کد خبر: ۶۱۹۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: هفت استان آذربایجان شرقی، البرز، قزوین، قم، مرکزی، تهران و اصفهان، متراکم‌ترین نقاط تولید مرغ تخم‌گذار کره زمین محسوب می‌شوند ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صرفاً در 5 استان و در 10 کانون (4 کانون حیات وحش، 3 کانون طیور بومی و 3 کانون صنعتی) مشاهده گردید که سریعاً نسبت به مختومهسازی این کانونها اقدام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید ار تالاب میقان اراک گفت: امسال شاهد سنگین ترین موج بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دنیا هستیم که در این موج در برخی از  کشورهای اتحادیه اروپا، روسیه، قزاقستان، ژاپن، عربستان و عراق و تمام کشورهای در مسیر پرواز پرندگان آزاد، اکنون درگیر موج این بیماری هستند.

ماکنعلی خاطرنشان کرد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صرفاً در 5 استان و در  10 کانون (4 کانون حیات وحش، 3 کانون طیور بومی و 3 کانون صنعتی) مشاهده گردید که سریعاً نسبت به مختومهسازی این کانونها اقدام گردید، بهطوری که هماکنون بیماری مهار و کنترل شده است و در حال حاضر مزارع پرورش طیور کشور با بیشترین ظرفیت به تولید اشتغال داشته و مشکلی از نظر تولید گوشت مرغ و تخممرغ در کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: در زمان بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان در سال ۹۵، این بیماری سه ماه به طول انجامید اما در سال جاری در استان مرکزی با مدیریت ستاد بحران استانداری و همکاری دامپزشکی و  محیط زیست، کنترل بیماری در تالاب میقان اراک بینظیر عمل شده که جای تقدیر دارد و همه مراحل گزارش به موقع، تشخیص سریع و مهار بیماری (استفاده از تجهیزات و دستگاههای به روز جهت جمعآوری تلفات در کوتاهترین زمان از قبیل تراکسور، هاور کرافت، بالگرد) به شکل مطلوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: عملیات کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک را میتوان به عنوان الگویی در مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سایر نقاط دنیا استفاده کرد.

ماکنعلی افزود: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اکنون در این منطقه وجود داشته و بر اساس عملیات رصد، پایش و مهار این ویروس از تالاب بیرون نرفته است و تا هفته سوم بهمن ماه وجود دارد و باید مراقبت ها به صورت ویژه دنبال شود.

وی با یادآوری پایان تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک گفت: بر اساس آخرین آمار اداره کل محیط زیست و ستاد بحران استان مرکزی، از بیست و هشتم آبان ماه  تاکنون یک هزار و ۲۶۰ قطعه پرنده مهاجر که در این تالاب زمستان گذری می‌کردند تلف شده‌ و تمام تلفات به نحو مطلوب جمع آوری و دفن بهداشتی شده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه به ظرفیتهای صنعت طیور کشور اشاره نمود و افزود: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون یکی از ۱۰  کشور برتر دنیا در تولید تخممرغ است و  هفت استان آذربایجان شرقی، البرز، قزوین، قم، مرکزی، تهران و اصفهان، متراکم‌ترین نقاط تولید مرغ تخم‌گذار کره زمین محسوب می‌شوند؛ بر این اساس برنامهریزیهای مختلفی برای مقابله با این بیماری از جمله ایجاد کمربندی ایمنی در این هفت استان در نظر گرفته شد و در سال ۹۶ در این استانها محقق شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از مرغداران و دستاندرکاران پرورش طیور خواست به اطلاعیهها و دستورالعمل‌های بهداشتی این سازمان توجه کرده و هرگونه کاهش تولید، مصرف دان و تلفات را به نزدکترین  اداره دامپزشکی در شهرستان‌ها اطلاعرسانی کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور قبل از بازدید از تالاب میقان با استاندار مرکزی دیدار کرد.

 

راهاندازی سایت پشتیبان ملی مقابله با بیماریهای نوپدید در تالاب میقان اراک هدفگذاری شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با استاندار گفت: سایت پشتیبان ملی مقابله با بیماریهای نوپدید در تالاب میقان اراک هدفگذاری گردیده است که پیشبینی میشود بهرهبرداری از این سایت پشتیبان ملی در تابستان سال آینده آغاز شود.

ماکنعلی افزود: این سایت با هدف تشخیص زودهنگام بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و جلوگیری از شیوع احتمالی آن با انعقاد تفاهمنامه همکاری بین مدیریت بحران کشور، استانداری مرکزی، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان محیط زیست کشور راهاندازی میشود.

 در این دیدار استاندار مرکزی گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک به خوبی و در سایه یک هماهنگی و همکاری مطلوب درون استانی مدیریت شد.

«مهندس سیدعلی آقازاده» افزود: اواسط آبان ماه این بیماری در منطقه تالاب میقان اراک مشاهده شد و براثر آن یک هزار و ۲۶۰ قطعه پرنده مهاجر تلف شد.

وی بیان کرد: همه تلاش‌ها در استان مرکزی به کار گرفته شد تا بحران جدیدی در کنار شرایط کرونایی و شرایط سخت اقتصادی ایجاد  نشود و این بیماری در طیور صنعتی و سنتی شیوع پیدا نکند.

استاندار مرکزی ادامه داد: محیط زیست، دامپزشکی، ستاد مدیریت بحران و تشکل‌های مردم نهاد و فعال زیست‌محیطی با جدیت تمام وارد شدند و هماکنون شرایط در دست کنترل است و خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در هیچ نقطه دیگر از استان مشاهده نشده است.

لازم به ذکر است در این دیدار مهندس مومنی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور، دکتر محسن شانقی مدیرکل، سید رضا میرهاشمی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، مهندس غیاثی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی و مهندس شاملو مدیرکل حوزه استاندار مرکزی نیز حضور داشتند.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کارمند دامپزشکی
|
United States of America
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
2
لطفا مبلغ اضافه کار و ماموریت افزایش دهید ، با دویست هزار تومان اضافه کار چطور چرخ زندگی بچرخه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
1
بدون توجه به نیروی انسانی به هیچی نمی رسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
2
سلام بر همکاران محترم بخس دولتی و خصوصی و همچنین سایت مهربان حکیم مهر
کاش میشد رییس سازمان دامپزشکی کشور جناب دکتر ماکنعلی از این موقعیت حداکثر استفاده رو ببره و اینچنین نشون بده اگر ما نباشیم ویروس آنفلوانزای فوق حاد طیور میتونه کاری که دشمن نکرد صنعت طیور رو مورد هدف قرار بده و ما همکاران دامپزشکی با همت این سربازان گمنام دامپزشکی ( کاش میشد جمله دیگری را گفت ) تمام سعی و تلاشمون را بسته ایم تا این بیماری کنترل کنیم ...کاری که دوستان حرفه پزشکی با اون وزیر قدرتمندشون انجام داده و میدهند .شما یه نگاه به بیماری کرونا بکنید می بینیم کاری که وزیر بهداشت و همکارانشون در تبلیغات و سخنوری انجام دادند که همه از جمله مقام معظم رهبری ، ریاست جمهوری و غیره تا به حدی مردمان عزیز و طبقه کارگر تا به آخر زندگی خود رو مدیون دکتران و پرستاران و ....میدونند و دایم در تلاشند که به نوعی از زحمات ایشان را مورد تقدیر کنند شده با افزایش حقوق ، مزایا و حتی اجازه فعالیت بصورت نیمه وقت در بخش خصوصی
متاسفانه دامپزشکی همیشه با انواع بیماریهای مشترک و بیماریها درگیر بوده و حقوق کمی دریافت میکنه ، ما سازمان مستقلی نداریم ، هیچ مزایایی دریافت نکردیم ، همبشه اهل عمل و کار بوده ایم نه اهل تبلیغات و غیره ، اداره ما حتی سخنگو ندارد تا هم وطن های عزیزمان بدونند اگر یه روز دامپزشکی به کار خودش ادامه نده انواع بیماریهای در دام و طیور و غیره زیاده شده و ضرز و زیان اونو در تیتر خونمان مثل بروسلوز ، تب کنگو و غیره خواهیم داشت ...‌‌.چرا برای کاری که میکنیم در صدا و سیما تبلیغ نمی کنیم ، چرا مردم را از عواقب عدم وجود دامپزشکی مطلع نمی کنیم . ان وقت خواهد بود که مسولین با دیدن حکم کارگزینی یک همکار دامپزشک و یا کارشناس دامپزشکی خجالت زده شده و سعی در جبران آن خواهند کرد .........دکتر عزیز ما از شما میخواهیم که هوای ما پرسنل را داشته باشید من یکبار یه کامنتی نوشتم که نمیخواهیم سرباز گمنام باشیم ، نمیخواهیم حکم کارگزینی خودمان را از ترس خجالت و آبروریزی به کسی نشان دهیم یا ضامن یکی از اقوام بشیم لطفا کار رو جدی بگیرید و سعی در نشان دادن زحمات ، سختی شرایط کار ، جبران زحمات کارشناسان دامپزشکی و غیره باشید
نظر شما
ادامه