کد خبر: ۶۱۸۶۱

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و توقف محموله شیر آلوده با مخلوط ۵۰ درصدی آب در شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «براتعلی صالحی» در حاشیه توقف یک دستگاه خودرو حمل شیر آلوده در شهر یاسوج به خبرنگاران گفت: با توجه به گزارشات مردمی و دامپزشکی استان مبنی بر اینکه شیرهای آلوده با بار میکروبی بالا و داشتن آب بیش از حد نرمان به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد می شود. این مساله خطرات زیادی را برای مردم و مصرف کنندگان بوجود می آورد.

وی افزود: با همراهی و هماهنگی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دامپزشکی استان پس از بررسی های لازم امروز توانسته ایم یک دستگاه خودرو حمل شیر آلوده را متوقف کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: طبق گزارشات واصله روزانه ۵ دستگاه خودرو از این نوع شیر از استانهای همجوار بعنوان ضایعات وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می شود.

صالحی تصریح کرد: طبق بررسی های صورت گرفته آب موجود در این شیر که متوقف شده ۱۴ درصد از نرم کشوری بالاتر بود البته بار میکروبی این محموله نیز در حال بررسی و آزامیش است که قطعا با میکروبی بالایی خواهد داشت. اضافه کردن آب را برای پایین آوردن بار میکروبی شیر انجام می دهند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: گزارشات رسیده حاکی از این است که تا ۵۰ درصد شیر وارد شده به استان کهگیلویه و بویراحمد آب است که این موضوع سلامت و جان مردم را به خطر می اندازد.


نظر شما
ادامه