کد خبر: ۶۱۹۱۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

با توجه به مشاهده مواردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان همجوار، ضروری است پرورش دهندگان طیور، توصیه ها و الزامات بهداشتی دامپزشکی را به دقت رعایت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این مطلب اظهار داشت: انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است.

«دکتر محمد رشتی باف» در این باره به مرغداران اعلام داشت؛ طیور خود را از مناطقی که عمدتاً به وسیله پرندگان مهاجر مورد استفاده قرار می گیرند دور نگه دارند و هیچ نوع امکاناتی را که جذب کننده پرندگان مهاجر و وحشی باشد از قبیل استخرهای ذخیره آب را در فارم خود استفاده ننمایند و اگر نزدیک برکه یا استخر آبی که برای فرود پرندگان جذابیت دارد قرار دارند روی ان را با ... بپوشانند. 

وی یادآور شد: افراد و تجهیزاتی را که به فارم تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند بایستی محدود شوند و سیستم ضد عفونی تجهیزات و فارم خود را همیشه کارا و به روز نگهدارند.

معاون سلامت استان یادآور شد: لازم است هرگونه کاهش مصرف آب و دان و تولید و افزایش تلفات بلادرنگ گزارش شود و عدم گزارش به موقع تلفات، تعقیب قانونی برای مرغدار و مسئول فنی بهداشتی آن واحد دارد. 

دکتر رشتی باف خاطرنشان ساخت: ضروری است مرغداران از ورود پرندگان جدید به مزرعه پرورش با سابقه بیماری نامشخص و بدون پرونده بهداشتی خودداری کنند و از خرید جوجه یکروزه ، پولت ، دان و سایر نهاده های طیور از سایر استانها از جمله استان های درگیر با بیماری، بدون اخذ مجوز از این اداره کل تا اطلاع ثانوی پرهیز نمایند.

وی اظهار داشت: مرغداران بایستی هرگونه بیماری و تلفات را سریعاً به مقامات رسمی دامپزشکی گزارش دهند و دقت نمایند تا سیستم امحاء مناسب و براساس موازین بهداشتی را برای کود و لاشه های پرندگان مرده در فارم خود بکار بگیرند. یادآور می گردد سامانه پیام کوتاه 300001512 آماده دریافت گزارش های مرغداران و تمامی دامپزشکان شاغل در این واحدها در این ارتباط می باشد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
1
در استان .......... چطور؟ مسوول فنی صوری و غیر حضوری چگونه مسوولیتی به عهده دارد؟؟؟
کارمند
|
United States of America
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
2
نشستید تو ادارات کل و سازمان همین طوری دستور میدید ، مرغدار جواب تلفن نمیده مسئول فنی بهداشتی فرمالیته هست ، بعد هر روز انتظار پایش رو دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
2
امنیت شغلی مسول فنی بهداشتی چیه میشه.پس از گزارش.آیا مثل خودتون حقوقشو اول هر ماه میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
1
یه کمی هم انصاف در مورد مسولین فنی بهداشتی بد نیست.یه کمی هم اخلاق را رعایت کنید
ناشناس
|
France
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
مخصوصا استان ............ که مسئول فنی در هیچ واحد تولیدی نیست ...
نظر شما
ادامه