کد خبر: ۶۲۰۴۹

شرکت Petpuls قلاده هوشمندی ساخته که صدا و زبان بدن سگ را ترجمه کرده و حالت‌های هیجانی او را تشخیص می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیجیاتو، قلاده مورد بحث از فناوری تشخیص صدا برای شناسایی و ردیابی پنج وضعیت عاطفی استفاده می‌کند. این محصول زیر و بمی و لحن واق واق سگ را تحلیل کرده و صاحب را از وضعیت عاطفی مثل خوشحال، مضطرب، عصبانی، ناراحت یا آرام باخبر می‌کند.

Petpuls به قلاده وصل شده و پس از جفت شدن با اپلیکیشن iOS یا اندروید از طریق وای‌فای صداهای سگ را ترجمه می‌کند. این محصول علاوه بر پایش حالات هیجانی به کمک شتاب‌سنج فعالیت‌های سگ را ردیابی کرده و به صاحب در مدیریت رژیم غذایی کمک می‌کند. برد این قلاده ۱۵ فوت (حدود ۴.۵ متر) است و پس از وارد شدن موبایل به محدوده به طور خودکار با آن جفت می‌شود.

قلاده مورد بحث میزان استراحت سگ را نیز پایش می‌کند. سگ‌ها به طور میانگین روزانه ۱۴ ساعت خوابیده و کمتر از یک ساعت واق واق می‌کنند. خواب تأثیر به سزایی در سلامت سگ دارد بنابراین اندازه گیری آن و پاسخگویی به نیازهای او با ترجمه صداها می‌توان مراقبت از این حیوان چهارپا را ارتقا داد.

الگوریتم هوش مصنوعی این قلاده توانایی تشخیص خلق و خو را داشته و از بانک صدا شامل بیش از ۱۰ هزار صدای واق واق از بالغ بر ۵۰ نژاد برای ترجمه صداها کمک می‌گیرد. تحقیق و آزمایش در مورد هوش مصنوعی این قلاده توسط دانشگاه ملی سئول انجام شده و به گفته سازنده حالات هیجانی سگ را با دقت بیش از ۸۰ درصد تشخیص می‌دهد.

Petpuls از گواهی IP54 برخوردار است و بنابراین تا حدی در برابر پاشیده شدن قطرات آب مقاومت کرده و با یکبار شارژ بین ۸ تا ۱۰ ساعت کار می‌کند. این محصول در سایز کوچک با قیمت ۹۹ دلار و در سایز بزرگ با قیمت ۱۰۸ دلار از سایت سازنده قابل خریداری است.

 

نظر شما
ادامه