کد خبر: ۶۲۰۵۱

دست‌کم هشت گوریل باغ وحش سن‌دیه‌گو در ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و نشانه‌های کووید-۱۹ در آنها آشکار است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری آنلاین، گفته می‌شود این نخستین مورد از ابتلای جانوران اسیر در حیات وحش به ویروس کروناست. لیزا پترسن، مدیر باغ وحش سن‌دیه‌گو روز دوشنبه اعلام کرد چند گوریل که کنار هم در یک فضای بسته زندگی می‌کنند، به کرونا مبتلا شده و تعدادی از آنها سرفه می‌کنند. «گاوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا هم در نشست خبری خود از ابتلای قطعی دو گوریل و آشکار شدن نشانه‌های کووید-۱۹ در سه گوریل دیگر خبر داد.

به نظر می‌رسد یکی از کارکنان باغ وحش که ناقل ویروس بوده اما نشانه‌های ابتلا را نداشته، کرونا را به گوریل‌ها منتقل کرده است. آزمایش مدفوع این جانوران نشان داد دست‌کم هشت مورد کرونامثبت میان گوریل‌های یک بخش از پارک حیات وحش منطقه وجود دارد. با اینکه مشخص نیست گوریل‌های آلوده دیگران را هم آلوده کرده‌اند یا نه، مسئولان باغ وحش این هشت گوریل را برای آزمایش بیشتر قرنطینه کرده‌اند. حال همه حیوان‌ها خوب گزارش شده است.

با اینکه گمان می‌رود کرونا از نوعی خفاش به انسان منتقل شده اما پیش‌تر فقط ابتلای سگ‌ها و گربه‌های خانگی به ویروس تایید شده بود. با مبتلا شدن گوریل‌های باغ وحش سن‌دیه‌گو، دانشمندان در پی رمزگشایی از این نکته هستند که آیا کرونا می‌تواند بین جانوران هم به شدت انسان گسترش یابد یا نه. در باغ وحش، گربه‌سانان بزرگ از جمله ببر و پلنگ و شیر هم در ایالت‌های مختلف آمریکا مبتلا شده بودند. تمام این موارد بهبود یافته‌اند.

نظر شما
ادامه