کد خبر: ۶۱۹۹۱
 

مدیر محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد گفت: به زودی فراخوانی منتشر خواهد شد تا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه‌بر طعمه‌های جدید ساخته شده که برای محیط زیست و انسان بدون ضرر بوده و فقط بر روی سیستم گوارش موش تاثیر می‌گذارد، وسیله و طعمه جدیدی برای عقیم‌سازی موش‌ها نیز تولید شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمد پذیرا» با بیان این مطلب که در حال تهیه نقشه پراکنش کانون‌های زندگی موش‌ها در مشهد هستیم، از شهروندان خواست برای مشارکت در این طرح، با دیدن جولان موش‌ها در هر معبر، این موضوع را با ۱۳۷ در میان بگذارند تا علاوه‌بر طعمه‌گذاری، اطلاعات به‌دست آمده برای تهیه این نقشه استفاده شود.

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد گفت: با تهیه این نقشه و مدل‌سازی صورت گرفته که برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد، می‌توانیم نسبت به مطالعه رفتار موش‌ها، شناسایی دقیق‌تر کانون‌های تجمع آنها و علل این رفتار، برنامه‌ریزی لازم برای حل مشکل صورت گیرد.

پذیرا افزود: به زودی فراخوانی منتشر خواهد شد تا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه‌بر طعمه‌های جدید ساخته شده که برای محیط زیست و انسان بدون ضرر بوده و فقط بر روی سیستم گوارش موش تاثیر می‌گذارد، وسیله و طعمه جدیدی برای عقیم‌سازی موش‌ها نیز تولید شود.

 

نظر شما
ادامه