کد خبر: ۶۱۹۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

از چندسال قبل گروه حامیان حیوانات در مجتمع آزادگان رشت به همت تعدادی از جوانان مجتمع راه‌اندازی شد و با جمع‌آوری و ساماندهی گربه‌های شهرک سعی نمودند زاد و ولد و پراکندگی گربه‌های بی‌پناه مجتمع را کنترل کنند، تا اینکه هفته گذشته اتفاق تلخی روی داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیارمیرزا،  قضیه از این قرار است که ابتدا برای ساماندهی حیوانات در قسمت مناسبی از شهرک خانه‌های چوبی ساخته شد و از گربه‌ها در این محل نگهداری می‌کردند و غذای آنها نیز توسط ساکنین شهرک تامین می‌شد.

اما در کمال ناباوری چند روز قبل مردم با لاشه چند گربه در نقاط مختلف مجتمع مواجه شدند که بخاطر مرگ این حیوانات، احتمال میرفت شخصی با انگیزه خصومت و آزار حیوانات، غذای آنها را سمی کرده باشد.

به همین منظور باقی گربهها که از سلامت ظاهری برخوردار بودند به دامپزشکی معرفی شده و تحت معاینه قرار گرفتند تا از مسمومیت احتمالی آنها پیشگیری شود.

به گفته «عباس کشورنژاد» یکی از جوانان حامی حیوانات که به کمک دوستانش این گروه را در مجتمع آزادگان رشت ایجاد کرده، قضیه به اطلاع مراجع قانونی و مسئولان مجتمع رسیده و با تصمیمات اتخاذ شده امید میرود بزودی عامل این جنایت غیراخلاقی شناسایی شود.

وی انگیزه گروهشان در حمایت از گربههای مجتمع را کاهش معضل حیوانات خیابانی و ساماندهی آنها عنوان کرد و گفت: گاها در فصل سرما گربهها وارد راه پله و شوفاژخانه میشدند، اما از چندسال قبل با ساخت لانههای مخصوص در مکان مناسب که با هماهنگی همسایهها در نظر گرفته شده است، از این مخلوقات زبان بسته نگهداری میکنیم و این امر به نفع ساکنین بوده است چرا که گربهها نقش مهمی در کاهش تعداد موشهای مجتمع دارند و از این بابت به بهداشت مجتمع نیز کمک میکنند .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
متاسفانه گربه های امروزی از موش میترسند یا خیلی اهلی ومحترم هستند که میگذارند موش از کنارشان بگذره وفقط اونو تماشا میکنند من این صحنه را عملا دیدم ...
نظر شما
ادامه