کد خبر: ۶۲۰۳۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به بسته بندی مرغ و تخم مرغ و افزایش قیمت آنها گفت: لوکس کردن کالاهای یارانه‌ای با قیمت مضاعف اجحاف در حق مردم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حشمت الله عسگری» صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بسته بندی‌هایی که در حوزه مرغ صورت می‌گیرد اظهار داشت: لوکس کردن کالاهای یارانه‌ای با قیمت مضاعف اجحاف در حق مردم است.

عسگری با بیان اینکه واحدهای بسته بندی مرغ به بهانه هزینه بسته بندی تخم مرغ را بیش از دو برابر قیمت عرضه می‌کنند، افزود: این حرکت صحیح نیست و تضییع حقوق مردم محسوب می‌شود که در این زمینه دستورات لازم صادر شده که با قید فوریت بازرسی صورت گرفته و تعزیرات با این واحدها برخورد جدی انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در خصوص شناسنامه دار کردن عرضه تخم مرغ نیز گفت: در روزهای اخیر ابلاغیه‌ای مبنی بر این موضوع از سوی دامپزشکی داشته‌ایم که کار درست و ضروری است.

وی عنوان داشت: ابلاغیه دامپزشکی به این معنی نیست که تخم مرغ فقط با بسته بندی ارائه شود و این تفسیر به نفع برخی واحدها صحیح نیست و اخیراً سازمان دامپزشکی عدم الزام به بسته بندی را مکتوب اعلام کرده است.

عسگری با انتقاد از قیمت ۲ برابر تخم مرغی که جز کالای اساسی است و یارانه آن به زحمت توسط دولت تأمین می‌شود گفت: این افزایش ۲ برابری قیمت انصاف نیست و اگر بهانه قیمت بسته بندی است که این قیمت ناچیز است و برای کالاهایی که غیر یارانه‌ای است می‌تواند هزینه شود.

 
نظر شما
ادامه