14 دانشکده‌ دامپزشکی و 10 هزار فارغ‌التحصیل در این رشته نسبت به حل بیکاری در کشور برای این افراد اقدام شده است، تصریح کرد: سازمان نظام دامپزشکی ایران وظیفه اشتغالزایی در کشور ندارد، اما موفق به برداشتن گام‌هایی موثر در ایجاد اشتغالزایی پایدار و امنیت شغلی شده است.

وی افزود: حمایت‌های دولت و مجلس از این سازمان باعث تغییر در تعرفه‌های دامپزشکی بخش خصوصی شده است.

وی از دیگر اقدامات سازمان نظام دامپزشکی کشور را تصویب آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی کشور دانست و گفت: براساس این آیین‌نامه بیش از پنج هزار فرصت شغلی و امنیت شغلی ایجاد شده است.

آقامیری ادامه داد: به جهت مشکل بیکاری در دامپزشکی سازمان نظام دامپزشکی که یک سازمان کاملا مستقل و خصوصی برخوردار از حمایت‌های دولتی است، مطالعاتی را برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار انجام داده است و ضمن پیشنهاد یک الگو از جانب این سازمان بیش از شش هزار دامپزشک در کشور در آینده صاحب شغل می‌شوند و حتی معضل بیکاری در این حرفه از بین می‌رود.

وی با بیان این‌که در چندین استان کشور حتی یک نفر بیکار در بخش دامپزشکی وجود ندارد، تصریح کرد: در راستای آیین‌نامه‌ اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی بیش از 500 نفر هم‌اکنون مشغول به کارند و این سازمان با همکاری صندوق مهر امام رضا (ع) تاکنون بیش از 350 شغل پایدار ایجاد کرده است که این رقم در حال رشد است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی ایران با تاکید بر این‌که با حمایت وزارت کار طرح اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی به وجود آمده است، گفت: در راستای این طرح تاکنون هزار نفر به مراکز مختلف دامپزشکی به عنوان کارورز معرفی شده‌اند.

آقامیری بیان کرد: با اجرای قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، ماده 16 آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشت دامپزشکی و قانون نظام جامع دامپروری کشور بالغ بر 300 نفر برای صدور پروانه و مجوز‌های دامپروری لازم است و این یکی از اهداف و سیاست‌های دولت در برای افزایش تولید است که تابعی از بازار و بازار نیز که تابعی از عرضه و تقاضاست.

 

خبر مرتبط :

 

 

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
0
از انتخاب نوع عکس دکتر آقامیری هر کسی می فهمد که خبر یکطرفه است
دکترمحمدر.
|
-
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
0
جناب آقای دکتر آقامیری بزرگوار
سلام و عرض ادب
اینجانب یکی از فارغ التحصیلان 6 سال پیش از یک دانشگاه دولتی بدون هیچ گونه سهمیه و امتیازی هستم. شما با چه مدرک و سندی این ادعا را اعلام می کنید؟دامپزشکی که حقوق ماهیانه اش 250000تومان بدون بیمه بدون هیچگونه پشتوانه مالی است اون رو بیکار نمی دونید؟ دامپزشکی که به کار خرید و فروش مواد خوراکی مشغوله بیکار نیست؟! دامپزشکی که ناظر مرکز بسته بندی ماهیه با حقوق ماهیانه 170000تومان بیکار نیست( اسم شخص و محل فعالیت وی در صورت لزوم ذکر می شود)
دامپزشکی که با اطلاعات علمی کافی در آزمون استخدامی شرکت می کنه بعد موقع اعلام نتایج نهایی سناریو عوض میشه بیکار نیست؟
اصلا داشتن پروانه اشتغال به امور درمانی و داروخانه و ... تو شهرهای محروم و کوچیک که فقط کار دامپزشک در زمینه معاینه و درمان نشخوارکنندگان کوچیک و بزرگ هست (نه مثل تهران که دامپزشکان درزمینه طیور و pet فعالیت می کنند) چه مزیتی دارد؟آیا صرف داشتن پروانه فعالیت به منزله باکار بودن دامپزشک هست؟
نه. جناب آقای رییس سازمان نظام اینها همه بیکارند.
ما همه بیکاریم. شما را قسم به حرمت امام حسین و حضرت ابالفضل علیهماالسلام داغ بر دلمان نگذارید که دلمان خون است!!!!!!!!!!!!
دکترمحمد ر.
|
-
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
0
تبریک !!!!!!! به جناب آقای دکتر، بابت انتخاب شدن ایشان به کارآفرین !!!!!!!!!!!! برتر سال.
علی-س
|
-
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
0
انتخاب جناب آقای سید محمدآقامیری را به عنوان کارآفرین برتر به تمام دامپزشکان بیکار ..................
1- از آقای رئیس نظام دامپزشکی ایران بپرسید که وظیفه اشتعالزایی فارغ التحصیلان دامپزشکی در ایران برعهده کیست تا دامپزشکان بیکار با آگاهی از این موضوع مشکل بیکاری خود را مرتفع سازند.
2- از آقای رئیس نظام دامپزشکی ایران بپرسید تعداد فارغ التحصیلان بومی در استانهایی که به گفته ایشان بیکاری دامپزشکان وجود ندارد، چند نفر است.
3- از آقای رئیس نظام دامپزشکی ایران بپرسید امکاناتی را که به این 26 هزار عضو خود ارائه میدهند به صورت خلاصه با ذکر یک مثال توضیح دهند. آیا جز این است که فقط و فقط پول ..... حق عضویت میگیرند (می توانید با استفاده از یک نظرسنجی بررسی نمایید)
از آقای رئیس نظام دامپزشکی ایران از بابت اینکه وقت گرانبهای خود را صرف کارآفرینی برای دامپزشکان بیکار مینمایند، جهت پاسخ به این سوالات صرف میکنند تشکر نمایید.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
0
جناب دکتر آفامیری
با سلام و احترام
این موضوع که در سال های اخیر سازمان نظام گامهایی را در جهت کاهش بیکاری برداشته قابل تقدیر است، اما خیل فارغ التحصیلان این رشته بسیار ببیشتر از تلاش شما و همکارانتان در راه اشتغال زایی است. هفته ای نیست که یک دامپزشک با بنده تماس نگیرد و طلب کار نکند. البته موضوع اشتغال، هم پیچیده و هم چند عاملی است، اما از جناب عالی به عنوان رئیس نظام انتظار می رود در مجامع عمومی آمارهای دقیقتری ارایه فرمایید.
امیدوارم تلاشهای همه مسولین در جهت اشتغال دامپزشکان جوان نتیجه دهد، هرچند شخصا معتقدم از تمام ظرفیت های این رشته برای اشتغال زایی دامپزشکان استفاده نمی شود، به عنوان مثال صنایع لبنی تقریبا خالی از دامپزشکان است.
به امید اعتلای صنف دامپزشکی

ع
|
-
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
0
.....................
دکترمحمدر.
|
-
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
0
جناب آقای دکتر دباغ ،سلام و عرض احترام
وقتی در یک جامعه طرح جایگزینی دانش آموختگان دیگر بجای دامپزشکان تو صنایع شیر و لبنیات مطرح می شود دیگر چه انتظاری از مسئولان رده بالای سازمان نظام داریم؟ اصلا چرا کسی باید به فکرش خطور می کرد که فارغ التحصیلان سایر رشته ها را جایگزین دامپزشکان که حافظ سلامت جامعه هستند بداند.
افسوس که دامپزشکی اینقدر حق و ارزشش پایمال میشود
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
0
افرینننننننننننننننننن بر خالق کارررررررررررررررررررررررر
ح.م
|
-
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
0
با سلام،
البته دكتر راست ميگه اين دو خبري كه همين الان روي سايت سازمان نظام هست رو ببينيد.

با اجرای آئین نامه نظارت بهداشتی 5 هزار فرصت شغلی پایدار در کشور ایجاد می‌شود

تا دو سال آینده بیش از 3 هزار فرصت شغلی برای دامپزشکان ایجاد می‌شود

8 هزار شعل!!!!!!!!!!!!!!!!!
دامپزشک بخش خصوصی
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
0
بطور کلی مشکل اشتغال در کشور ما در حال تبدیل شدن به یک مشکل لاینحل میباشد. نرخ رشد اقتصادی نزدیک صفر درصد خود گویای صحت این گفتار است. در حالی که یکی از نمایندگان مجلس از تعطیلی پنجاه درصدی واحدهای تولیدی دامداری سخن میگوید دیری نیست همین پایه های سست و لرزان اشتغال کنونی نیز نابود شود. چنین اظهار نظراتی بیشتر در جهت تایید آمار مدیران دولتی در خصوص اشتغال بوده که مدتی پیش اعتراض مجلسیان را هم برانگیخت. همچنین چند سالی است مشکل بیکاری گریبان دامپزشکان متخصص را هم گرفته است و ضمنا بخشی از شیوع گسترده بیماری در کشور نیز ناشی از عدم بکارگیری و ناکافی بودن نظارت دامپزشکان در این عرصه میباشد. امید است دامپزشکی کماکان محور توسعه پایدار و سلامت جامعه باشه تا محور توسعه سیاسی
نيلوفر
|
-
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
0
باسلام
ايشان ...............،باگذشت زمان ........ خواهد شد
دامپزشک ابدیده
|
-
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
0
..........................مگر ندید هفته پیش توی مجلس هم نمایندگان به این امار ...... اشتغال زایی اذعان داشتند مگر میشود شغل ایجاد شده باشد ولی امار بیمه شدگان سیل نزولی داشته باشد ..........باید میزان حقوق هم ذکر شود دامپزشکی که تو اصفهان...... تو شرکت دارویی کار میکنه که رییسش هم دکتر است و حقش درست داده نمیشود حتی حقوق 150000تومانی داده میشود انصاف است خوب است اخرتی هم هست و ان دنیا پاسخ خواهند داد؟؟؟؟؟؟؟؟ ...........................بیخود نیست اکثر فارغ التحصیلان مهندسی دانشگاههای خوب از کشور خارج و با حقوق کافی در کشورهای اروپایی کانادایی با حقوق بالابه کار گماشته میشوند.....
دكترو
|
-
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
0
................فكر مي كند دامپزشكان همگي شاغلند. ؟؟؟ البته دامپزشكان اكثرا سر كار هستند چون ..............است و راستي دكتر آقاميري تا حالا يك روز كار دامپزشكي كرده اي؟ معاونت چطور؟ از قديم گفتند ..... ..............................؟؟؟؟
حسن
|
-
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
0
0
همکار گرامی

جناب آقای دکتر آقامیری

با سلام

شاید در هیچ جای دیگری فرصت پیش نیایید بتوانم برایتان نامه ای بنویسم ولی حال که فرصت مناسبی است امیدوارم وقتی پیدا شود و این مطالب رو بخونید.
بهتون تبریک میگم که کارآفرین نمونه و برتر و...اینها شدید ولی باور بفرمایید با گرفتن این القاب و افتخارات دردی از درد جامعه مظلوم دامپزشکی برنداشته اید و حتی با این کار خیانتی هم به جامعه دامپزشکی شده است چرا که آقایان دولتی و مجلسی و... با آمار ارائه داده شده شما صنف دامپزشکی را صنف گل و بلبل میدونن و این احساس هست که همه دامپزشکان کشور تامین هستند.
امیدوارم بتونید زیر ساختها رو درست کنید دادن آمار غیر تحلیلی کار سختی نیست.
آشنا
|
-
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
0
0
به نظر میرسد چنین نظرسنجی هایی با توجه به ............ در سازمان نظام وجود دارد انجام نشود بهتر است
قطعا ..............و نظر سنجی ها را به .........و آن وقت انجام چنین نظر سنجی هایی ........................... خواهد گردید
کاش امکان درج نظر در صفحه نتایج نظرسنجی را میسر کنید و این نظر بنده را در آن صفحه درج نمایید تا آقایان که احتمالا لحظه به لحظه نتایج را دنبال می کنند تا از ............. مطلع شوند این نوشته را بخوانند و بدانند که .......................
بهتر است وقتشان را صرف کار بیشتر کنند تا ....... پیشرفتی حاصل شود
M
|
-
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
0
0
..................
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
0
به ..... گفتند ......؟ گفت .....
omid
|
-
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
0
جالب است بدانيد
اولا مسئولين فني پهداشتي، پيش از تصويب آئين نامه، مشغول به كار شده بودند و اين آئين نامه صرفا به آن جنبه قانوني داد.
ثانيا آن 350 نفر مورد اشاره همان مسئولين فني بهداشتي بودند كه فقط قرارداد آن ها در نظام سبز سلامت منعقد شده و در واقع حقوق ...... مسئولين نظام دامپزشكي ( و نه كارشناسان آن ) را تامين مي كند.
لطفا مراتب ...... را براي تجديد نطر در كسب اين عنوان (كارآفرين برتر) را به مرجه صادر كننده اعلام فرماييد
م.
|
-
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
0
0
من تا بحال كار آفريني كه ......... نديدم . اگه راست ميگي فكري به حال تعرفه هاي بخش خصوصي دامپزشكي بكنيد كه از سال 87 كه اون هم مصوبه سال 84 هئيت دولت است تاكنون تغييري نكرده . هنر به حرف زدن نيست به كار كردن است
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
0
0
................... !!! معنی کارآفرینی رو شما اصلا میدونین چیه؟
دامپزشک 8 سال بیکار
|
-
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
0
دامپزشکان عزیز کافی هست به نظرات نگا هکنند تا درک کنند عمق فاجعه رو . ......... ...... . . . .بفرمائید اصلا ایشون از سال 89 تا حالا بیشتر از روزی یک ساعت و 30 دقیقه ........حاضر بودند . . . خودشون که .....و چندتا شغل دارند فکر می کنند که بقیه هم مثل ایشون تشریف دارند.
ضمنا ...که این خبر رو نوشتید قبلا آزاد تر کار می کردید و زیاد تملق نمی گفتید چی شده که به تملق گویی دوستان !!!! رو آوردید؟
دانشجوی دانشگاه شیراز
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
0
0
با این حرفا بهتره ما دانشجو ها بریم دنبال .... ، انصراف دادن هم فکر خوبیه
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
0
......... آفرین صد آفرین که چند تا شغل داری میلیونی حقوق میگیری و فقط وقتی کسی باهات کار داره باید از ..... وقت بگیره و ............. بی خیال ما بیچاره ها که باید حتما حق عضویت هم ......... بدیم
نظر شما
ادامه