کد خبر: ۶۱۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - گوینده برنامه نیمروزی رادیو سلامت با اشاره به حذف روز بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان از تقویم رسمی کشورمان با کنایه به مسئولان گفت : ظاهراً مشکل کشور از نظر شیوع این بیماریها حل شده است!

دکتر یزدانی، ظهر 12 تیرماه سالجاری در گفتگوی زنده و مستقیم تلفنی با مدیرمسئول حکیم مهر در برنامه "مردم و سلامت" با اشاره به حذف روز بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان به معضل بیماریهایی نظیر تب کریمه کنگو و غیره اشاره و ابراز امیدواری کرد عنوان این روز دوباره به تقویم کشور وارد شود.

مدیرمسئول حکیم مهر هم در این گفتگو با ابراز تأسف از حذف این روز از تقویم رسمی کشورمان، بیماریهای قابل انتقال بین حیوان ، فرآورده‎های دامی و انسان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : بیشتر بیماریهای نوپدید که امروزه با آنها روبرو هستیم منشاء حیوانی دارند و دو سوم بیماریهای عفونی انسان هم از حیوان نشأت می‎گیرد.

دکتر محمد لطفی‎زاده افزود : اهمیت این دسته از بیماریها تا جایی است که دنیا شعار روز جهانی دامپزشکی امسال را بر پیشگیری از بیماری هاری متمرکز نموده است.

وی همچنین با گرامیداشت زحمات مرحوم استاد دکتر میرشمسی گفت : خدمات این چهره ماندگار و استاد بزرگ دامپزشکی کشورمان نمونه‎ای از همکاری موفق دامپزشکان و پزشکان بود و از آنجایی که دنیا به سمت عملی نمودن مفهوم سلامت واحد پیش می‎رود، انتظار می‎رود در کشورمان نیز به اینگونه همکاری‎ها نظیر آنچه در تولید داروی آنژی پارس، تحقیقات پژوهشگاه رویان، تولید نای مصنوعی و غیره انجام می‎شود در قالب 13 تیرماه پرداخته شود.

دکتر لطفی‎زاده با اشاره به برگزاری مراسم روز بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان توسط وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور علیرغم حذف این روز از تقویم کشورمان گفت : مسئولین امر به این نتیجه رسیده اند که باید این مناسبت را در قالب هفته سلامت (18 تا 24 فروردین) مطرح کرد!

 دکتر یزدانی گوینده برنامه هم با غیرمنطقی خواندن توجیه مسئولان در حذف این روز از تقویم و طرح آن در هفته سلامت گفت : هفته سلامت هر سال به یک موضوع خاص منحصر می‎شود و قابلیت طرح مشکل بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان را ندارد.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شايد يك دوست
|
-
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
0
0
بابا! روز ملي مبارزه با بيماريهاي قابل انتقال بين انسان و حيوان است نه روز بيماريها!!!!!!!!!
دوست دیگر
|
-
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
0
0
تذکر جالبی بود!!!
مدیر مسئول با ذوق و علاقه فراوان حضور خود را در رادیو بیان می کند اما حتی از نام صحیح این روز نیز مطلع نیست!!!
مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
0
0
با سلام و احترام / بینندگان محترمی که اظهار نظر فرمودند ضمن تشکر / بنده متوجه نشدم منظورتان کدام اشتباه در ذکر نام روز بوده است؟! هم اینجانب و هم مجری آن برنامه تقریباً نام روز را درست بیان کردیم البته مجری محترم از اصطلاح بیماریهای مشترک استفاده کردند که بنده آنرا به بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان اصلاح کردم. با تشکر از بازدید و اظهارنظرتان
نظر شما
ادامه