کد خبر: ۶۲۰۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
جلسه رئیس سازمان دامپزشكي كشور با رایزن منطقه‌ای امور کشاورزی وزارت کشاورزی فرانسه:
در این جلسه «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» درخواست کردند دوره‌های‌ آموزشی برای تقویت توانمندی‌های کارشناسان شاغل در آزمایشگاه‌های کشور با کمک وزارت کشاورزی فرانسه انجام شود ...

حکیم مهر: جلسه رئیس سازمان دامپزشكي كشور با رایزن منطقه ای امور کشاورزی وزارت کشاورزی کشور فرانسه «خانم دکتر والری ویون» و «آقای الن گوریتن» رییس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان های تخصصی و امور بین‌الملل، از آنجا که ایران یکی از صادرکنندگان آبزیان دریایی و پرورشی به کشورهای عضو اتحادیه اروپاست، به همین منظور تایید محصولات آبزیان پرورشی صادراتی به اروپا هر ساله نمونه‌های آبزیان مانند میگو و خاویار به منظور پایش باقیمانده‌های دارویی بر اساس برنامه پایش ملی (NRP) مطابق با دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا به آزمایشگاهی در فرانسه که مورد تایید اتحادیه اروپا است ارسال می‌گردد که این اقدام هزینه‌های بسیار بالایی را به همراه دارد.

بنابراین گزارش، لذا سال‌های اخیر کمیسیون اتحادیه اروپا به منظور کمک به ایران با هماهنگی وزارت کشاورزی فرانسه جهت کمک به اعتبار بخشی مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی اقدام کرده است که سفر خانم دکتر ویون به ایران به منظور انجام هماهنگی‌های حضور کارشناس اعتباربخشی فرانسه در اسفند ماه سال جاری به جهت بررسی و بازرسی آزمایشگاه مرکز ملی تشخیص انجام شد.

در این جلسه دکتر ماکنعلی ضمن تشریح نیازمندی‌های سازمان دامپزشکی جهت راستی‌آزمایی آزمایشگاه باقیمانده‌های دارویی از وی درخواست کردند که دوره‌های‌  آموزشی برای تقویت توانمندی‌های کارشناسان شاغل در آزمایشگاه‌های کشور با کمک وزارت کشاورزی فرانسه انجام شود.

در این جلسه، معاونت تشخیص و درمان، معاونت توسعه و منابع، مدیر کل مرکز ملی تشخیص، مدیر کل دفتر سازمان‌های تخصصی و امور بين‌الملل و معاون دفتر سازمانهای تخصصي و امور بين الملل سازمان نیز حضور داشتند.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
بخش بین الملل سازمان دامپزشکی باید قراد دادهای همکاری زیادی را صورت دهد مخصوصا با استرالیا و نیوزیلند. آزمایشگاه های ایران باید برای این دو کشور دارای اعتبار شوند
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
4
نکته قابل تامل؛
برای نمونه برداری طرح پایش NPR ادارات دامپزشکی سه نوبت به واحدهای آبزی پروری مراجعه کردند( که در صورت اجرای درست یک نوبت مراجعه و برداشت نمونه کافی بود)
سازمان در خصوص فاسد شدن و از بین رفتن ارزش تشخیصی نمونه های ارسالی ماهی قزل آلای رنگین کمان ( قریب به ۱۰۰۰ نمونه ارسالی از شهرستان های کل کشور) برای پایش NPR (نوبت اول نمونه برداری)، در آزمایشگاه ملی تشخیص با هزینه های هنگفت ( در نظر بگیرید هزینه های مراجعه و اخذ نمونه از تعداد بسیار زیادی استخر آبزی پروری در سطح کشور و ارسال آنها به تهران) فقط یک نامه زده بود و گفته بود تمامی نمونه ها بدلیل قطع برق دیفراست شدند و فاقد ارزش تشخیصی هستند، نمونه برداری تجدید شود که شد،
سوال این:
۱- چه برخوردی با مقصران این قضیه شد که خسارت بسیار زیادی به بیت المال وارد کردند!؟
۲_ نتایج نمونه برداری های مجدد و ارسال شده چه شد!؟
۳_ نمونه برداری سومی هم انجام شد تا به فرانسه ارسال شود، آیا نمونه ها ارسال شدند یا نه، و اصولا چه اعتمادی به کشورهایی مثل فرانسه که واقعا دشمنی آشکاری با کشور ما دارند وجود دارد!؟ با هزینه های بسیار هنگفتی که ارسال و آزمایش این همه نمونه وجود دارد منطق سازمان چیست؟
انتظاری که از مسئولین سازمان وجود دارد ، بشنوند و پاسخ دهند.
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
5
موضوعی که در کامنت اول فراموش شد:
در خبر آمده علاوه بر رئیس سازمان، در این جلسه، معاونت تشخیص و درمان، معاونت توسعه و منابع، مدیر کل مرکز ملی تشخیص، مدیر کل دفتر سازمان‌های تخصصی و امور بين‌الملل و معاون دفتر سازمانهای تخصصي و امور بين الملل سازمان نیز حضور داشتند.
سوالی که وجود دارد آیا اساسا حضور رئیس سازمان و این تعداد از معاونین برای جلسه با این رنک ضعیف کارشناسان فرانسوی لازم بود. ............................
با انصاف تامل شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
6
چه سود از این جلسات در سازمانی که نه دلش به حال همکاران خودش میسوزه نه بخش خصوصی و نه تولید کننده خرد
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
3
رییس سازمان ............. این وضع حقوق کارمندای دامپزشکی
نظر شما
ادامه