کد خبر: ۶۱۹۸

حکیم مهر - مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخش دامپزشکی کشور جزیره‌ای مهم و بزرگ است که از ساحل دریای سلامت دور افتاده است.
دکتر سید حمید حسینی که با خبرنگار سازمان نظام دامپزشکی گفتگو می کرد افزود: جای تعجب دارد سازمان نظام دامپزشکی و دیگر بخش‌های دامپزشکی که به صورت مستقیم نقش مهم و موثری در ارتقاء سلامت جامعه دارند تاکنون از بدنه اصلی نظام سلامت جامانده و یا به همان مقدار که شایسته تلاش و تأثیر گزاری آنان در سلامت جامعه است به مردم و مسئولان معرفی نشده است .
مدیر مسئول خبرگزاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (وبدا) در ادامه گفت : جزیره‌‍ای عمل کردن در نظام سلامت هیچ گاه ما را به اهداف عالی و به ساحل سلامت نمی‌رساند بلکه باید همه دستگاه های دست اندکار تامین سلامت در جهت هم افزائی یکدیگر حرکت کنند.
مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر سیاست‌های راهبردی نظام سلامت با حضور و نقش آفرینی همه بخش‌های سلامت از جمله نظام دامپزشکی بعنوان نماینده فعالان این حرفه در بخش خصوصی تعیین شود آنگاه با توجه به گستره فعالیت، کاهش هزینه و سرعت در تصمیم گیری شاهد پیشرفت بدون چون و چرا در بخش بهداشت کشور و در نهایت ارتقاء سلامت جامعه خواهیم بود .
دکتر حسینی با اشاره به بروز و ظهور بیماری های نوپدید و بازپدید در سال‌های اخیر در جوامع مختلف خاطرنشان کرد: پیدایش بیماری هایی مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، جنون گاوی و ... بار دیگر نگاه‌ها را به اهمیت بیماری های مشترک بین انسان و دام معطوف کرد که این موضوع زنگ هشدار جدی بود که نظام مراقبت از بیماری‌ها در همه کشورها از جمله ایران، باید با بخش‌های مختلف دامپزشکی همکاری نزدیک داشته باشد.
وی افزود: اگر چه تاکنون اقدامات ارزشمندی در خصوص پیشگیری و بهداشت بیماری‌هایی که به صورت مستقیم از حیوان به انسان منتقل می شود توسط دست اندکاران دامپزشکی کشور انجام شده است اما به علت گسست برنامه‌های حوزه دامپزشکی با سایر بخش های مرتبط با نظام سلامت، نظام مراقبت از بیماری‌ها همواره با چالش هایی روبرو بوده است.
مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و مدیر مسئول خبرگزاری وبدا در پایان گفت: فرا رسیدن 13 تیر روز ملی مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام را به همه تلاشگران عرصه سلامت به ویژه دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی که جزء سربازان خط مقدم تأمین بهداشت و سلامت جامعه هستند تبریک می‌گویم.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه