کد خبر: ۶۱۹۶۷

در ایتالیا از قدرت بویایی سگ‌های تعلیم دیده، برای تشخیص افراد آلوده به ویروس کرونا استفاده می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، در ایتالیا از قدرت بویایی سگ‌های تعلیم دیده، برای تشخیص افراد آلوده به ویروس کرونا استفاده می‌شود.

مقامات شهری بولتسانو در استان «آلتوآدیجه» در شمال ایتالیا در آستانه بازگشایی مدارس در این استان پس از تعطیلات سال نو میلادی اعلام کردند، سگ‌های کرونا یاب برای تشخیص دانش آموزان مبتلا به کووید ۱۹ در چند مدرسه این شهر همراه با مربیان خود مستقر می‌شوند.

کریستین رومن یکی از مربیان تربیت سگ کرونایاب در شهر بولتسانو گفت: این سگ‌های کرونا یاب طوری تعلیم داده شده اند که بتوانند تفاوت بوی میان یک فرد سالم و یک بیمار مبتلا به کرونا را از یکدیگر تشخیص دهند.
به گفته مقامات بهداشتی محلی ایتالیا، این ابتکار جدید می‌تواند کمک بزرگی به شناسایی و مقابله با ابتلا به ویروس کرونا باشد.

توماس ویدمن، مسئول بهداشتی شورای شهر بولتسانو گفت: در چند هفته آینده ۱۸ قلاده سگ آموزش دیده دیگر همراه با مربیانشان در مدرسه‌های بیشتری مستقر خواهند شد تا با حس بویایی فوق العاده خود مبتلایان احتمالی به کووید ۱۹ را در میان دانش آموزان تشخیص دهند. در صورتی که این طرح آزمایشی ما موفقیت آمیز باشد که مطمئنا همینطور خواهد بود، ما می‌توانیم از این حیوانات در تمام مدارس استان «آلتوآدیجه» و همچنین اماکن پرتردد برای همین منظور استفاده کنیم.

در ایتالیا از ماه‌ها پیش آموزش سگ‌ها برای ردیابی و تشخیص بیماران کرونایی شروع شده است.

پژوهشگران ایتالیایی امیدوارند موفقیت «سگ‌های کرونایاب» برای ردیابی بیماری کووید ۱۹ ابزار دیگری در مقابله علیه این بیماری همه گیر باشد.


نظر شما
ادامه