کد خبر: ۶۲۰۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکی در پی پنهان کاری بیماری آنفلوانزای پرندگان توسط چند مرغداری، در صدد کنترل این بیماری بر آمده است.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سید بهمن نقیبی» معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور درباره شیوع بیماری حاد در بین پرندگان کشور اظهار کرد: تلفات حیات وحش ما مربوط به تالاب میقان در استان مرکزی بوده و در استان‌هایی مثل اردبیل تعداد تلفات کمتر از ۵۰ قطعه گزارش شده است. این مشکل کنترل شده و تلفات زیادی در استان‌ها نداریم. روزانه مسئولان فنی و بهداشتی اطلاع گیری‌های لازم را انجام داده و هر گونه اُفت تولید، اُفت مصرف آب، دان و تلفات غیر متعارفی مشاهده کرده اند به سازمان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

او ادامه داد: پایشی به همراه سازمان محیط زیست از تالاب‌ها در حال انجام است؛ همچنین طیور بومی از طریق اطلاع رسانی‌های انجام شده مورد پایش و نمونه برداری پزشکی قرار می گیرد. در صورت مشاهده هر نمونه مرتبط با آنفلوانزا تمام طیور منطقه معدوم شده و پایش‌هایی در شعاع‌های ۳ کیلومتر و ۱۰ کیلومتر انجام شده و نمونه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نقیبی با اشاره به محدودیت‌هایی که برای جوجه ریزی و انتقال مرغ و تخم مرغ در نظر گرفته شده، گفت: امروز شاهد گزارشات پیاپی در استان خراسان هستیم چرا که یکی از واحد‌های این منطقه نسبت به اعلام بروز بیماری اقدام نکرده و پنهان کاری کرد. واقعا انتطار ما این است که صحت اطلاعات بررسی شده و مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: این بیماری به گونه‌ای است که امکان پنهان کردن آن وجود ندارد و هر روز تاخیر می‌تواند باعث شیوع بیشتر این بیماری در کشور شود.

او درباره فروش پرندگان شکاری و مهاجر گفت: اگر چه اداره کل دامپزشکی ما در استان‌های مربوط مکاتبات لازم را داشته، اما برخورد با دوره گردی و دست فروشی در ارتباط با طیور زنده و گوشت ان‌ها در اختیار سایر دستگاه‌ها است.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
..
|
France
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
2
آقای دکتر،ایا با این صاحب فارم که تاخیر در اطلاع داشتن یا مسیولین فنی که از جانب دامپزشکی،اونحا مستقر بودن واین چند روز مخفی کاری،اطلاعی ندادن وچشم پوشی کردند،میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
بله
قطعا
مرغدار تا بیسسسستتتت و یییییک رووووز از جوجه ریزی منع میشه
کلینیسین مطلع هم با والدینش صحبت شده و قرار شده هیچکس باهاش صحبت نکنه!
ناشناس
|
France
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
موقع پروانه بهره برداری دادن و مجوز جوجه ریزی ،این واحد باید باسختگیری واحتیاط بیشتری باهاش برخورد کرد..فقط بفکر سود مرغداری هستن!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
آره وقتی دکتر دامپزشک دوزار میزارن کف دستش که مدرکتو بزار اینجا پروانه بگیرم و بعد برو حتی اسم مسوول فنی هم بیاد نمیاره همین میشه الان تو شهرستان ما تعاونی مرغداران یک دکتر دامپزشک گرفته برای ۴۰ واحد مرغداری در شهرستان یاد بگیرید
ناشناس
|
France
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
کدوم مسئول فنی؟ کدوم نظارت ؟ کی اطلاع بده؟ کی پاسخگو باشه ؟ کی خسارت این همه مرعدار رو میده ....
نظر شما
ادامه