کد خبر: ۶۲۰۴

حکیم مهر - 13 تیر ماه برابر با روز حذف شده از تقویم مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان ، انگیزه‎ای برای رادیو بود تا با دعوت از دامپزشکان به ابعاد مختلف نقش آنان در تأمین بهداشت عمومی بپردازد.

علاوه بر رادیو سلامت که برنامه‎های آن بصورت سراسری پخش می شود و سیزدهم تیرماه برنامه های مختلفی با حضور دامپزشکان داشت، شبکه های استانی هم برنامه های مختلفی تدارک دیده بودند.

از جمله برنامه های استانی، میزگردی با حضور دامپزشکان به مناسبت سیزدهم تیر ماه بود که از رادیو مازندران پخش شد و به فواید بسته بندی گوشت اختصاص داشت.

بهداشتی و شناسنامه دار بودن گوشت بسته بندی شده از جمله ویژگیهایی بود که در این برنامه بعنوان مزیت برای گوشت های بسته بندی شده برشمرده شد.

شرکت کنندگان در این میزگرد با تأکید بر درج مشخصات تولیدکننده، تاریخ تولید و انقضاء و شرایط نگهداری بر روی بسته‎ گوشت این موضوع را از جمله ویژگیهای مثبت بسته بندی گوشت عنوان کردند.

در این میزگرد همچنین با اشاره به منشاء حیوانی 50 درصد عوامل عفونی بیماریزا برای انسان، بر نقش دامپزشک در پیشگیری از بروز بیماریهای منتقله از حیوان و فرآورده های غذایی با منشاء حیوانی تأکید شد.

دکتر حسن بخردی و دکتر علی پور به نمایندگی از اداره کل دامپزشکی مازندران، دکتر سیامک سپهری مسئول فنی بهداشتی و مدیر واحد آماده سازی گوشت شرکت فراورده های گوشتی کاله آمل، دکتر منوچهر توکل مسئول فنی بهداشتی و مدیر تولید شرکت بسته بندی طیور فیله و عسگری کارشناس دامپزشکی و مدیر عامل شرکت بسته بندی طیور فیله شرکت کنندگان در این میزگرد بودند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه