کد خبر: ۶۱۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و فعالان محیط زیست، طی هفته اخیر ، حدود ۵ تن ذرت و جو جهت تغدیه قوها در تالاب سرخرود تحویل و توزیع شد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی» مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به سرمای هوا در عرض‌های بالای جغرافیایی جمعیت قوها در تالاب بین‌المللی فریدونکنار افزوده شده و به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ قطعه رسیده است.

وی افزود: چند روز پس از مهاجرت قوها به تالاب، منابع غذایی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت عدم تغذیه کمکی، قوها ناچار به جابه‌جایی در آب‌گیرهای اطراف و دیگر شهرستان‌ها خواهند شد که این اتفاق می‌تواند آسیب‌رسانی و شکار غیرمجاز را نیز در پی داشته باشد.

ابراهیمی‌کارنامی ادامه داد: در سال جاری با توجه به مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گله قوهای وحشی، متمرکز کردن گله قوها جهت کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس به سایر مناطق و زیستگاه‌ها بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: به‌منظور حفاظت موثر از قوها و جلوگیری از آسیب‌رسانی به این گونه‌های حمایت شده، برنامه تمرکز جمعیت با تغذیه کمکی، همه ساله از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با همکاری انجمن‌ها و دوست‌داران حیات وحش انجام می‌شود.

این مسؤول ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه سازمان دامپزشکی کشور در خصوص نمونه‌برداری و اعلام نتیجه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و همچنین تامین ذرت برای تغذیه آنها، گفت: با پیگیری معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و پیگیری، طی هفته اخیر، حدود ۵ تن ذرت و جو جهت تغدیه قوها در تالاب سرخرود تحویل و توسط محیط بانان در این تالاب توزیع شد.

به گزارش فارس، تالاب قوهای سرخرود همه ساله از آبان ماه تا اواخر بهمن ماه، میزبان جمعیت زیادی از قوهای فریادکش است که برای زمستان‌گذرانی به این منطقه از تالاب بین‌المللی فریدونکنار مهاجرت می‌کنند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
1
0
از چه موقع تا حالا وظیفه سازمان دامپزشکی تهیه ذرت شده؟!
نظر شما
ادامه